G4Media.ro

12 oferte pentru construcţia a 41 de kilometri din Autostrada Transilvania / …

12 oferte pentru construcţia a 41 de kilometri din Autostrada Transilvania /  Mai mult de jumătate sunt firme din China și Turcia

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 12 oferte de la companii din Spania, Grecia, Italia, China, Turcia şi România pentru proiectarea şi execuţia a 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, inclusiv a Tunelului Meseş.

Potrivit unui comunicat al CNAIR, remis vineri Agerpres, valoarea estimată a contractului este de 3,927 miliarde de lei fără TVA, iar durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare şi 36 luni perioada de execuţie lucrări.

Pe acest tronson de autostradă vor fi 65 viaducte, poduri şi pasaje pe şi peste autostradă, în lungime totală de aproximativ 13 km. Tunelul Meses, cu două galerii, va avea o lungime de 2.89 km şi 2 benzi de circulaţie pe sens.

Cei 12 ofertanţi sunt:

  • Asocierea Strabag – Acciona Construccion (România -Spania)
  • Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Rizzani de Ecchier SpA (Grecia – Italia)
  • Astaldi SpA (Italia)
  • Asocierea Drum Asfalt SRL – China Communication Construction Company LTD – Dimex – 2000 Company SRL (România – China)
  • Impresa Pizzarotti & CSpA (Italia)
  • Kolin Insaat Turizm Sanayi Ticaret Anonim Sirketi (Turcia)
  • Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret – Gulermark Agir Sanayi Insaat ve Taahhut AS – Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi – Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS (Turcia)
  • Asocierea Mapa Insaat ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret (Turcia), Asocierea Tekfen Insaat ve Ticaret AS – Dogus Insaat ve TIcaret (Turcia)
  • China State Construction Engineering Corporation LTD. (China)
  • Asocierea Uluslararasi Insaat Yatirim Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi – Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret ve Sanayi (Turcia)
  • Asocierea Sinohydro Corporation Limited – Power Construction Corporation of China LTD – Powerchina Roadbridge Group Co Ltd – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi ve Ticaret Limited Sirketi (China – Turcia).

Comisia de Evaluare va analiza candidaturile în conformitate cu prevederile Documentaţiei de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice.

„Prezenta procedură este de tipul „licitaţie restrânsă”, iar din cei 12 candidaţi, CNAIR va selecta un număr de minimum 5 – maximum 6 care vor depune oferte Tehnice şi Financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziţie publică”, precizează CNAIR.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Marea majoritate A firmelor limitează si pe Autostrada Pitesti – Ram Vâlcea.
    Unele nu au utilaje, unele nu au oameni!
    Totusi cine vor face autostrăzile in Ro?
    Firmele no name?

  2. Bă dar noi chiar nu putem să ne facem autostrăzi și drumuri singuri???!!!! Germania tot cu china sau turcia a făcut autostrăzi și drumuri? Chiar atât de proști și dezorganizati suntem???!!!

    • Iar din ce constatăm, pe lângă no name-uri, tot cu obosiții vechi lucrăm!
      Chiar așa: nici o firmă nemțească?
      PS. Samir, hai sa ne cunoaștem și limitele!
      Umbrarescu este singurul din Ro care poate! Și părerea mea este că există suspiciune că deja s-a cam întins din plapuma…
      În rest, cu cine vrei să faci asemenea lucrări?
      Tunel de 3km pe sub Meseș. Două!
      Cu Diferit? Cu firma Petrovului, îmi scapă..? Cu peticitori de drumuri?
      Toți din România au capacități limitate, pentru 2-3 subcontractări și deszăpezire și plombare!
      Este unul din MM, ăla prinde toate rigolele!
      La Alba erau făcute sus pe deal de 2 ani! În zona aia încă nu circulă autostrada!!
      Nu face altceva. E cel mai tare, cred…
      Decât

    • Tu nu citesti stiri deloc? Avem o astfel de firma. A lui umbrarescu si castiga des licitatii in tara. Aici nu par sa fie.

      Eu insa nu de asta sunt sucarit ci pt ca tot felul de firme fara angajati castiga licitatii si le subcontracteaza apoi. Adica iau bani fara sa faca nimic. Deci asta inseamna ca pretul e umflat rau.

    • ar fi normal sa le interzica sa sub con/sa nu poata licita daca nu au activitate in ultimi 5 ani in ro si daca nu au un fel de garantie de seriozitate(alte asemenea lucrari)

    • Serios. Serios?
      Pai atunci nu avem alternative la rechinii împământeniți in glia strămoșească!!!!
      Eu vad mai bine tradiția și realizările unei companii in domeniu!
      Fiind nou, poate nu se mai ” mufeaza” la politicul existent!
      Zic și eu….

  3. Sunt doua firme ok in lista, Strabag si Astaldi.
    Daca castiga una dintre astea stam bine.

    Aktor si Pizzaroti nici nu ar trebui considerate, e nesimtire ca mai au posibilitatea de a candida la licitatii in Romania.

    Iar restul, de turci nu stim mare lucru si parca nu ar prinde bine un sector atat de dificil cu niste necunoscuti. Chinezii nu ar trebui luati in considerare daca se mai aplica aceleasi criterii ca pe A1 Sibiu Pitesti lot 4

  4. Strabag + Acciona e bombă, Astaldi au licitat singuri că au cu ce! Cu oricare dintre ei iese treaba ok. Și mai jos, asocierea a 3 firme turcești care sunt ok : Mapa, Tekfen și Dogus. Sunt firme destul de experimentate. Tekfen dacă nu mă înșel sunt în top 100 firme europene de construcții. Loc 70 sau ceva și crește. În rest…. Cruci cu limba și Doamne-ajută. Voi vreți constructori mari dar la ce carte de vizită avem te duci dreaq. Birocrație ca la balamuc,proiecte de-am p*!ea. Mai apare câte un Cuc handicapat care rupe el contracte abuziv că așa i s-a sculat lui râma din dotare și uite așa ajungem de maro.

    • De acord cu tine Rio. Însă când de 30 de ani lucrezi cu aceiași, cât de cât ok și nu apare nici un „făcător” de drumuri…
      Eu m-am cam lămurit cu ăștia! La vremuri noi tot noi…

    • UMB a crescut bine de tot. La ei nu mai sunt emoții când câștiga contracte. Selina s-a comportat bine pe A3 lotul de la graniță (mic ce-i drept) și acum au mai luat un lot de A3. Dacă avem măcar 2 firme românești ok la licitații e un lucru bun. În rest, cum am mai spus, ‘monștrii sacri’ nu prea vin iar firme care au făcut treabă bună nu se mai bagă – Max Bogl nu a mai licitat, Porr care face Sibiu- Boița nu s-a băgat nici el, Vinci – dispărut fără urmă…. Asta e. Sper să se mai despută treaba că mai avem loturi grele de scos la licitație și m-am cam săturat de Aktori, Pizzar(ot)i și chineji

  5. Din cate stim, companiile par chineze, dar banii ajung cumva la Hunter.

  6. Eu cred ca va castiga cea care va oferi cel mai mare parandarat dar poate ma insel

    • … și tu ona? 😁😁
      Păi așa, nu o sa avem ever nimic!
      Cu Drula nu cred… Sper.
      A zis și orbul: mai vedem. Și românii de 31 de ani!

  7. Hai că văd sunteți toți niște maimutoi pe aici. Nu mai zic de proști și retarzi.

  8. Parca era vorba ca nu mai accepta chinezi la lucrari de infrastructura? Turcii lucreaza bine, am mers pe soselele lor si sunt de top.

  9. Mai oameni buni, in afara de Strabag și Astaldi, niciunul nu au niciun muncitor angajat. De utilaje nu mai vorbesc. Ăștia au niște reprezentanți/manager de proiect care se ocupa de licitații, iar dacă le câștiga cu 10 lei, le da in sub-antrepriză cu maxim 5. Astfel, firmele Românești practic “se prostituează” și nu vor putea niciodată sa adune capital suficient și lucrari/valoare de contract similare ca sa poată sa fie “vioara întâi”.
    Citesc vorbindu-se de Umbrarescu: este o forța și va deveni din ce in ce mai mare. Diferenta fata de mulți alții din aceste licitații este ca el chiar face! Are un parc de utilaje eeeeenorm! Cei mai buni ingineri drumari din țara, cei mai buni muncitori și capital de lucru! Câți dintre voi știți ca și-a făcut banca (BRCI) pe care a fost mai mult sau mai puțin “obligat” sa o vândă. De și—a făcut banca?!? Știe cineva? Va răspund tot eu: pentru a se finanța mai ieftin: vin Astaldi sau Strabag cu garanții creditate cu domabanda la 1-2%, fata de orice firma din România care se finanțează cu dobânda de minim8-10

  10. Gu vernantii nostrii se afla intr-o scremere continua,fara sa iasa nimic … ,in vrema asta ungurii mai trag o autostrada pana la hotar ,de aceasta data va lega Satu Mare de Ungaria ,termen 2024…,si uite asa Transilvania va avea trei legaturi pe autostrada cu Ungaria si nici una cu restul de tara !