G4Media.ro

120.000 turişti sunt pe litoralul românesc. Șefa patronatului hotelier susține că nu…

sursa foto: Info Sud-Est/ Cristian Andrei Leonte

120.000 turişti sunt pe litoralul românesc. Șefa patronatului hotelier susține că nu prețurile sunt de vină pentru scăderea rezervărilor, ci presupusa ”lipsă de promovare”

În jur de 120.000 turisti îşi fac vacanţa pe litoralul românesc, cifre în creştere, în această perioadă, spune Corina Martin, preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa, citată de News.ro.

Ea susține că nu sunt turiştii „de vină” pentru scăderea rezervărilor în România, nici preţul şezlongurilor ori tarifele pe noaptea de cazare, ci bugetele de promovare ale Turciei, Greciei şi Bulgariei, de 30-40-50 milioane de euro, comparativ cu ”zero euro promovare cheltuiţi de România”.

Nu e clar însă daca Martin se referă și la cheltuielile de promovare ale hotelierilor români.

”În jur de 120.000 turişti pe litoralul românesc, cifre în creştere clară, în această perioadă, în apropierea începutului de august – luna vacanţelor în România şi în Europa. Din estimările pe care le am de la turoperatori, toate destinaţiile din bazinul Mării Negre au fost afectate de scăderi ale cererii de vacanţe în acest sezon, ca efect al situaţiei din Ucraina – care a generat reticenţă şi rezerve în alegerea zonei de litoral la Marea Neagră. Un procent de 20% scădere, în medie, în România şi Bulgaria, mai ales. Dar şi în Turcia şi Grecia, chiar, unde media e, totuşi, puţin mai mica”, spune Corina Martin, preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa.

Potrivit acesteia, în plus, creşterile de tarife de vacanţă generate de creşterea tuturor costurilor pentru utilităţi, alimente, combustibil, materii prime şi forta de muncă – au determinat în mod direct scăderea cererii de vacanţă în general, iar cel mai mult au avut de suferit destinaţiile care erau, oricum, mai scumpe (de exemplu, Mamaia, prin comparaţie cu alte staţiuni).

”Peste toate aceste efecte, s-au adăugat, nefericit şi iresponsabil, lipsa oricărei campanii de promovare a destinaţiilor româneşti (vinovaţi – Ministerul public şi administraţiile locale de pe litoral), precum şi decizii de Consilii locale care au alungat turiştii către alte staţiuni şi destinaţii, în loc să îi atragă (taxe nejustificat de mari pentru parcare, de exemplu, cum a fost cazul la Constanţa). Să nu omitem însă un element esenţial. Anume că turismul Bulgariei, Turciei şi al Greciei nu trăieşte din turişti bulgari, turci sau greci, ci din turişti europeni, români, ruşi etc. Ţări cu bugete de promovare importante, bugete consumate pe acele ţări de unde îşi propun (şi reuşesc) să atragă turişti. Inclusiv pe români”, afirmă Corina Martin.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

25 comentarii

  1. Ho, nebunilor, ca si daca ati face clipuri de promovare cu Johnny Depp si Pamela Anderson si tot n-as calca in mizeriile voastre de servicii.

    • Corect. Nu poti face din rah ..t bici! Orice om atent la banii lui nu mai merge in mizeria asta mafiota de litoral. De la cauza la efect. Si este pacat, nu a fost mereu asa. Aici v a dus lacomia, prostia, cocalaria. Au revoir!

    • Concediu ratat in Costinesti, nu recomand

    • Ai perfecta dreptate…in plus ..și promovarea o acorzi unui anumit serviciu, de calitate In Romania, lăcomia,prostia și nepriceperea fac casa buna in turismul estival ..din păcate,romanii nu știu să facă turism .Puteți să aveți miliarde de promovări…madam Martin,dacă nu știai,turismul se face din gura în gură,…vă plângeți că nu aveți forță de muncă, dar nu ați calcat unul în liceul Carol I ,sa atrageți tineri, sa ii formați ..dar așa e când vă gândiți doar la bănet.

  2. Pline de iluzii, ne păcălim singuri!
    Mai bine diminuați profilul pentru mizeria pe care o oferiți și puneți osul la munca.
    Anul viitor va fii tot plin cu 60000 de turiști!

  3. La metrou sunt filmulete cu litoralul romanesc, deci ce tot abereaza asta?

  4. Litoralul este invadat de Vauceristi ….primesc de la sta vaucere de-a moaca ..astea vin cu mancarea de acasa ….

  5. Minte!
    Cautati acum si in orice moment al zilei IMAGINI LIVE la Mamaia, sunt goale plajele!
    E-adevarat ca acum e dimineata iar clientii de week-end de la Mamaia sunt alt specimen, se culca tarziu si se scoala tarziu… dar asa goale cum arata ACUM plajele de la Mamaia – Hotel Parc si Mamaia Nord nu am vazut niciodata… ani de zile am mers la Hotel Parc si dimineata mergeam devreme ca sa prindem sezlong si umbrela!!!
    Acum, plajele sunt goale!
    Uitati-va la Imagini LIVE Mamaia!

    • @lili-au fugit din mamaia la eforie.
      1.Sunt turistii de weekend(chiar daca dai o gramada de bani pentru 2 nopti)
      2.Sunt voucheristii(bujetarii) ca doar in tara le pot folosi.

    • la ce preturi sunt si cat sunt voucherele alea le termini in 2 zile daca ai familie. tu chiar crezi ca cineva se duce de 4-5-10 ori la mare din vouchere? un weekend, atata prinzi din alea. iar dupa aia evident ca te uiti la preturi, asa ca abereaza duduia din articol numai ea stie…
      si oricum mamaia nu mai e ce a fost, e plina de betoane. nu ma duc la mare ca sa fiu in alt bucuresti. nu, mersi.

    • De ce nu s-ar duce daca au vouchere chiar si pentru 1-2 weekenduri?
      De-a moca…

  6. Nimic n-a fost mai promovat decât societatea socialistă multilateral dezvoltata!

  7. Si antreprenorii din turism sunt la cel de rupti de realitate ca si guvernantii. De fapt este vorba despre erodarea puterii de cumparare a romanilor din cauza inflatiei si a scumpirilor gazului, motorinei, electricitatii si RCA.
    Banii destinati concediului sunt in conturile omv, romgaz si hidroelectrica, firmele cu profituri record in primele sase luni ale anului.

  8. Marea Neagră nu este o destinație de vacanța la ce prețuri practicați și nu arată ca o destinație de vacanța ci ca o mare de ciment.

  9. Daca n-ar mai fi voucherele bujetarilor, marii patroni din turism ar sta la coada la mec sa fie angajati. Turismul romanesc traieste din pomeni si din jecmanirea naivilor care Inca isi petrec concediul in tara.

    • Eu cred ca tocmai vaucerele au ridicat pretul si au dus la cele mai proaste servicii.

    • Nici inainte de vouchere, situatia de pe litoral nu era tocmai roza. Voucherele doar au facut-o mai rea. Ce isi zic patroni in sinea lor: lasa ca merge si asa ca „prostii” trebuie sa-si consume voucherele in tara cat mai repede. Asta e mentalitatea patronilor din turism.

    • Cum ați vrea că să fie f.multi turiști pe litoral cand v-ați permis să triplati preturile la cazare (cu toate că hotelurile sunt vechi și neîngrijite) la mâncare și v-ați bătut joc și de tarifele la parcare. Sunteți singurii care puteți face publicitate turismului romanesc prin serviciile pe care le prestați.RUSINE să vă fie mai cereți bani și pt.publicitate care ar fi luați tot din buzunarul cetățeanului.Cea mai buna publicitate se face de la turist la turist atunci când este mulțumit.

  10. Au spus corect: aproape pline. La fel de corect ca si cum spui: aproape goale!
    Acum scriu de pe sezlong (2 sezlong = 80 lei la Mamaia), si confirm: sunt „aproape pline”. Adica sezlongurile sunt la 20% din total ocupate, asta într-o zi de duminică la ora 10.00. Restul nisipului e ca in Sahara. Nimeni…

  11. PRIMESC CE MERITĂ!

  12. Madam Corinuta habar n’are că promotia statiunilor din Grecia mai ales, dar si Bulgaria sau alte destinatii s’a facut in rândul românilor în principal pe sistemul „din gură în gură” si pe retele. Bugetele lor de promovare sunt destinate în principal pt turistii din vest, care au de unde alege si’s mai greu de hotărât unde să meargă. La noi e simplu, alegi rahatul de litoral de la noi sau te duci la vecini dacă nu mai vrei iar țeapă an de an.

  13. Când sarai cu terasele goale și cu preturi mai mari că în Grecia șamd, când ai prețul pe șezlong 40 lei L- J și 50 V-D de unde profit de unde atracție? Eu zic sa vă duceți la ,,cursuri de reciclare , în Grecia …😭

  14. In fiecare zi, pe aproape toate posturile TV și radio, se vorbește despre plaja și despre Mamaia, ori de bine ori de rău, din mai când se vb despre 1 mai sau ca e mai ieftin, pana în septembrie cu litoralul pt toți, și ei zic ca nu au reclama. Și dacă tot „nu au reclama”, în anii trecuți vrei sa ziceți ca a fost diferit?

  15. Dejastru, 300 lei camera pe noapte la 2 stele fara masă, mancarea in Costinesti foarte scumpa, e ultima data cand imi petrec concediul in țara mea.

  16. Când nu-si dau seama ca adevăratele probleme țin de starea deplorabila a stațiunilor, serviciilor și a preturilor care pur și simplu pica imediat în fata concurentei.
    Grecii de exemplu știu ca un turist care anul asta a venit la ei trebuie sa plece acasă cu zâmbetul pe buze și fericit după concediu și iau chestia asta foarte in serios. Ei pun în prim plan serviciul oferit și cer un preț rezonabil pentru el. În RO ne focusam sa le luam banii cât mai repede și cât mai mulți și speram ca la anul sa vina din nou sa le tragem din nou teapa. Uite ca nu mai vin și acum încercați sa va dati seama oare de ce.