120.000 turişti sunt pe litoralul românesc. Șefa patronatului hotelier susține că nu prețurile sunt de vină pentru scăderea rezervărilor, ci presupusa ”lipsă de promovare”
În jur de 120.000 turisti îşi fac vacanţa pe litoralul românesc, cifre în creştere, în această perioadă, spune Corina Martin, preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa, citată de News.ro.
Ea susține că nu sunt turiştii „de vină” pentru scăderea rezervărilor în România, nici preţul şezlongurilor ori tarifele pe noaptea de cazare, ci bugetele de promovare ale Turciei, Greciei şi Bulgariei, de 30-40-50 milioane de euro, comparativ cu ”zero euro promovare cheltuiţi de România”.
Nu e clar însă daca Martin se referă și la cheltuielile de promovare ale hotelierilor români.
”În jur de 120.000 turişti pe litoralul românesc, cifre în creştere clară, în această perioadă, în apropierea începutului de august – luna vacanţelor în România şi în Europa. Din estimările pe care le am de la turoperatori, toate destinaţiile din bazinul Mării Negre au fost afectate de scăderi ale cererii de vacanţe în acest sezon, ca efect al situaţiei din Ucraina – care a generat reticenţă şi rezerve în alegerea zonei de litoral la Marea Neagră. Un procent de 20% scădere, în medie, în România şi Bulgaria, mai ales. Dar şi în Turcia şi Grecia, chiar, unde media e, totuşi, puţin mai mica”, spune Corina Martin, preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa.
Potrivit acesteia, în plus, creşterile de tarife de vacanţă generate de creşterea tuturor costurilor pentru utilităţi, alimente, combustibil, materii prime şi forta de muncă – au determinat în mod direct scăderea cererii de vacanţă în general, iar cel mai mult au avut de suferit destinaţiile care erau, oricum, mai scumpe (de exemplu, Mamaia, prin comparaţie cu alte staţiuni).
”Peste toate aceste efecte, s-au adăugat, nefericit şi iresponsabil, lipsa oricărei campanii de promovare a destinaţiilor româneşti (vinovaţi – Ministerul public şi administraţiile locale de pe litoral), precum şi decizii de Consilii locale care au alungat turiştii către alte staţiuni şi destinaţii, în loc să îi atragă (taxe nejustificat de mari pentru parcare, de exemplu, cum a fost cazul la Constanţa). Să nu omitem însă un element esenţial. Anume că turismul Bulgariei, Turciei şi al Greciei nu trăieşte din turişti bulgari, turci sau greci, ci din turişti europeni, români, ruşi etc. Ţări cu bugete de promovare importante, bugete consumate pe acele ţări de unde îşi propun (şi reuşesc) să atragă turişti. Inclusiv pe români”, afirmă Corina Martin.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
25 comentarii