16.000 de pasageri au depus o plângere în nume colectiv împotriva companiei British Airways, după o scurgere masivă de date personale în 2018/ Plângerea, autorizată deja de justiție, mai poate fi semnată până în martie
Compania aeriană British Airways este vizată de o plângere în nume colectiv în Regatul Unit, 16.000 de clienţi susţinând că au avut de suferit de pe urma unei scurgeri masive de date personale în anul 2018, a anunţat marţi cabinetul de avocatură PGMBM, transmite AFP, citată de Agerpres.
Această acţiune a grupului este cea mai importantă iniţiată vreodată în Regatul Unit referitoare la protecţia datelor, estimează într-un comunicat cabinetul PGMBM.
Plângerea a fost autorizată de către justiţie şi obiectivul PGMBM este de a convinge cât mai mulţi clienţi să se alăture acestei acţiuni în justiţie.
În total, 420.000 de clienţi ar fi fost afectaţi de scurgerea masivă de date.
Un atac informatic a profitat de o breşă în sistemele informatice ale British Airways şi a permis furtul de date personale şi financiare, ceea ce înseamnă nume, adrese, numere ale cardurilor bancare şi codurile de securitate de pe spatele cardurilor clienţilor.
Compania aeriană a trebuit să plătească în octombrie o amendă de 20 milioane lire sterline, potrivit unei decizii a ICO, agenţia britanică pentru protecţia datelor persoanelor.
Cabinetul PGMBM consideră că fiecare victimă ar putea primi până la 2.000 de lire, ceea ce ar reprezenta costuri de 800 de milioane de lire pentru compania aeriană.
Pasagerii pot subscrie la această plângere până la data de 19 martie.
Sursa foto: Pixabay
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii