G4Media.ro

20 din cele 41 de autobuze diesel din contractul de peste 42…

Sursa Foto: Facebook/ Zoltan Soos

20 din cele 41 de autobuze diesel din contractul de peste 42 milioane lei au ajuns la Târgu Mureș / Primarul Zoltan Soos: Nu peste multă vreme vor sosi autobuzele hibride şi cele electrice

Primăria Târgu Mureş a anunţat, miercuri, că 20 din cele 41 de autobuze diesel, cu o lungime de 12 metri fiecare şi care vor deservi transportul public de călători, au ajuns în municipiu, în urma unui contract în valoare de peste 42 milioane de lei, finanţat din fonduri proprii, transmite Agerpres, citată de Rado.

„Autobuzele urbane marca BMC, din categoria Euro 6, sunt echipate cu cele mai noi sisteme GPS şi de monitorizare video a spaţiului din autobuz, vehiculele oferind condiţii de transport adecvate pentru persoanele cu handicap locomotor.

Un autobuz poate transporta 108 pasageri dintre care 27 de pasageri pe scaune şi 81 în picioare. Până la jumătatea lunii ianuarie se va termina procedura de înmatriculare, astfel încât târgumureşenii să le poată utiliza.

Alte 21 de autobuze vor sosi în prima jumătate a anului viitor, iar nu peste multă vreme vor sosi de asemenea autobuzele hibride şi cele electrice . Reînnoim parcul de autobuze al oraşului pentru ca transportul public din Târgu Mureş să fie unul de secol douăzeci şi unu”, a anunţat, pe Facebook, primarul din Târgu Mureş, Soos Zoltan.

Viceprimarul Portik Vilmos a precizat, la rândul său, că pentru achiziţionarea acestor autobuze contractul a fost semnat în data de 6 septembrie, în acest an, urmând a fi puse în circulaţie după procedura de înmatriculare.

Primăria Târgu Mureş a lansat licitaţia pentru achiziţionarea celor 41 de autobuze în prima parte a anului 2019, iar între cerinţele caietului de sarcini se prevedea ca acestea să fie nearticulate cu podea joasă, Euro 6, trei uşi duble, o lungime de maxim 12.100 mm, cu o capacitate minimă de 105 călători. În privinţa dotărilor, caietul de sarcini prevedea rampă acces pentru persoane cu dizabilităţi, aer condiţionat, cutie de viteze automată, sistem de supraveghere şi sistem de informare a călătorilor.

De asemenea, se mai prevedea faptul că livrarea se va efectua astfel: 20 de unităţi în maxim 4 luni de la semnarea contractului, iar restul de 21 de unităţi în termen de 30 luni de la semnarea contractului.

Licitaţia iniţială a fost contestată după ce ofertele unor producători au fost excluse.

Primăria Târgu Mureş are în derulare mai multe proiecte privind îmbunătăţirea calităţii transportului public, iar în următorii doi ani sunt aşteptate alte 32 de autobuze electrice de 12 metri lungime, 15 autobuze electrice de 10 metri lungime, precum şi 38 de autobuze hibrid.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Cat de ecologici sunt ungurii astia de la primarie…au luat cateva zeci de autobuze disel…ca sa polueze cat mai mult…prosti gramada…

    • Conforme. EURO 6. Vor fi destinate pt trasee mai lungi deci deocamdata nerentabile cele electrice. Totusi cele electrice sunt f scumpe si e greu sa ai un buget atat de mare pentru a schimba o flota invechita.Sunt si hibride planuite a fi contractate. Acum ca am lamurit cat de cat subiectul asta, poate poti explica care-i treaba cu ungurii si ecologia. Pana acum un an, primar si vice primar erau romani, flota de autobuze invechite, total neecologice. Din asta rezulta ca tu ai de fapt o alta problema. Si aia e problema ta.

  2. 20 de zile ca să intre pe traseu? Mult. Dacă RAR nu vrea să ia Primăria numere roșii mâine. Si pe RAR să amendeze zilnic pentru debandada de acolo. Drum blocat și mizerie.
    PS. Asta a costat orasul Siletina. Toate fondurile europene blocate. Nu se dau bani la firme private pentru transport local.

  3. Dupā cum stiu , initial era vorba de niste autobuze electronice, respectiv hybrid si pe hidrogen,ect…adicā ecologice…”green”…În loc de asta
    cumpārām autobuze pe diesel, cel mai poluant. Cu toate cā sunt Euro6… Bravo! Mā rog…totusi sunt mai putin poluante decât rablele de acuma. Solutia cea mai bunā din cele mai rele. Au plimbat cāte una ecologice dar tot am rāmas cu diesel…pācat

    • Autobuzele electrice sunt extrem de scumpe. Bugetul nu ar putea cuprinde achizitionare unui numar atat de mare de electrice, sau hibride. Flota trebuia totusi inlocuita.

  4. Foarte bine! Sa ne fie cu folos! Macar omul face ceva pentru noi!

  5. Felicitări primăriei Mures precum și a primarului Zoltan. Sunt roman iar ungurii îmi sunt vecinii mei buni de ani de zile. Fiți mai toleranți.