G4Media.ro

2,15 milioane de mașini din totalul parcului auto național de 7,6 milioane…

Foto: G4Media

2,15 milioane de mașini din totalul parcului auto național de 7,6 milioane sunt mai vechi de 20 de ani. Creștere cu 22% față de anul trecut

Datele furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că parcul auto național avea la finalul anului trecut 7,6 milioane de autoturisme. Dintre acestea, 2,1 milioane sunt mai vechi de 20 de ani, 2,2 milioane au între 16 și 20 de ani și aproape 1,8 milioane au între 11 și 15 ani.

Doar 790.000 de mașini au o vechime cuprinsă între 5 și 10 ani, iar 690.000 au între 0 și 5 ani.

Pe lângă faptul că multe dintre mașinile mai vechi de 15 ani (6,15 milioane) poluează foarte mult mediul și sunt adevărate pericole în trafic, specialiștii auto consultați de G4Media.ro susțin că îngrijorător este procentul mașinilor mai vechi de 20 de ani care a crescut cu 22 % față de anul trecut.

„Creșterea este foarte mare de la 2020 la 2021, aproape de 22%. Adică în cifre exacte, aproape 385.000 de mașini peste 20 de ani. Statistica asta ne arată că s-au înmulțit foarte mult mașinile foarte vechi, nefiind impozitate într-un fel sau altul, fară să existe vreo taxă de mediu sau vreun timbru, sau ceva de genul asta”, a declarat pentru G4Media.ro, Dan Babu, fondatorul site-ului masinapotrivita.com.

Ministerul Mediul dă asigurări că în următorii ani va scoate din trafic mai multe rable, însa numărul acestora lasa de dorit. Ținta inclusă de România în PNRR este de a scoate din trafic 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani cu norme de poluare sub Euro 3.

Dragoș Porojnicu este și reporter la Stirile TVR / Foto: G4Media

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

19 comentarii

  1. Ce dacă sunt vechi tigăile, nu? Contează că-s nemțești și că-s hAudi, Mercedesu, și BeMeWeu.
    Ăstea-s mașinile iubite de cocălarii mioritici. După care VW și Opelul.

  2. După ce sa suntem săraci lipiți… ne mai cumpărăm și cazane in care ajungem sa ne băgam și ultimele economii a… dacă avem din ce sa punem la ciorap…

    • SA AIBA PE CE SE DUCE MILIARDELE IMPRUMUTATE DE romania.

    • lli tu de ce crezi ca isi cumpara romanii tigai? De unde stii ca sunt tigai toate masinile? Parca nu prea iti vine sa platesti de 3 ori pretul pentru bucsi la o masina mai noua la ce drumuri avem…

  3. Românii sunt bine, au si bămveuri si haudi, au ajuns bine!

  4. pai e normal. au crescut preturile atat la cele noi cat si la SH, iar programul rabla inteleg ca s-a terminat deja, doar nu vreti sa ne inghesuim fix acum sa cumparam!!!

  5. poate o familie de romani. Iar pentru specialistii de duzina, nu as da masina mea de 13 ani pe un sandero nou, de ex.
    Credeti ca motoarele de 0, 9 sau caroseriile actuale pot rezista la drumurile noastre?
    Cand vom avea banii nemtilor, ne vom schimba si noi masinile la 5 ani!

    • Am dat masina veche pe un 0.9 nou si sunt extrem de multumit de ea. Nu vorbi inainte sa incerci.

    • meu a fost in concediu pe Transalpina si la o curba in panta si-a dat jos familia.
      Nu mai avea forta motorul de 0, 9.
      La plimbare in oras, da, sunt bune…

  6. „Pe lângă faptul că multe dintre mașinile mai vechi de 15 ani (6,15 milioane) poluează foarte mult mediul și sunt adevărate pericole în trafic” – de ce se generalizează? Pai dacă mașinile au itp valabil, înseamnă că ele corespund legislației, deci nu poluează „foarte mult” și ” nici nu” sunt adevărate pericole în trafic”, căci nu ar mai primi itp.

    • DA, NU AR MAI PRIMI ITP…. 🙂 🙂 🙂 🙂

    • Prin Austria am văzut circulând mașini din anii 1980 (renault 11, Opel ascona, de exemplu, care nu e vreun model „colectionabile”) însă arătau de parca ieșiseră de pe poarta fabricii. În România întâlnești mașini care arată a rable pana sa facă 10 ani.
      Despre „poluare”, sa așteptăm vineri seara când se lucrează la sintesti

  7. Incredibil, un articol care spune indirect ca romanii sunt saraci. Romanii, daca aveau banii nemtilor sau suedezilor, credeti ca nu cumparau masini noi, electrice sau hibride? Evident ca le cumparau. N-ai bani, te multumesti cu ce au. Cat despre minunata taxa de poluare pentru masinile mai vechi de 15 ani, ma indoiesc ca o sa fie implementata avand in vedere numarul mare de votanti care ar putea fi afectati.

  8. Acum depinde si de masina. Nu toti romanii sunt indolenti cu masina lor. Sunt atatia care respecta reviziile, intretinerea periodica. Am vazut Logan din 2007 intr-o stare impecabila la o revizie. Domnul respectiv imi spunea ca-si permite sa rezolve imediat o problema. Aici este si mare nenorocire, romanul isi ia masina de fite ca sa rupa gura targului, eventual una obosita pe autostrazile Germaniei, insa nu are bani de intretinere. Apoi il vezi cum lasa dara de fum, cum da spaga la RAR, samd. Orice masina intretinuta merita respect.

  9. Si care e pb? Articol platit de producatorii auto?

    Dar cladirile din Ro cat sunt de vechi? Dar trenurile? Dar camioanele, autobuzele, tramvaile?

    Asta ca sunt un pericol sau ca polueaza mult este o exagerare. De aia exista itp nu? Plus ca polueaza cele care circula mult nu cele vechi.

  10. Daca am avea toti salariile nemtilor sau ale suedezilor fac pariu ca in 5 ani am avea masini peste ei ca medie.
    Dar ma rog, poate sunt eu pesimist. Se poate si in 4 ani.

  11. Asta arată Sărăcia in care ne zbatem de 30 de ani .
    Asta arată unde a dus Țara PSD .
    Drăguților ,nu e adevărat că Poporul nu vrea să folosească Automobile noi .
    Nu e rea voință din partea Românilor .