G4Media.ro

32 de accidente cu trotinete electrice, în primele cinci luni ale anului,…

sursa foto: Pexels

32 de accidente cu trotinete electrice, în primele cinci luni ale anului, în Iași/ Fenomen în creștere

În Iași, în primele cinci luni ale anului, au avut loc 32 de accidente în care au fost implicate trotinete electrice, a precizat IPJ pentru Ziarul de Iași, adăugând că acest fenomen este în creștere.

“În primele cinci luni ale acestui an au avut loc pe raza judeţului Iasi 32 de accidente rutiere în care au fost implicaţi conducători de trotinete electrice soldate cu un rănit grav şi 31 de persoane rănite uşor. De asemenea, au fost aplicate, în aceeaşi perioadă 172 de sancţiuni contravenţionale conducătorilor de biciclete sau trotinete electrice”, a precizat Anca Vâjiac, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Iaşi.

Iar fenomenul este în creștere: “În ultima perioadă de timp, se constată un trend ascendent în ceea ce priveşte numărul accidentelor rutiere în care sunt implicaţi conducători de biciclete şi trotinete electrice. Motiv pentru care, zilnic, poliţiştii din cadrul Poliţiei Municipiului Iasi – Biroul Rutier desfăşoară activităţi specifice pentru creşterea gradului de disciplina rutieră în rândul acestei categorii de participanti la trafic”, a declarat pentru Ziarul de Iași comisarul șef Adrian Ciopraga, şeful Biroului Rutier Iaşi.

Poliţiştii spun că pentru a conduce o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani. Copiii sub 14 ani pot circula doar în locuri special amenajate, parcuri sau proprietăţi private, iar deplasarea pe drumurile publice se face doar însoţiţi de adulţi. Dacă un drum este prevăzut cu pistă pentru biciclete, bicicletele şi trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista respectivă. În lipsa acestei piste, circulaţia trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulaţia vehiculelor este de 50 km/h. În circulaţia pe drumurile publice, trotineta electrică şi bicicleta trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare şi dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulaţia acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace şi dispozitive în stare de funcţionare. De altfel, casca de protecţie este obligatorie pentru cei a căror vârstă este sub 16 ani, atunci când se deplasează pe partea carosabilă.

sursa: Ziarul de Iași

sursa foto: Pexels

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Da ca se urca pe ele toti copii care nu stiu sa se orienteze in spatiu si sa aibe grija.

    • Trebuie schimbată legea, să nu poată circula pe trotuar. Și multe amenzi!!!!

    • @razv, deja exista legislatie in vigoare care ii obliga pe cei care folosesc trotinete electrice sa mearga pe strazi. Tehnic vorbind, dpdv legal nu ai voie sa mergi cu trotineta electrica pe trotuare care nu au benzi speciale de bicicleta. Problema este, in schimb, ca daca folosesti strada, asa cum te obliga legea, ai sanse mari sa fii luat pe bord de o masina, conducatorii de autovehicule fiind foarte agresivi, nu dau doi bani pe siguranta ta in trafic. Am patit-o de cateva ori sa fiu aproape lovit pe ultima banda, sa nu mi se acorde prioritate, sa deschida cineva usa de la masina fix in dreptul meu, asa ca acum, de fiecare data cand am sansa, merg pe trotuar pt simplul fapt ca nu vreau sa mor. Prefer o amenda in locul cosciugului :).

      Da, sunt destul de multi bezmetici pe trotinete, mai ales copii si tineri adulti terebilisti care mai au putin si intra in toti pietonii de pe trotuar. Dar si daca vrei sa mergi legal si civilizat nu ai cum, pentru ca nu te lasa cefele groase din trafic. Ce faci in cazul asta?

    • @Tarart… folseste propria trotineta si nu una inchiriata…. ca sa fii obisnuit cu comportamentul la franare, s-a inventat oglinda retrovizoare si poarta vesta reflectorizanta… iti cresc sansele de a supravetui! Stai in fata pe „scandura” si nu in spate… asa vobleaza mai putin… mergi incet si foloseste soneria… multe babe merg pe pista de biciclete(!) pe jos… pt ca e colorata!… Si… CUMPARA-TI O BICICLETA! ai cu control total pe ea… iti pui oglinda si… injuri soferii care nu iti dau prioritate… ca deh’ asta e disciplina in trafic romaneasca.. Soferii nu sunt atenti la o alta masina… d-apoi la o silueta muuuult mai mica ca si un biciclista sau… troti’!

  2. Motivul e mult mai simplu. Anul asta au intrat pe piata 2 firme de inchiriat trotinete electrice (Bolt fiind una din ele) care au impanzit efectiv orasul de trotinete. Si… când ai de 10 ori mai multe trotinete decât acu 6 luni, e natural sa creasca și numărul de accidente, mai ales ca mulți dintre utilizator se urca pentru prima oara pe ele.

  3. Eu am aproape 60 de ani… si stiu, de pe vremea cand eram copil, ca trotineta e o jucarie si nu un vehicul!!! Umblu f mult pe bicicleta si am fost acrosat deja de 3 ori de… trotinetisti!

    • Taci mai inamicule ca una e sa zici de o trotineta simpla din fier de acum 30 de ani și una e sa vorbești de o trotineta electrica care poate atinge 25kmh în câteva secunde și care poate frâna la 0 tot în câteva secunde mulțumită frânei hidraulice/pe disc. Mai bine ia ți si tu una, îți menajezi mușchii picioarelor, mai ales la vârsta dumitale