40% dintre italieni suferă de „notriphobie”: anxietatea produsă din cauza faptului că nu au încă programată vacanța / Doar 6% dintre italieni recurg la soluții de ultim moment
PiratinViaggio, un site de călătorii italian susțin că 40% dintre italieni suferă de „notriphobia”, relatează Corriere della Sera.
Un termen care poate părea ciudat la prima vedere, dar în realitate nu trebuie decât să îl descompui pentru a-i înțelege sensul: no-trip-phobia, teama de a nu avea nicio călătorie planificată. Sau, mai degrabă, în era internetului, de a nu o putea rezerva la timp.
O temă deosebit de actuală în aceste săptămâni de primăvară, cele mai populare pentru planificarea vacanțelor de vară.
Potrivit Observatorului privind tendințele estivale realizat de PiratinViaggio, o platformă online dedicată ofertelor turistice, 40% dintre italieni suferă de acest tip de anxietate anti-stagiu, cu o incidență care crește la 53% în cazul generației Z.
În aceste condiții, nu este surprinzător faptul că doar 6% dintre italieni recurg la soluții de ultim moment. Pe de altă parte, unul din trei (de obicei baby boomeri) călătorește cu trei până la șase luni în avans.
Destinația de top este marea, care primește 68% din preferințe, în timp ce, în ceea ce privește destinațiile specifice, străinătatea este mai atractivă decât Italia. De fapt, 65% dintre participanții la sondaj au declarat că ar merge în afara granițelor naționale, recompensând în primul rând alte țări cu vedere spre Marea Mediterană, cum ar fi Grecia, Spania și Croația. În afara Europei, pe de altă parte, se remarcă Asia și Africa, conduse de Japonia și, respectiv, Tunisia.
În termeni generali, aproape 9 din 10 italieni (87%, mai exact) se pregătesc să plece între iunie și septembrie, august fiind în fruntea clasamentului lunar (38%).
În ceea ce privește durata șederii, 40% dintre turiști vor opta pentru sejururi de o săptămână: de două ori mai mult decât „hit and run” sau mai mult de două săptămâni.
La capitolul cheltuieli: peste 6 din 10 persoane vor avea un sejur sub 1.500 de euro, incluzând mijloacele de transport și cazarea.
Doar 6% din eșantion vor depăși în schimb 3 mii. În fine, sondajul a analizat și tovarășii de călătorie: 44% vor pleca doar cu sufletul pereche, 31% cu membrii familiei și 17% cu prietenii. Interesul pentru vacanțe atât solo, cât și în grupuri organizate este în scădere.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu