G4Media.ro

90% din solicitările făcute pe noul portal al Registrului Comerţului au fost…

Sursa foto: Inquam Photos / Bogdan Buda

90% din solicitările făcute pe noul portal al Registrului Comerţului au fost procesate automat de către roboţi, spune ministrul Digitalizării

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat vineri, la Bistriţa, că 90% din solicitările făcute pe noul portal al Registrului Comerţului au fost procesate automat de către roboţi, fără intervenţie umană, iar diferenţa este acoperită de funcţionari într-un ritm de aproximativ 2.000 de cereri pe zi, transmite Agerpres.

Potrivit lui Ivan, întârzierile în procesarea cererilor ar fi cauzate şi de perioada concediilor de odihnă, la care s-au adăugat concediile medicale.

„În momentul de faţă, s-a optimizat şi, după ce am intervenit cu colegii mei de la minister, cu cei mai buni specialişti pe care îi avem, împreună cu companiile care au lucrat acolo, am remediat în 24 de ore problemele semnalate în presă – şi mă bucur că au fost semnalate la timp, ca să putem să le dăm şi noi suportul tehnic colegilor de la Registrul Comerţului. Astăzi, când vorbim, din 221.000 de solicitări depuse online, 196.000 au fost procesate automat de roboţi, cu intervenţie umană zero, pentru că au fost făcute instant de către sistemul informatic răspunsurile la 196.000 cereri. Diferenţa, care au avut nevoie de intervenţie umană, este evident că se fac într-un ritm de aproximativ 2.000 de solicitări pe zi. Cei de acolo lucrează, pentru că nu pot să răspund eu, care am auditat partea tehnică, că funcţionează, de modul în care se ocupă şi procesează funcţionarii instituţiei aceste cereri. În contexul lunii august şi al concediilor şi al unor concedii medicale, din ce informaţii mi-au parvenit, a fost o problemă de procesare din partea funcţionarilor a datelor de la Registrul Comerţului”, a explicat Bogdan Ivan.

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării a dat asigurări că portalul Registrului Comerţului este tehnic funcţional.

„Din punct de vedere funcţional, acum se lucrează la optimizare masivă, inclusiv la ceea ce trebuie vorbit despre experienţa utilizatorului, despre eliminarea unor paşi din procesul administrativ. Vă spun că am fost acolo, împreună cu colegii mei, şi le-am dat tot suportul. (…) În momentul de faţă, din punct de vedere tehnic, funcţionează sistemul, iar 90% din tot ceea ce se depune şi se solicită pe platforma informatică a Registrului Comerţului se procesează automat, robotizat, fără nicio intervenţie umană”, a spus Ivan.

Întrebat dacă se ia în calcul renunţarea la repartizarea aleatorie a cererilor, Bogdan Ivan a răspuns că „este puţin probabil”, dar că se lucrează la o hotărâre de guvern care să simplifice şi mai mult procedurile interne ale Registrului Comerţului.

„Este o discuţie care ţine exclusiv de Registrul Comerţului (renunţarea la repartizarea aleatorie – n.r.). Din datele mele, este puţin probabil. Se lucrează la o HG de simplificare a procedurilor interne ale Registrului Comerţului şi ale documentaţiilor care trebuie depuse”, a declarat Ivan.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. „făcute instant …. răspunsurile”- va rugam in data.. la ora … sa va prezentati la ghiseu

  2. Ca unul care cunoaște foarte bine sistemul de funcționare ONRC si ORC, pot spune ca acest articol dezinformeaza foarte mult. Fie ministrul Digitalizarii a primit informatii eronate ca sa iasa totul bine, fie ae acopera esecul noului sistem informatic. Si inainte de noul SII se procesau automat cereri pe portalul ONRC. Pentru date concludente se pot face rapoarte statistice comparative, iar viteza de procesare si se pot vedea clar diferentele. Ritmul de solutionare si operare inregistrări este aproape la jumatate fata de sistemul anterior. Esecul managementului ONRC este clar ca lumina zilei, dar se incearca pe toate caile acoperirea lui. Salariatii ies din sistem, se scot la concurs posturi la care se inscriu foarte puțini, iar de multe posturi nu este nevoie. Salariile sunt foarte mici comparativ cu munca si efortul depuse. Dar si discrepante mari. Un operator de date primeste 3500 lei net, iar un registrator care solutioneaza cereri in jur de 9000 lei. Eu nu inteleg cum nu vede Ministerul Justitie esescului sistemului informatic. salariile mici si discrepantele dintre salariati.

  3. O nesimțire și o dezinformare fără margini!
    Registratorii au de procesat sute de cereri pe zi și sunt săptămâni de când ajung acasă la ora 20-21, fără a li se plăti ore suplimentare.
    Sa facă o greva, sa vedem cum vor fi procesate și soluționate dosarele doar de roboti.

  4. Este o afirmație falsă. Amestecă cererile ptr. rezervare denumire și cele ptr. constatatoare cu dosarele (mențiuni, înmatriculări…). Raportul se rezolvare este de 25-30%. Programul de operare este greoi, mult sub nivelul celui anterior. Înainte, cu același personal, actele le ridicam în 3 zile. Acum sunt dosare de 30 de zile nerezolvate. Ministrul ascunde sub preș adevăratele probleme.