G4Media.ro

Ligia Deca, în prima conferință de presă ca ministru al Educației: Luăm…

Ligia Deca, în prima conferință de presă ca ministru al Educației: Luăm în calcul ca ceea ce acum este Curriculum la decizia școlii să devină Curriculum la decizia elevului, din oferta școlii

„Luăm în calcul ca ceea ce acum numim curriculum la decizia școlii să devină curriculum la decizia elevilor, din oferta școlii. Analizăm și ideea de a utiliza mijloacele digitale unde e posibil, pentru a nu pierde ce am câștigat în pandemie”, a anunțat Ligia Deca, în prima sa conferință ca ministru al Educației.

Aceasta a precizat că a doua prioritate a mandatului său este „îndeplinirea țintelor și jaloanelor din PNRR”. „Pe legile educației, am început discuții cu specialiști pe zonele în lucru – evaluările, echitatea, internaționalizarea”, a declarat Deca.

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Hai ca digitalizam tot, macar e una mai dezghetata pe langa genuchi, pepsiglas si doctori de hartie igienica!

  2. Poate ar fi bine, măcar scăpăm de religie și poate și alte aberații.

  3. Halucinant!
    Citesc si nu-mi vine a crede!
    Pai, cine te-a impiedicat, doamna, sa vii cu PROPUNERILE astea in timpul dezbaterilor publice privind Legile Educatiei initiate de Sorin Campeanu?!
    Ca la fiecare dezbatere publica aparea numele Ligia Deca la participanti!
    Vii ACUM si ne propui toate astea de parca ai revenit acum din SUA si nu ai avut nici in clin nici in maneca cu proiectul Romania Educata, cu cele 2 Legi ale Educatiei, DEZBATUTE in spatiul public si criticate de nume grele din domeniul Educatiei, in timp ce tu si dl Presedinte NU ati spus nimic, ati tacut chitic!
    Vii acum si ne propui de parca vrei sa schimbi Legile Universului, asa de credibila vrei sa pari!
    Pariez ca vor ramane vorbe goale: un exemplu mai jos legat de Finantarea Educatiei!
    Art. 8 din Legea Educatiei Nationale din 2011 OBLIGA Guvernele Romaniei sa aloce 6% din PIB pentru Educatie!
    In nici un an Suma alocata Educatiei NU a atinns macar 3%, a fost muuult sub 3%, in 2022 e de numai 2,55 din PIB!
    Ati auzit-o vreodata pe dna Deca sa comenteze asta, desi e Consilier pe Educatie al dlui Iohannis inca din 2014?!
    Nici in 2023 suma alocata Educatiei NU va fi de 6%, pariez, iar dna Deca va continua cu vorbele goale si cu aceste 2 Legi care MUSAI trebuie terminate pana la final de 2022, asa a cerut marele ei sef!
    Ce conteaza ce si cum vor iesi, important e ca dl presedinte sa le bifeze!!!
    A-propos, in Finlanda implementarea proiectului Reformei in Educatie a durat 15 ANI si nimeni nu s-a atins de Legea educatiei votata in 15 ANI!
    Pariez ca Legile dnei Deca vor fi modificate si rasmodificate!
    Dar „Sistemul de valori al finlandezilor are la baza EDUCATIA, nu acumularea de bunuri. Adultii prefera sa dea banii pe un program de educatie continua, nu pe ultimul telefon din piata. Este un sistem de valori format in familie, consolidat in scoala si apoi pus in SLUJBA Tarii”.

    Capisci, dna Deca, tu care desi NU ai facut nimic remarcabil la viata ta, ai ajuns ditamai MInistru al Educatiei, desi nu ai condus macar o gradinita!

    • Degeaba dam 6% din pib invatamantului, cand tot sistemul este imbuibat de incompetenti.

    • @010: De acord, am dat doar 1 exemplu!
      Vorbe goale si va bifa „obiectivul” ca REALIZAT!!!

      Ca nu va iesi nimic in final, oricum nu mai conteaza, dl Haos isi va termina mandatul ca si cand nu ar fi fost 10 ani presedinte la Cotroceni: NIMIC lasa in urma!
      Presedintele ZERO!

  4. sper ca e mai veche fotografia si`duamna` n-a dat recent interviuri cu ffp-u pe mecla

  5. Ma tot intreb: Cine sunt SPECIALISTII cu care dna Deca a incepput discutiile pe Legile educatiei!
    Am ciitit cum s-au facut in Romania Reformele in domeniul Educatiei si uite ce spune istoricul ieșean Ovidiu Buruiană, conferențiar universitar la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, despre cele mai mari proiecte de reformare a învățământului național în România încă din 1859, de la formarea statului roman.
    „La 1925, dezbaterile pentru legile educației erau reale, nu formale.
    Se reintroduce bacalaureatul la 1925, ca formă de uniformizare și de echivalare a diplomelor. Dar la nivelul perioadei interbelice, istoricul ieșean spune că bacalaureatul era cu adevărat un examen-fanion.
    „Era un examen de maturitate, foarte dificil, avem tot felul de mărturii în sensul acesta. Se susținea în anumite centre, comisia era obligatoriu condusă de un universitar care trebuia să vadă, evident, cu ajutorul profesorilor din învățământul secundar, nivelul de cunoaștere”, a spus istoricul.
    Ca o paralelă la prezent, legile educației ale guvernelor din care a făcut parte și Angelescu au fost dezbătute în mod real: în corpuri profesionale, congrese ale învățătorilor, ale profesorilor din învățământ secundar. Au fost dezbătute în reviste de învățământ, iar ministerul avea o structură de dialog între profesorii din mediu universitar și secundar.
    „Dezbaterea legii era o realitate, se prelungește foarte mult în ziare: poate era doar o mască a timpului, dar sunt angajați foarte mulți intelectuali în procesul de consultare și e un angajament deplin, nu formal, în analizarea legii. Iar legea are o foarte serioasă expunere de motive în care se explica de ce este nevoie de lege, care sunt principiile și elementele de comparație cu legislațiile școlare din alte țări”, a completat acesta.
    Legea în sine a fost o reacție venită din mediul profesorilor, spune istoricul ieșean, dar Angelescu a încercat o reformă care nu a fost pe placul tuturor. A transformat liceul într-o structură unitară, învățământ de 7 ani, nu opt ca până atunci, iar ciclul superior – liceul – pierdea un an, argumentul fiind de a furniza cât mai rapid cadre pregătite statului. În aceeași lege fetele și băieții – care învățau în școli diferite – au început să învețe aceleași lucruri, cu programe unificate. Unificarea celor trei variante ale liceului: modern, clasic și real, a fost anulată deja la nivelul anului 1931.

  6. Stefan Vlaston: „După conferinţa de presă a ministrului Educaţiei ne-am lămurit. România rămâne tot needucată…
    Speranţele că actualul ministru a înţeles ceva din discuţiile şi dezbaterile pe marginea proiectelor de legi ale Educaţiei s-au năruit. Tot ce ne-a prezentat ministrul Educaţiei nu are legătură cu discuţiile şi criticile aduse proiectelor Iohannis-Cîmpeanu. A evitat să spună dacă menţine în proiecte toate prevederile controversate şi criticate, a precizat că va înainta guvernului pachetul de legi până la sfârşitul lui octombrie. A promis că va avea discuţii cu specialiști în continuare, dar în 2 săptămâni nu se mai poate face mare lucru.
    Calendarul adoptării legilor Educaţiei este utopic.
    În următoarele 2 săptămâni nu se pot desfășura discuţii cu adevăraţii specialişti, cei care au găsit erori în chiar proiectul „de suflet” al preşedintelui Iohannis. Iar apoi, concluziile acestor discuţii să conducă la modificarea pachetului de legi. O lege organică, cu sute de articole, nu poate fi schimbată în 2 săptămâni, pentru că modificarea unui singur articol reverberează în alte zeci de articole. Cel mai probabil vor rămâne aceleaşi legi, redactate de Cîmpeanu, cu scuza că e rolul parlamentului să le perfecţioneze.
    Toate discuţiile duse acum pe marginea unor proiecte de legi, care nu vor apuca să devină efective în actuala configuraţie a puterii, mi se par fără obiect, adica inutile.”.
    În luna noiembrie, cele două proiecte de legi se vor afla pe circuitele de avizare din ministere. Nu văd cum, la complexitatea proiectelor de legi, avizarea să dureze mai puţin de o lună.