G4Media.ro

Macron cere mai mult sprijin pentru consumatorii și companiile care aleg mașini…

Sursa foto: European Council

Macron cere mai mult sprijin pentru consumatorii și companiile care aleg mașini electrice produse în UE în locul celor străine

Președintele francez Emmanuel Macron a cerut duminică mai mult sprijin pentru consumatorii și companiile care aleg mașini electrice produse în UE în locul celor străine, relatează Politico.

„Americanii cumpără (mașini – n.r.) americane și urmăresc o strategie foarte agresivă de ajutor de stat. Chinezii își închid piața. Nu putem fi singura zonă, cea mai virtuoasă din punct de vedere climatic, care consideră că nu există o preferință europeană”, a declarat Macron pentru cotidianul francez Les Echos.

„Eu apăr cu tărie o preferință europeană în acest domeniu și un sprijin puternic pentru industria auto. Trebuie să susținem acest lucru și acest lucru trebuie să se întâmple cât mai curând posibil”, a spus el, menționând că mai multe companii europene de închirieri auto cumpără masiv vehicule chinezești. „Trebuie să ne trezim, nici americanii, nici chinezii nu ne vor face astfel de cadouri! Europa trebuie să pregătească un răspuns puternic și să acționeze foarte repede”.

„De cinci ani militez pentru mai multă suveranitate europeană. «Software-ul» multor europeni se schimbă”, a adăugat Macron.

Președintele francez a mai spus că obiectivul pe termen lung al Franței este de a dezvolta un lanț de aprovizionare cu automobile situat în întregime în țară.

De asemenea, Franța urmează să lanseze din 2024 un sistem experimental de leasing subvenționat pentru consumatorii cu venituri mici, care să cumpere vehicule electrice pentru 100 de euro pe lună, a spus Macron, confirmând totodată că mecanismul va favoriza pe cât posibil alegerea de mașini franceze și europene. De asemenea, președintele francez a anunțat că guvernul va suplimenta de la 6.000 la 7.000 de euro o primă existentă pentru a ajuta familiile cu venituri mici să cumpere mașini electrice.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Rahat cu ochi de francez ce esti. Adica daca cineva are Tesla sau o masina japoneza electrica, nu este sprijinit de guvern, doar pentru ca are o masina din afara UE. Care UE haba n-are sa produca masini electrice,ci doar simulari de masini electrice.

    • Pentru a avea iar o clasă politică francofonă ca în România Regală, guvernul poate aduce Arte TV gratuit și obligatoriu pe toate rețelele de telecablu, în cadrul proiectului RO educată. Ar fi evident atunci că e o afacere de onoare UE importul mașinilor electrice americane fabricate în China!

  2. bai macroule, dar de ce sa sprijiniti cazanele alea din banii mei? cine vrea sa si cumpere, nu sa stea dupa subventii.

  3. Adică adio „piața libera”. Sau mai bine zis adieu!
    Sfarsitul comerțului liber. Când își baga statul (sau imperiul) coada sub forma de subvenții etc se duce de râpă piața libera.
    De ce nu un program de susținere a „producției europene” și la electrocasnice?

  4. Ca chinezaria de Dacia Spring???

    • Lafel spuneti si despre iPhone, despre Tesla?

  5. Are perfecta dreptate. Acelasi lucru fac si americanii si chinezii, etc. Se referea numai la piata interna franceza si ceea ce propune este foarte bine.
    Nimeni nu a trecut direct la electrice, in Franta. Intai au fost ajutati cei care cumparau masini emitand putin CO2, apoi cei care cumparau masini hybrid, iar acum este randul masinilor electrice. Iar ajutorul este limitat masinilor de max 47 k€.

    In UE fiecare tara face ceea ce doreste, atata timp cat respecte regulile de libera concurenta UE. Un lucru bun (insa nu tocmai usor de pus in practica) este LLD de max 100 €/luna. Perimetrul de aplicare, fiind masinile electrice urbane si periurbane.
    Franta este o tara bogata, banii investiti (primele de ajutor de cumparare) sunt bine investiti. CU cat mai rapid vom putea trece la electric, cu atat mai bine. Nu vom (in Franta) mai fi tributarii petrolului. De ce? Pentru ca in acelasi timp (perimetru de 15 ani) vom (in Franta) putea construi cateva centrale EPR de tip nou.

    Asadar, fiecare face si traieste cum doreste. Unii prefera dieselul si combustibilii fosili (librer sa o prefere) altii prefera electricul.

    • Pai sa prefere bai Jaques… sa prefere, dar nu pe banii mei ba in gatu ma tii… vrei lighean pe baterii? Pune in mm mâna și i-ați, dar nu cere pomana la aia care prefera diesel. Ftv in gura de milogi

  6. Mars, Micron. Ai lucrat dintotdeauna pentru marile companii care distrug mediul, auto sau altfel, in loc sa lucrezi pentru francezii de rand sau pentru europeni in general. Acum îmbraci trădarea ta in haina naționalista? Mars!

  7. 3v👍comentar,bun colegul meu de la OTAN, urmaresc cu atentie comentarile dv.de mult timp……si comentarii bune pana acuma…..
    Salutari de pe cealalta parte a Rinului…….