Drulă: Înainte de renovarea făcută de Primăria Sectorului 4, autocarele treceau prin Pasajul Unirii și nu se întâmplau accidente / Din păcate, concepte moderne de proiectare și siguranță rutieră cu greu își fac loc în lumea în care „merge și așa” și „hai să-i dăm o față”
Liderul USR, Cătălin Drulă, afirmă, vineri, într-o postare pe Facebook, că, înainte de renovarea făcută de Primăria Sectorului 4, autocarele treceau prin Pasajul Unirii și nu se întâmplau accidente.
„Din păcate, concepte moderne de proiectare și siguranță rutieră cu greu își fac loc în lumea în care «merge și așa» și «hai să-i dăm o față»”, susține Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor.
Acesta precizează că un reprezentant al Primăriei Sectorului 4 (PS4) a recunoscut într-un interviu că s-a redus gabaritul pasajului ca urmare a renovării, astfel că se poate presupune că înainte de renovare avea 3,80 m – 4,00 m. „Adică un autocar cu tot cu aerul condiționat de deasupra trecea prin pasaj înainte de renovare (cam 3,77m au unele dintre cele mai înalte din cercetarea mea rapidă)”, spune Drulă.
Liderul USR menționează că „pre-limitatorul cu lanțuri poate fi ocolit (intenționat sau din greșeală) pe intrarea unde s-a produs tragedia de azi”
„Grinda este de o construcție neiertătoare, după cum s-a văzut și azi. Se pot imagina construcții mai ușoare care să servească același rol de barieră fizică, sau cu puncte de cedare predefinite în caz de lovire. Sunt exemple destule în Vestul Europei”, mai afirmă Drulă.
Postarea integrală a lui Cătălin Drulă:
Pentru că am primit foarte multe întrebări legate de Pasajul Unirii și accidentele/tragediile produse după renovare, câteva observații și gânduri rapide:
1. Înainte de renovare nu se întâmplau astfel de accidente.
2. Prin renovare s-a redus gabaritul (înălțimea) pasajului. Cu cât și de la cât, nu ne spune exact Primăria Sectorului 4, dar un reprezentant al PS4 recunoaște într-un interviu asta.
3. Inspectoratul de Stat în Construcții (politizat) în noiembrie 2022 vine cu un raport în care doar două cifre sunt relevante. Că gabaritul pasajului este de 3,70m, iar limitatorul de înălțime este la 3,50m, confirmat după măsurători.
4. Având în vedere recunoașterea reprezentantului PS4 că s-a redus gabaritul pasajului ca urmare a renovării, putem presupune că înainte de renovare avea 3,80m-4,00m.
5. Adică un autocar cu tot cu aerul condiționat de deasupra trecea prin pasaj înainte de renovare (cam 3,77m au unele dintre cele mai înalte din cercetarea mea rapidă).
6. Și atunci mai rămâne de explicat afirmația PS4 că tot la 3,50m era limitată înălțimea și înainte de renovare. Da, indicatorul de pe grinda de limitare avea scris pe el 3,50m, dar așa cum se intuiește destul de ușor pe imagini luate cu vechea grindă (comparat cu cea nouă) în cei 10 ani dinainte de renovare pe Google Street View, doar scria 3,50m pe vechea grindă, fizic era mult mai înalt spațiul de dedesubt (posibil 3,80-4,00m).
7. Pe scurt, înainte de renovare autocarele treceau prin pasaj. Posibil ca și după renovare foarte multe modele să încapă la o limită neconfortabil de centimetri față de tavan. Din acest motiv, s-a lăsat grinda de limitare acces la 3,50m, de teama unor incidente în pasaj în noua configurație.
8. Pre-limitatorul cu lanțuri poate fi ocolit (intenționat sau din greșeală) pe intrarea unde s-a produs tragedia de azi.
9. Grinda este de o construcție neiertătoare, după cum s-a văzut și azi. Se pot imagina construcții mai ușoare care să servească același rol de barieră fizică, sau cu puncte de cedare predefinite în caz de lovire. Sunt exemple destule în Vestul Europei.
Din păcate, concepte moderne de proiectare și siguranță rutieră cu greu își fac loc în lumea în care “merge și așa” și “hai să-i dăm o față”.
Concluziile autorităților vor fi bineînțeles că totul e în regulă, șoferul e de vină și dacă scrie 3,50m atunci toată lumea pe linie e absolvită de vină. Între timp, se petrec tragedii.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
55 comentarii