G4Media.ro

UPDATE Clotilde Armand: Blocarea accesului locuitorilor în complexul Greenfield, o măsură greşită.…

Sursa foto: Facebook / Clotilde Armand

UPDATE Clotilde Armand: Blocarea accesului locuitorilor în complexul Greenfield, o măsură greşită. Solicit Romsilva să deblocheze urgent drumul/ Romsilva a cerut în mai multe rânduri PS1 și PMB să preia drumul forestier închis

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, susţine că măsura blocării drumului locuitorilor din cartierul Greenfield este „greşită” şi solicită deblocarea acestuia.

  • „Înţeleg că astăzi Poliţia română şi Romsilva au decis să închidă drumul locuitorilor din Greenfield. O măsură luată (posibil politic) înaintea începerii şcolii. Să fie foarte clar, Primăria Sectorului 1 va face tot ce este posibil pentru a susţine accesul locuitorilor în complexul Greenfield. Măsura blocării acestui drum este una greşită şi solicit reprezentanţilor Romsilva să deblocheze urgent drumul”, scrie Armand sâmbătă, pe Facebook.

UPDATE 16:00 Potrivit unor surse G4Media.ro, Romsilva a cerut în mai multe rânduri atât Primăriei Sectorului 1 cât şi Primăriei Municipiului Bucureşti să preia drumul forestier care a fost închis, însă până acum, autorităţile locale nu au făcut nimic în acest sens.

UPDATE 18:42 

Precizări ale Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva privind închiderea accesului autovehiculelor pe Drumul Forestier ”Drumul Moldovei”
🆕 ℹ️ În urma acuzațiilor lansate în spațiul public de către primarul Sectorului 1 privind închiderea accesului autovehiculelor pe Drumul Forestier ”Vadul Moldovei” din Pădurea Băneasa, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva face următoarele precizări:
🟢 Drumul respectiv este format din trei porțiuni, două de drum forestier și o linie parcelară.
‼️ Drumurile forestiere, conform art. 54 (2) și 83 alin. (2) din Codul Silvic sunt căi de transport tehnologic, ⛔️ închise circulației publice. Mai mult, pe linia parcelară, o porțiune din pădure care delimitează două parcele, accesul vehiculelor de orice fel este ⛔️ strict interzis.
‼️ Așadar, măsura închiderii Drumului Forestier ”Vadul Moldovei” și a liniei parcelare este o măsură strict legală, în conformitate cu Codul Silvic, și nu o ”măsură (posibil) politică”. Printr-o sentință definitivă și irevocabilă a unei instanțe judecătorești, a fost recunoscută proprietatea publică a statului asupra drumului forestier respectiv, în administrarea Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, prin Direcția Silvică Ilfov, acesta fiind intabulat în prezent ca proprietate publică a statului român.
🟢 Regia Națională a Pădurilor – Romsilva a avizat pozitiv încă din 2019 scoaterea din fondul forestier a celor trei porțiuni a drumului respectiv și a manifestat toată deschiderea pentru demersul de preluare a acestuia de către autoritatea publică locală, pentru a fi deschis circulației publice.
‼️ Menționăm că în conformitate cu prevederile art. 40 din Codul Silvic, aprobările pentru scoaterea definitivă a unor terenuri din fondul forestier, mai mici de un hectar, se fac la solicitarea autorității publice locale, în acest caz Primăria Sectorului 1, cu aprobarea Gărzii Forestiere.
🟢 În continuare, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva va sprijini aceste demers, atunci când Primăria Sectorului 1 va continua procesul de scoatere definitivă a drumului respectiv din fondul forestier.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

48 comentarii

  1. multa grija mai are clatita de bogatanii din greenfield. nici nu era bine aleasa si s-a apucat sa le faca scoala publica desi zona e plina de scoli private disponibile. si nu e ca si cum bogatanii aia din greefield nu si-ar permite. acum repede tipa pe facebook ca li se inchide drumul ilegal prin padure prin care ajung ei repede unde au chef taind prin padurea baneasa! cucoana, drumul de acces nu e ala, ala prin DN1 e drumul de acces! pleaca de la primaria noastra, esti un dezastru!

    • Mai vajeane, ai frustrari grave cu bogatii. Vezi ca unii oameni muncesc toata viata si isi fac case, lucruri etc., nu stau ca altii cu mana intinsa la ajutoarele de la stat.

    • Nu suntem bogătani. Am platit pe un ap cu 3 camere cat pe unul cu 2 la Dristor. Din ce știu, accesul la educație publică e universal, nu e condiționat de venituri, iar școala aia despre care vorbești lipsește cu desăvârșire. Daca ar fi existat, problema accesului ar fi fost considerabil mai mică. Din păcate, nu încăpem cu toții la Dristor, orașul trebuie sa se extindă pentru că deja prea mulți vor la București. Daca nu apar cartiere noi, preturile in cele vechi devin exorbitante, pentru că cerea e prea mare, dar nu mă aștept să fi învățat asta daca nu ți-a plăcut cartea. Drumul ăla prin DN 1 e supraaglomerat, e insuficient, iar dezvoltatorul nu poate construi alte drumuri fără autorizație. Chiar și drumul ăla prin DN e făcut tot de dezvoltator, nu nu de vreo primărie. Aici primăria doar taie chitanțe pentru impozite, in rest ne plătim singuri întreținerea spațiilor verzi, a drumurilor, curățenia în cartier, deszăpezirea și iluminatul public. Și dacă vrem servicii educaționale de proximitate pentru a reduce traficul suntem arătați cu degetul că bogătani. In încheiere, va doresc să aveți nivelul meu de trai până la a 7-a generație.

    • Mihai are o intuitie, pune-i si pe cei vechi la socoteala.

    • @ Mihai. Nu prea sunt bugetari in cartier. Cred că doar medicii pentru care a cumpărat Firea apartamente fara loc de parcare. Probabil ne confunzi cu Stejarii Residence.
      @ Cristina. Când am cumpărat drumul era în curs de transfer către PMB. Inițial a fost drum public, după ’90 a fost transferat către Romsilva, iar acum Romsilva vrea sa îl cedeze din nou autorităților locale, dar nu a binevoit nimeni să îl preia și să îl reabiliteze. Nu e necesară tăierea copacilor.
      Daca este o problema de mediu un zona, aceea e generată de vizitatorii de la Zoo și de la cârciumile din jur care parchează in pădure. In cursul săptămânii, când îl folosim noi sa mergem la serviciu, e mult mai liber.
      Nu vrem sa mergem musai pe acel drum, dar altele nu se pot construi pentru că PUZ-ul e blocat de autorități.

    • Nu „clatita” a autorizat cartierul ala fara un minim de utilitati (DA, drumul de acces e o utilitate, cea mai importanta). De ce nu te revolti ca genul asta de dezvoltare imobiliara a fost permis de primarii spagari de dinaintea „clatitei”, pentru imbogatirea rechinilor imobiliari?

    • Nu am cunoștință de scoala publica in Greenfield, dar va doresc sa locuiti acolo si sa plecati/veniti la/de la serviciu zi de zi numai pe Dn1 si mai apoi sa aruncati cu vorbe.
      Indiferent ce si cum trebuie rezolvata problema asta si punct

    • @ Cristina. Lărgirea actualului drum ar presupune taiere copacilor, nu reabilitarea celui din pădure.

    • Solutia evidenta nu e sacrificarea padurii ci obligarea dezvoltatorului sa realizeze o legatura suficient de buna pentru acces. Chiar daca asta presupune achzitii de teren necesar pt drum. Asa cum avea obligatia sa faca. Si pus sechestru pe tot ce e necesar pentru a-l grabi pe rechin sa faca ce e obligat.

    • @tiberius. Daca ai face un minim efort sa te uiti pe google maps ai vedea că nu e vorba despre rechini și cumpărat teren. E vorba despre PUZ și calea ferată care limitează posibilitatea de a construi un alt drum. Cu excepția autorităților, cu toții suntem interesați de un alt drum, și noi, ca sa avem pe unde ieși din cartier, și dezvoltatorul, ca sa vanda mai ușor apartamentele deja construite și pe cele din fazele ulterioare. Dar tu visezi numai rechini, cred că te-au scăpat în gârlă când erai mic și te-ai speriat tare de bibani.

    • Sunt votant Usr, dar Clotilde nu e corectă (sau a luat șpagă) în cazul ăsta.
      Dezvoltatorul avea obligația să facă un drum. Nu l-a făcut, cei care au cumpărat știau care e accesul legal, dar au zis că merge românește p.rin pădure.

    • Alex, teren fara drum de acces corespunzator, cartier blocuri in buza padurii cu reclam de fitze de green paradise, presiuni pe autoritati sa se ocupe oe cheltuiala lor pentru a realiza accesul la un cartier care NU ar fi trebuit sa existe. Totul URLA „rechon imobiliar”. Dar e ok pentru tine, ca merge si asa.

    • Auzi, tu ești prietenul lui Mrs Unlimited?

  2. O vreau primar la capitală în 2024. Fără PSD și PNL viața e mai normală!

    • Tipa e mega proo..a…staaa nu de alta dar e drum de acces dupa liceul francez inainte sa intri pe centura dar lumea vrea s-o taie prin padure si Romsilva nu mai vrea. E si asta o fitza dar primareasa asta habar n are ce tre sa faca

    • @ Ionuț. Poți începe prin a le cere să-ți strângă gunoiul, să salubrizeze, sa deratizeze și să-ți de-a apă caldă și căldură.

    • Crop, tu esti mega „destept”. Evident ca Clotilde nu vrea sa sacrifice padurea pentru interesele rechinului. Ar fi si ilegal, sa-i faci tu dezvoltatorului drum de acces pe terenul statului, sa te agiti sa cumperi/ preiei terenul necesar de la Romsilva, sa faci licitatie si sa bagi o caciula de bani!
      Acolo trebuie sa intre la puscarie cei care au dat autorizatiile plus dezvoltatorul. Iar dezvoltatorul obligat sa cumpere terenul necesar pt drum de acces (nu prin padure, ca e interzis, evident) daca nu l-a avut pana acum (sau daca s-a intins cu constructiile la maxim).

    • @tiberius: Nu stiu daca este vorba de pușcărie, dar prima data ar trebui verificate de primărie si ISC autorizațiile.
      La noi au durat multi ani pana au intrat la pușcărie cei care au emis autorizațiile la Colectiv….

  3. Dar Grindeanu sefu’la Ministerul Transporturilor care nu da drumul la calea ferata care trece prin fata Greenfield? Un tren ar eliberq 2 km de masini.Nici la reparatiile pentru trenurile metropolitane?

    • Bun comentar! Asa s-au dezvoltat toate marile orase, cartierele si micile localitati au legatura cu trenul, ganditi München, “sate”, etc. Acestea sunt folosite de cei ce “penduleaza” zilnic acasa-servici.
      Primarii, clasa noastra “speciala” care ne afecteaza cel mai mult, cel mai direct, sa termine sa vorbeasca si sa ii asculte in primul rand pe dezvoltatorii imobiliari. Dar de acolo le-a venit de zeci de ani bogatia, lor si a rudelor lor. Incep deja sa se intrevada dinastii, primarii din tata-n fiu, atentie! Generatia tanara care invata administratie este blocata de mafioti.

  4. Dna primar, este gresit in raport cu ce?!

    Dati-ne regula sau principiul dupa care v-ati ghidat cand ati ajuns la concluzia asta, sa ne luminam si noi!

    „Gresit” nu e tot un drac cu „neplacut” sau „inconvenient” sau „pacat de Dumnezeu”…

  5. Poate ca romsilva are de facut niste magarii prin Baneasa si a inchis drumul pentru ca nimeni sa nu vada ce se intampla pe acolo.Nu suspectez institutiile statului(sinecuri) de buna credinta 🙂

  6. Cei care și-au luat case” la loc cu verdeață,” nu trebuia să aibă in vedere și niște căi de acces. ? Constructorul ce a proiectat, doar cotețele ?Somează acum Romsilva să le pună la dispoziție drumurile forestiere. Eu zic să le dea și pădurea să poată și ei să pună de- un grătar, să asculte o manea,că doar oameni suntem ,nu?

  7. Nu poate dna sa faca drum forestier, e prea sofisticat
    Ea maxim renoveaza o ruina interbelica sau face o trecere de pietoni de 1m inaltime sa iti rupi masina si cauciucurile
    Nu ii mai cereti chestii seriose, degeaba e frantuzoaica, rusine!

  8. Mi se pare mie sau problema asta a mai fost si in anii trecuti?
    Adica Romsilva închide drumul tam-nisam si apoi il deschide?

  9. Romsilva nu ascultă decât de aia de la Schweighofer. Dacă îi roagă ei, vă face autostradă cu două benzi pe sens. Așa că spuneți austriecilor să pună o vorbă bună și dacă sunteti cuminți vă deschide și o benzinărie OMV. În drum spre casă vă luați mâncare și jucării la copii.

  10. Deschiderea drumului forestier este cea mai mare smecherie imobiliara facuta de Impact in cardasie cu Firea. Sa creasca preturile la apartamentele Greenfield pana se vand, dupa aia, Dumnezeu cu mila. Din cauza traficului extrem de intens toata zona este bușonată. Mii de masini trec prin padure zilnic. Natura se distruge vazand cu ochii. Mergeti sa vedeti ce a facut traficul acolo, si-o sa plangeti. Strada Vadul Moldovei este fara trotuare. Gradina zoologica este un loc cautat de familii. Acestea parcheaza peste tot, inclusiv prin padure. Iar cand peste asta vine si traficul nebun de la Greenfield totul devine un dezastru ecologic. DEZASTRU. Doamna PRIMAR, gresită sunteti dvs pt ca nu stiti ce este in sectorul dvs. Mergeti pe strada Vadul Moldovei sa vedeti cum este fara canalizare si fara trotuare in anul 2023, in sect 1. Sa va fie rusine pentru ce sustineti. Drumul acela trebuie inchis pentru sanatatea si siguranta oamenilor, nu deschis pentru voturile dumneavoastra.

    • S-au organizat asiduu si maratoane pe acolo, orice metoda prin care un animit tip de cumparator sa vada publicitatea si sa achizitioneze. Daca erau iubitori de natura, nu cumparau apartamente in blocuri cu 8 etaje. Sunt iubitorii de natura cu o tuia tunsa sub geam si mai mult mobilier de gradina decat gradina.
      Am zis ca e ok Clotilde dar cu asta nu, in nici un caz.

    • La următoarele alegeri locale, această creatură care-și zice primar va mai avea tupeul să fraudeze voturile, cum a făcut acum trei ani și pentru care încă nu a răspuns penal? Oare sectorul 1 va mai fi vreodată curățat de gunoaie și deratizat.? N-am putut să cred că o femeie poate administra atât de mizerabil un sector cu asemenea buget.

    • In loc sa rezolve problema parcarii in zona Zoo, care in zilele de weekend este un cosmar, toti vizitatorii parcand de-a valma card pe unde apuca, in rond, prin padure, pe Privighetorilor, dna Armand se preocupa cum sa creasca si mai mult traficul prin padure.

  11. Dar exista drumul asfaltat din Teisani, care permite accesul in Greenfield?
    De ce se face atat tam tam pe drumul acela de 2 lei, care in niciun caz nu era drum de acces, asa cum se prezinta ?

  12. Un lucru simplu. Atunci când dezvoltatorul a construit, avea PUG/PUZ pt aceasta cale de acces? Dacă DA și in atâția ani nu sunt în legalitate cu drumul înseamnă că Armand are dreptate și sunt jocuri politice. Dacă NU, vrea și Armand o bucata de cașcaval și scoate la înaintare copii care nu au unde sa învețe, săracii copii din complexul rezidențial sunt defavorizați.

  13. Dacă USR vine şi vă spune că vă desfiinţează toate taxele voi vă daţi seama că postacii ăştia vor veni să vă vă convingă să nu acceptaţi.
    Măi dacă USR ar veni şi ar spune să nu luaţi mumu postacii ăştia ar veni şi ar spune să luaţi mumu, pricepeţi că cucu e în comă?

  14. vai saraci de voi , cine va pus sa va luati case in mijlocul campului?
    Acum ce vreti?
    Sa se taie padurea sa va faca voua sosea?

  15. 1. Exista deja drum, dar la domnii locuitori din Greenfield nu le convine, ca-i face din bucuresteni smecheri, ilfoveni fraieri. Desi ei si-au cumparat casa pe camp langa Centura, cu fosa septica in pamant, nu casa de lux in Baneasa Residence, cum au „muscat-o” din lauda dezvoltatorului.
    2. Padurea nu e strada ta domnule locuitor din Greenfield. Repet, ti-ai luat casa pe camplanga Centura. Treaba ta daca te-a „aburit” dezvoltatorul. Zi merci ca unii si-au luat apartament in Ferentari, marketat „zona centrala, la 10 minute de Unirii”.
    3. Dna Clotilde e pe interes in aceasta speta, altfel nu ai cum sa fii asa de aberant.
    4. Succes!

  16. Întarâtăi drace!😈
    Dezbină si vei fi votat.☠

    Băh, daia🤣 puzurile nuntrebuie date pe sub mână…votați sârma si totul va fi la.fel…pupaoati la fleașcă.

  17. In afară, dezvoltatorul crează căile de acces și aduce utilitățile la fiecare locație, după care poate primi autorizație de construire.
    La noi se vaită toți fraieriții că nu le face primăria drum. Asta după ce dezvoltatorului îi cântă acum cucul in gamă majoră

  18. Este aiurea ca sa o iei prin padure, scurtatura. Chiar daca nu se defriseaza copaci, tot sunt gazele. Iar cum este tactica la romani, in curand pretentiile se vor ridica: drum mai larg, iluminat, trotuare, un mic alt cartier mancand padurea. Si nu-mi inchipui ca castigi mult timp iesind in Erou Iancu Nicolae. Si acel ciot trebuie sa fie aglomerat iar din DN1 ai scapat numai de o mica portiune. Padurea trebuiesa aiba prioritate, daca tot sunteti un cartier cu oameni educati, “medici” inteleg, tineri. Dar in fine, nu cred ca aceste ghicite atribute implica si o gandire mai rationala dincolo de personal.

    • N-ai sa vezi. Mai sus in comentarii un locuitor din Greenfield propunea un alt drum de acces tot prin padure..

  19. Ce spunea d-na Armand in 2017 legat de accesul prin padure catre Greenfield: https://www.agerpres.ro/social/2017/09/06/clotilde-armand-sa-distrugem-o-valoare-ca-padurea-baneasa-pentru-probleme-de-circulatie-este-un-nonsens-22-44-41
    As vrea sa aflu care e parerea USR Bucuresti legat de distrugerea padurii Baneasa.

  20. Nu sunt de acord cu doamna primar, ma dezamageste, acolo pe o portiune din padure nici macar nu exista drum forestier masinile merg pur si simplu prin padure. Dar vrea voturile celor din cartier si pentru asta sacrifica padurea.

  21. Cine a cumparat, trebuia sa fie atent ca nu are acces corespunzator pentru un cartier cu mii de apartamente si sa se mai gandeasca… E cunoscuta problema de acces de ani de zile… si totusi dezvoltatorul continua sa construiasca blocuri din ce in ce mai inalte (primele aveau max. 3 etaje, acum cred ca s-au dus spre 10 etaje), cu mai multe apartamente, iar lumea care cumpara nu poate spune ca nu stie de aceasta problema.
    Te uiti pe harta, cum sa nu vezi ca „drumul” ar rupe efectiv Padurea Baneasa in doua bucati?
    Nu vrem sa folosim accesul din DN1 ca e aglomerat, mai bine sa aglomeram Privighetorilor – Iancu Nicolae, ca pe acolo nu o locui nimeni sa fie deranjat de traficul crescut, ca sa o taiem mai scurt spre Centura prin padure si sa ne ducem copiii la Avenor…

    • Prietene, Privighetorilor e facut tot prin padurea Baneasa; cum ar fi sa se inchida si asta ? Daca tot te deranjeaza cei din GF, nu mai bine o iei prin alta parte ca sa nu mai poluezi de pomana padurea ?

    • @DiF
      Prietene, deschide harta si verifica… Privighetorilor, Aleea Padina, Teisani, Padurea Pustnicu sunt strazi la marginea padurii, inconjoara padurea.
      Nu ma deranjeaza nimeni din GF, doar sa isi asume fiecare ce au cumparat, nu sa-si rezolve problemele pe carca altora, care fie vor sa se mai bucure de putinele spatii verzi inca existente, fie au platit un premium de pret la imobile de cealalta parte a padurii pentru un acces mai facil, legal si corect urbanistic / de mediu.

  22. Care stau în partea aia a capitalei e oameni cu lovele oameni grei care au făcut avere multa prin metode neortodoxe iar acum ei vor drumuri din bani publici?@ sa își facă drumuri șpe banii lor

  23. Fiecare isi expune opinia pe aici. Dar trebuie tinut cont ce spune legea.ca tot spunem ca nu se respecta numic in tara asta daca legea spune ca nu este decat drum forestier atunci sa o respectam atatea comentarii de prisos deci sa invatam sa respectam legile tari fie ele bune sau rele

  24. Am o întrebare pt cei care locuiesc în cartier.Cand v ați cumpărat acolo nu știați că accesul se face foarte greu?