Cum au votat europarlamentarii români noul regulament european care interzice mașinile cu motor termic începând din anul 2035
Doar europaralmentarii REPER, un europarlamentar USR și un fost USR au votat noul regulament european care prevede interzicerea motoarelor termice începând cu 2035, în acord cu grupul politic mare din care fac parte, Renew Europe, rezultă din analiza votului de marți realizată de G4Media.ro.
Europarlamentarii PNL au votat împotrivă, în acord cu linia familiei politice din care fac parte, PPE.
Europarlamentarii PSD au votat însă, ca de multe ori, împotriva liniei politice al grupului socialist, care a susținut noul regulament european. Cei mai mulți eroparlamentari PSD fie s-au abținut, fie au lipsit de la vot.
Noul regulament european care interzice motoarele termice din 2035 propus de Comisia Europeană a trecut, marți, de votul Parlamentului European cu 340 de vorturi pentru, 279 împotrivă și 21 de abțineri.
Pentru: Dacian Ciolos (REPER), Vlad Gheorghe (USR), Alin Mituta (REPER), Dragoș Pîslaru (REPER), Nicu Ștefănuță (ex-USR), Ramona Strugariu (REPER), Dragoș Tudorache (REPER)
Împotrivă: Traian Băsescu (PMP), Daniel Buda (PNL), Vasile Blaga (PNL), Cristian Bușoi (PNL), Gheorghe Falcă (PNL), Marian Jean Marinescu (PNL), Siegfried Mureșan (PNL), Eugen Tomac (PMP), Loránt Vincze (UDMR), Iulius Winkler (UDMR), Mircea Hava (PNL), Vlad Nistor (PNL), Dan Motreanu (PNL).
Abținere: Vlad Botoș (USR), Dragoș Benea (PSD), Tudor Ciuhodaru (PSD), Claudiu Manda (PSD), Mihai Tudose (PSD)
Absenti: Rareș Bogdan (PNL), Carmen Avram (PSD), Corina Cretu (Pro România), Maria Grapini (PSD), Victor Negrescu (PSD), Dan Nica (PSD), Rovana Plumb (PSD)
Context
Europarlamentarii au votat, marți, în urma unor dispute intense în plenul Parlamentului European, noul regulament european care interzice motoarele termice începând cu 2035.
Cele mai dure critici au fost aduse de europarlamentarii PPE, care au acuzat Comisia Europeană ă prin interzicerea motoareleor termice în 2035 ”distrug economia Europeană” și că de producerea mașinilor electrice va profita în primul rând China, care deține majoritate depozitelor de metale rare.
S-a vorbit despre ”orbire”, ”propunere scandaloasă” care va scumpi autombilele iar oamenii de rând nu și le vor mai putea permite.
Alți europarlamentari PPE au subliniat că motoarele termice evoluează și că ar trebui lăsată o șansă tuturor tehnologiilor. ”Ar trebui să decarbonizăm Europa, nu să o dezindustrializăm”, a declarat un europarlamentar.
Europarlamentarii socialiși și verzii au susținut însă că este un moment istoric și că motorul termic o să dispară. În opinia lor, s-a dovedit că motoarele termice sunt responsabile pentru poluarea în marile orașe iar decarbonizarea reprezintă o urgență. ”În clipe istorice ca acestea trebuie să ai curajul să privești către viitor”, a declarat unul dintre europaralamentari.
”Industria auto este încă una dintre cele mai importante industrii ale Uniunii Europene, mașinile europene au fost și sunt încă ceva de care să ne mândrim. Cu peste 14 milioane de lucrători implicați în industria auto și peste 2,5 milioane de angajați direcți în UE, acest sector are nevoie de toată atenția noastră.
Trebuie să trecem la tranziție spre Pactul Ecologic. Planeta noastră și sănătatea noastră trebuie să fie o prioritate, nu există nicio îndoială în acest sens, dar am putea avea în sectorul auto un partener puternic pentru a găsi cele mai bune soluții, astfel încât Uniunea Europeană să păstreze liderul în acest sector și să fie mult mai puțin poluant decât este în acest moment. Avem nevoie de mai mult sprijin pentru inovare și de o abordare neutră a noilor tehnologii”, a declarat în plenul Parlamentului europarlamentarul USR, Vlad Botoș.
Vrem să fim lideri în tranziția verde și trebuie să fim, dar este mult mai bine și mult mai sigur să avem parteneri, să sprijinim schimbarea industriei, să facem o legislație clară și obiective realizabile, să ne asigurăm că încă mai avem o economie foarte puternică în timp ce devine verde.
Noua legislație promovată de Comisia Europeană (Pachetul Fit for 55) pretăgește terenul pentru zero emisii în cazul mașinilor până în 2035, pentru a atinge ținta de neutralitate climatică a Uniunii Europene. Legislația a fost promovată de Comisia Europeană în iulie 2021.
Acordul încheiat cu Consiliul în decembrie anul trecut include, de asemenea, obiective intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 (55% pentru autoturisme și 50% pentru camionete), precum și o nouă metodologie de evaluare a emisiilor de CO2 pe întreaga durată de viață a unui autovehicul.
Corespondență de la Bruxelles
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
17 comentarii