Italia condamnă planul UE de a interzice din 2035 mașinile noi cu motoare pe benzină și motorină / Ministrul italian al transporturilor spune că măsura este o „sinucidere” şi un „cadou” oferit industriei chineze
Ministrul italian al transporturilor, vicepremierul Matteo Salvini, consideră că trecerea rapidă la motoare exclusiv electrice pentru autoturismele comercializate în Uniunea Europeană va fi o „sinucidere”, relatează Reuters.
„Nouă tuturor ne pasă de apă, de calitatea aerului şi de un mediu mai curat, dar asta nu înseamnă că trebuie să concediem milioane de lucrători şi să închidem mii de afaceri”, a apreciat Salvini, liderul partidului de dreapta Liga.
„Avem nevoie de mai mult timp şi de contribuţii economice pentru a-i ajuta pe cei care doresc să-şi schimbe maşinile”, a adăugat politicianul italian.
„Fundamentalismul ideologic al electricității este doar o sinucidere și un cadou pentru China”, a adăugat el.
Salvini, care este și viceprim-ministru, a declarat că este nevoie de mai mult timp și de mai multă finanțare pentru a asigura o tranziție fără probleme.
Normele aprobate marți de Parlamentul European vor impune ca, până în 2035, constructorii de automobile să reducă emisiile de CO2 ale mașinilor noi vândute cu 100%, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de noi vehicule alimentate cu combustibili fosili în blocul celor 27 de țări.
Acest plan a picat prost în Italia, unde se află mărci precum Fiat și Alfa Romeo, iar industria auto este încă axată în mare parte pe tehnologia motoarelor cu combustie.
Ministrul de externe Antonio Tajani a indicat anterior că Roma va încerca să dilueze obiectivul.
„Italia își va prezenta propria contrapropunere: să limiteze reducerea la 90%, dând industriilor șansa de a se adapta”, a declarat Tajani, citat de cotidianul Corriere della Sera.
Industria auto din Italia are peste 270.000 de angajați, direct sau indirect, și reprezintă peste 5% din produsul intern brut al țării, potrivit datelor furnizate de asociația auto ANFIA.
Vânzările de mașini complet electrice au scăzut cu 27% anul trecut în Italia, reprezentând doar 3,7% din totalul înmatriculărilor de mașini noi, potrivit ANFIA.
Țările UE au ajuns la un acord privind interzicerea mașinilor cu motoare termice în luna octombrie a anului trecut, dar mai trebuie încă să aprobe în mod oficial normele înainte ca acestea să intre în vigoare. Aprobarea finală este așteptată în luna martie.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
20 comentarii