G4Media.ro

Reguli noi la Rabla: Primele de casare cresc, iar mașinile electrice cumpărate…

Sursa foto: Unspash/Sergio Souza

Reguli noi la Rabla: Primele de casare cresc, iar mașinile electrice cumpărate cu bani de la stat nu vor avea voie să coste mai mult de 75.000 de euro / Cum va arăta programul Rabla Local în funcție de numărul de locuitori

Ministerul Mediului a pus în dezbatere publică ordinele prin care vrea să modifice programele Rabla, respectiv Rabla Clasic, Rabla Plus și Rabla Local, scrie avocatnet.ro.

Este vorba de modificări anunțate deja de ministrul Mediului, cum ar fi majorarea primelor de casare, dar și de unele, precum nivelul limită al prețului mașinilor incluse în Rabla Plus, care sunt acum confirmate oficial de actele puse în dezbatere publică.

În cazul Rabla Local, program ce așteaptă încă lansarea, va fi interzisă cumpărarea, timp de trei ani, a unei mașini cu un nivel de poluare mai mic de Euro 5.

În cazul Rabla Clasic, cele mai importante modificări sunt: majorarea primei de casare, în cazul casării unui autovehicul uzat, de la 6.000, cât e acum, la 7.000 de lei, iar în cazul casării a două vehicule, de la 9.000 la 10.000 de lei;
reducerea nivelului de emisii acceptate pentru acordarea primei de casare – maximum 155 g CO2/km (acum e 160 g CO2/km); eliminarea condiției de a casa un autovehicul uzat în schimbul achiziționării unui autovehicul nou, dar doar în cazul instituțiilor publice.

La Rabla Plus, ministerul Mediului vrea următoarele reguli: stabilirea unei valori maxime de 75.000 de euro (TVA inclus) pentru achiziționarea unui autovehicul electric; mărirea valorii ecotichetului la 120.000 lei pentru solicitanții instituții publice  și eliminarea obligației casării unui autovehicul uzat în schimbul achiziționării unui autovehicul nou, dar tot în cazul instituțiilor publice.

Iar în cazul programului Rabla Local, care prevede un stimulent de 3.000 de lei, proiectul de ordin al Ministerului Mediului prevede următoarele: modificarea procentului de finanțare acordat în cadrul programului (pentru a face programul mai atractiv pentru primării și astfel să participe cât mai multe): 80% de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) și 20% de la primărie (transpus în lei, ținând cont că stimulentul e în valoare de 3.000 de lei – 2.400 lei de la AFM și 600 de lei de la primărie); angajamentul persoanei fizice conform căruia nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de trei ani de la primirea stimulentului pentru casare (regulile de acum vorbesc de mașini cu norma de poluare Euro 4).

Documentul mai stabilește și așa numitele pragurilor de finanțare în funcție de numărul de locuitori. Astfel, în cadrul unei sesiuni de înscriere, o primărie va putea obţine finanţare pentru cel mult:
50 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie sub 5.000 de locuitori;
100 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori;
500 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori;
1.000 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori;
5.000 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie ≥ 200.001 de locuitori.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...