G4Media.ro

VIDEO Grav accident feroviar la Galați, în această seară / Femeia, conductor…

captura TVR

VIDEO Grav accident feroviar la Galați, în această seară / Femeia, conductor pe trenul R 7576, a murit, alte trei persoane au fost rănite / Un tren de călători a fost lovit cu viteză de locomotivă

Accident feroviar foarte grav în gara din Galați, sâmbătă seară, în jurul orei 19.30. Locomotiva urma să se cupleze la trenul care trebuia să plece spre Mărășești. Nu se cunosc în acest moment cauzele pentru care locomotiva a intrat cu mare viteză în garnitura de tren. O femeie a murit și alte 3 persoane sunt rănite.

UPDATE 26.03 / Ora 08:00 Poliţiştii din Galaţi au întocmit dosar penal, în cazul accidentului de tren produse sâmbătă seară în gara municipiului, când locomotiva unui tren a lovit cu viteză garnitura de tren, accident care s-a soldat cu moartea femeii conductor şi rănirea altor trei bărbați. Infracțiunile vizate: „distrugere sau semnalizare falsă”, „ucidere din culpă” şi „vătămare corporală din culpă”. Cercetările sunt continuate pentru stabilirea împrejurărilor în care s-a produs acest tragic eveniment feroviar, a transmis IPJ Galați.

UPDATE Ora 22:53 Potrivit CFR Călători, la cuplarea locomotivei la garnitura pentru formarea trenului Regio 7576 în relaţia Galaţi – Mărăşeşti a fost tamponat primul vagon. În urma impactului au fost rănite patru persoane: mecanicul, conductorul, şeful de tren şi un călător. Totodată au fost avariate locomotiva şi vagonul.

Mecanicul de locomotivă are vârsta de 50 ani, cu o vechime în conducerea trenurilor de călători de peste 15 ani.

Trenul 7576 a plecat din staţia Galaţi la 21:03, cu o întârziere de 78 de minute, format dintr-o altă garnitură, a precizat compania feroviară de călători.

UPDATE Ora 22:27 Ministrul Grindeanu, mesaj de condoleanțe, după ce conductoarea de pe tren și-a pierdut viața. „În momente de grea încercare, niciun cuvânt nu poate alina pierderea persoanei dragi, suferința și durerea.  În urma accidentului feroviar din Galați în care conductorul trenului R7576 și-a pierdut viața, transmit sincere condoleanțe familiei îndurerate.  Ca ministru al Transporturilor, am decis o serie de măsuri menite să crească nivelul de siguranță al călătorilor, dar și al personalului CFR Călători. De asemenea, vreau ca standardele tehnice în sistemul feroviar să fie asigurate mereu la cei mai buni parametri pentru ca asemenea tragedii să nu se mai repete”, a transmis Grindeanu.

UPDATE Ora 22:00 Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a revenit cu un comunicat de presă anunțând că în urma incidentului din Gara Galați, până la clarificarea cauzelor producerii acestuia și, având în vedere că este al doilea accident feroviar produs într-un timp foarte scurt, a decis următoarele:

  • să solicit CFR Călători să demareze urgent o verificare tehnică a materialului rulant feroviar aflat în uz.
  • de altfel, în urma incidentului de la Teleorman, am dispus reexaminarea tuturor mecanicilor de locomotivă începând cu luna aprilie.
  • În calitate de ministru al Transporturilor al Infrastructurii consider că prioritatea CFR Călători este, în primul rând, siguranța călătorilor!

UPDATE Ora 21:48 Femeia care a fost resuscitată în urma accidentului feroviar din Galați a murit la spital. În urma accidentului feroviar, ea a fost resuscitată la fața locului de medicii de pe ambulanța SMURD, fiind transportată la spital, unde a murit. Femeia era conductor, pe trenul care a fost lovit de locomotivă.

„Urmare accidentului feroviar care s-a produs în această seară, în stația Galați, CFR Calatori anunță cu regret că doamna conductor a trenului R 7576, a decedat la spital. Inițial a fost stabilizată pe peron și în drum spre spital de către serviciul Ambulanță ajuns la fața locului, dar un nou stop cardio respirator survenit la spital, i-a fost fatal.
CFR Călători prezintă condoleanțe și va acorda întregul sprijin familiei îndoliate”, transmite CFR Călători.

Potrivit CFR Călători, în urma accidentului au rezultat 4 victime: mecanicul trenului (picior accidentat), un calator descarcerat (accidentat la membrul drept inferior), femeia conductor, care a avut nevoie să fie resuscitată, fiind transportată la spital, unde a și decedat. Al doileaconductor, bărbat, a fost accidentat la membrul drept superior si traumatism la cap, fiind de asemenea transportat la spital.

UPDATE Ora 21:34 Liderul USR, Cătălin Drulă, a transmis că ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, trebuie să demisioneze din funcție. Drulă reamintește că în ultima perioadă au avut loc mai multe accidente feroviare pentru care nu a răspuns nimeni.

„Catastrofă feroviară după catastrofă feroviară, iar Sorin Grindeanu nu e de găsit nicăieri. În seara aceasta a avut loc un accident la Galați, soldat cu mai multe persoane rănite. Acum nici două săptămâni, autoritățile mințeau în primă fază după accidentul feroviar din Teleorman. Nici atunci nu știa nimeni unde e Grindeanu. Îi cer urgent să iasă public cu explicații și să prezinte românilor ce măsuri ia pentru siguranța din transportul feroviar. Lipsa de asumare și preocupare a lui Sorin Grindeanu a adus sistemul feroviar într-o stare gravă, care pune în pericol vieți omenești. Grindeanu nu e în stare să fie ministru, trebuie demis urgent ca să evităm alte catastrofe în viitor”, a transmis Drulă.

UPDATE Ora 21:10 Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, solicită verificări şi măsuri rapide din partea CFR Călători, în urma accidentului produs în această seară în Gara Galaţi, relatează Agerpres. „Am cerut celor de la CFR Călători să acorde sprijin echipajelor ISU care intervin şi acordă celor răniţi. În plus, am solicitat companiei să comunice rapid informaţiile relevante opiniei publice. Urmează o anchetă privind acest accident feroviar. I-am cerut directorului general al CFR Călători să prezinte urgent explicaţii şi să vină cu soluţii pentru ca astfel de situaţii să nu se mai repete”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, potrivit uui comunicat al Ministerului.

UPDATE Ora 20:35 Liderul de sindicat al CFR Călători, Rodrigo Maxim, afirmă că mecanicul de locomotivă are o mare experiență profesională și că accidentul este o cauză a slabei finanțări din sistemul feroviar. ”Locomotivele sunt vechi, cu foarte multe probleme”, a spus Rodrigo Maxim, care a indicat defecțiuni la graduator, sistemul care controlează viteza la locomotivă și care ar fi fost defect.

„Graduatorul a luat pur și simplu viteză fără ca mecanicul să poată controla. Era o defecțiune tehnică”, a spus Rodrigo Maxim, la digi24.

Anterior, directorul CFR Călători a subliniat că locomotiva pare nouă, din imagini, și că nu-și explică motivul acestui accident.

În replică, liderul de sindicat a spus că nu contează dacă era nouă sau veche, dacă sistemul era defect.

UPDATE Ora 20:20: Din primele informații, locomotiva urma să se cupleze la trenul care trebuia să plece spre Mărășești. Nu se cunosc în acest moment cauzele pentru care locomotiva a intrat cu mare viteză în garnitura de tren, a relatat directorul CFR Călători, care a indicat că din imagini locomotiva pare nouă.

„Viteza cu care locomotiva a intrat în tren este de peste 33 de km/oră, după cum s-a văzut din primele imagini. În mod normal cuplarea la tren trebuia să se facă cu sub 10 km/oră. La ora aceasta nu am explicații în privința cauzei producerii acestui accident”, a transmis directorul CFR Călători, la digi24.

Purtătorul de cuvânt al ISU Galați, Eugen Chiriță, a transmis că patru victime au avut nevoie de îngrijiri medicale, trei bărbați și o femeie. O persoană a fost încarcerată.

”O femeie a fost preluată în stop cardio-respirator iar după ce i s-au aplicat manevrele de resuscitare a fost transportată la spital. Celelalte victime prezentau traumatisme ușoare”, a transmis Eugen Chiriță.

Știre inițială

Accident feroviar grav în gara din Galați, sâmbătă seară, în jurul orei 19.30, relatează TVR. Un tren de călători care se afla în stație și care urma să plece spre Mărășești a fost lovit de o locomotivă. Cel puțin 4 persoane au fost rănite.

Potrivit digi24, o persoană și-ar fi pierdut viața.

Accidentul a avut loc pe linia 5.

Este posibil să fi fost vorba despre o defecțiune la partea electrică.

Una dintre persoanele rănite a fost în stop cardio-respirator. Medicii au reușit să o resusciteze, a transmis corespondentul TVR în zonă.

Vom reveni cu informații pe marginea acestui subiect

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

29 comentarii

  1. N-a murit nimeni dar: „Mersul pe jos e sanatos!!!!!” (mai ales pe grinda – vezi Nadia la bârna). Cum scriam într-un evident nepublicat comentariu: „CFR-ul e o a doaua armata!!!”. Sper ca macar prima nu-i seamana.

  2. Ministrul transporturilor, Grindeanu trebuie sa ne explice cine trebuia sa faca revizia la locomotiva inainte de a fi pusa in functiune, sau daca era prea veche cine trebuia sa o inlocuiasca si de ce nu a facut-o. In final sa-i demita pe cei responsabili.

    • Sa-si dea demisia dl. Grindeanu – ca in orice tara civilizata. Este al doilea accidenta pe căile ferate din ultima luna.

    • Alta intrebare pentru acelasi ministru. Este adevarat ca bugetul pentru CFR nu a fost aprobat? Daca nu afost aprobat, de ce?

    • Intre timp am aflat de la sefu’ de sindicat a lu’ CFR-calatori ca graduatoru’ a loat trepte fara buget de venituri si cheltuieli a lu’ CFR calatori. Sper ca Dl. graduator va fi condamnat cu suspendare pe trepte în prima instanta si în asteptarea prescriptiei având în vedere prezum(p)tia (în presa se scrie fara „p”) de nevinovatie decretata de CCR a lu’ CFR- calatori.

    • Dorim sa mai stim de la ministru cate astfel de defectiuni tehnice sunt in decursul unui an, ce masuri s-au luat si se vor lua de acum incolo.

  3. Grindeanu, ministrul-catastrofă. Feroviară.

    • Il macina Bastroe. N-are timp pentru plebeisme.

  4. Ati votat PSD. Muriti.

    • N-a murit nimeni, deci minti.

    • Da, asta e important, sa ma corectezi, nu faptul ca CFR Calatori a fost jefuita ani de zile de PSDNL si nu mai poate functiona in siguranta.

    • Sunt convinsa ca sunt destule trenuri care circula in acest moment fara probleme. Acest accident nu trebuia sa se intample si trebuia evitat. Deci minti in continuare.

    • Convingerea vă e intărită lună de lună cu o remunerație potrivită excesului de zel in apărarea organelor de Partid și totodată de Stat ?
      Mulțumesc anticipat?

    • @Mira – din pacate, a murit cineva. Continuati cu alegerile personale si acceptati viața pe care o traiti.

  5. Cred că e mâna lui Tudose.., pesemne caută să-i ia locul lui Grindă la Minister, că doar un „confrate” i-ar fi putut turna in halul ăsta mecanicului in pahar…

  6. pica poduri, mori oameni in accidente de tren, militia e inapta, pensiile speciale sunt din ce in ce mai mari, justitia e stat in stat, si totusi romanii nu ies in strada … serviciile stiu de ce!

  7. Mdaa eu v-am zis că duamna de la irealitatea după al doilea accident feroviar, primul fiind ăla cu mașinile, a zis ritos, că ce, trebuie să moară oameni? Uite că s-a-ntâmplat. O fi ventrilocă…ghicește în ghioc sau ceva, da parcă prea le nimerește..

    Cel mai sinistru post tv e realitatea tv.

  8. Asistent
    Am incercat să descriu degringolada prin care CFR trece de când ” specialiștii ” post revoluționari și sindicatele au pus mâna pe destinele unei instituții de tradiție prin disciplina muncii angajaților, în momentul tamponărilor :tren calatori lovește tren de marfă la intrarea într-o gară. Afirmațiile mele , mai mult informative și comparative au stârnit mânia proletară a „specialiștilor” post decembristi. Incercam sa spun că din cauza copacilor nu mai vad pădurea de salariați fantomă, in minister , în fel de fel de agenții inventate pentru a marii nr de angajați indirect productivi și al reduce pe cel al celor care efectiv muncesc în instituția numită Sncfr.
    Mai spunem că dacă peste 80% din actualul numeric al Ministrului Transportului ar fi disponibilizat cu siguranță lucrurile ar sta mai bine . Ei bine acest eveniment arată că dl Grindeanu și toți politrucii ce s-au perindat pe la acest bănos minister au torpilat profesionalismul ( puținilor) celor rămași . Mai mult cu râvnă i-au îndepărtat sau dat afară ! Nu a contat că omul sfințește locul. Un specialist adevărat a fost îndepărtat și 10 termite nesătule și neprofesioniste au fost angajate . Acesta este tristul adevăr al distrugerii CFR, a deprofesionalizarea funcțiilor cu răspunderi speciale . Acesta este acțiunea PSD și PNL care pe rand dar continuu au distrus ” calea ferată”. De aceea mor oameni și au loc grave accidente feroviare . Este doar începutul . Trist dle Ciorlacu , dle Ciucă, dle Băsescu și pleiada de ciucurei care au capusat toate instituțiile publice ale statului .

  9. Probabil este inutil sa-i cerem demisia lui Grindeanu, asta nu si-ar da demisia nici dupa un incident ca cel din Grecia. Inca n-am uitat cum se tinea cu dintii de scaun cand nici colegii lui de partid nu-l mai vreau.
    Se putea sa fie mult mai rau la ce stat esuat, incompetent si corupt avem, dupa chipul si asemanarea PSDNL. Pentru ei moartea unui om este doar o statistica, nicidecum o tragedie, ceva ce va fi usor de scos din memoria colectiva, cu ajutorul televiziunilor care tot incearca sa ne invete ce si exact cat sa gandim.

  10. Domnule ministru, finantati CFR-ul si lasati deoparte gargara cu „verificarile si masurile rapide”! Personal nu mai merg cu trenul, nu doar pentru ca conditiile si viteza de deplasare sunt sub orice critica, ci si pentru ca mi-e frica sa nu mor intr-un accident ca acesta. Si dupa cum se putea anticipa, aceste accidente se inmultesc si vor fi din ce in ce mai dese. Ne asteapta o multe tragedii daca nu se schimba din temelii modul de functionare CFR!

  11. Când ministrul Oug 13 este șef la Transporturi, astfel de știri sunt normale. Când nu se lovesc trenuri cu Grindeanu ministru e breaking news !

  12. Că în România se more pe șosele știam de mult.
    Din păcate văd că se moare și pe calea ferată.

  13. Demisa, Vlad Voiculescu!