G4Media.ro

Fost secretar de stat USR în ministerul Transporturilor: ”Grindeanu a încercat să…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Fost secretar de stat USR în ministerul Transporturilor: ”Grindeanu a încercat să mintă azi România în privința siguranței pe trenuri/ Realitatea dezastruoasă explică lanțul de accidente feroviare din ultima perioadă”

Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR în ministerul Transporturilor, susține că Sorin Grindeanu a ”mințit” în privința siguranței pe trenuri și că realitatea este „dezastruoasă”, iar astfel s-ar explica ”lanțul de accidente” feroviare din ultima perioadă, se arată într-un comunicat al partidului condus de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă:

  • ”Trei licitații pentru achiziție de trenuri noi au fost anulate, pentru trenuri electrice inter-regionale sau cu hidrogen din PNRR, respectiv pentru trenuri electrice regionale din fonduri europene clasice.
  • O singură licitație este finalizată pentru alte trenuri inter-regionale, lansată tocmai în aprilie 2020.
  • 65% din PNRR feroviar este contractat, nu 90% cum minte în mod repetat Grindeanu. Nu avem contracte semnate și pe alocuri nici măcar licitații lansate pentru modernizarea magistralei Caransebeș – Lugoj, electrificarea și/sau reînnoirea pe Constanța – Mangalia, Videle – Giurgiu, București – Pitești, Reșița – Voiteg sau pentru centralizarea a 1000km de linii.
  • Niciun euro nu s-a cheltuit până azi din PNRR feroviar pentru modernizarea liniilor și achiziția de trenuri noi.
  • Modernizările aflate în lucru pe coridorul european Constanța – Curtici, tronsoanele Brașov – Sighișoara sau Deva – Arad sunt în lucru tocmai din 2017, care mai mult stau pe loc la stadii de 60%, cu risc major de pierdere a banilor europeni din POIM sau CEF”, se arată în comunicatul USR.

Horațiu Cosma a transmis că, prin tot ce face, ”Sorin Grindeanu se asigură că își pune numele la loc de frunte pe lista miniștrilor care au împins spre prăpastie calea ferată românească”.

Fostul secretar de stat USR susține că ”atunci când un ministru care spune în conferință de presă că CFR Călători nu mai are „cotă majoritară de piață în România” – când CFR Călători are 80% din piață – trebuie să plece din funcție urgent!”.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Eu am inteles ca au dificultati in a colecta bani din incasari, din cauza ofertelor mai atractive de pe piata. Biletul e mai scump, timp mai mult de pierdut, conditii care lasa de dorit, ore fixe si trenuri putine zilnice pentru o anumita destinatie, plata online deficitara, multi au masini. Pot intelege asta, dar sunt bani de la stat, dar sunt bani europeni. De ce nu e aprobat bugetul pentru investitii, unde e blocajul?

  2. Acum cu tot respectul, din ce am văzut in societatea românească referitor la căile ferate ii pot înțelege pe PSDNL de ce nu au băgat bani deloc in sector, nu pare sa intereseze pe multă lume și nu aduce voturi, așa e de simplu.
    Cui credeți ca ii pasa ca se va electrifica Oradea Cluj și ca se va merge cu 160 km/h? Sau de Constanța Mangalia ori de celelalte segmente pomenite. Mulți nici nu știu ca de la București la Constanța se fac acum 2 ore pe ceas și ma lovesc mereu de “daaa? Poate așa se lauda ei, nu are cum”
    Poate e și din timpul comunismului rămasă mentalitatea pentru ca atunci fiind singurul mijloc de transport era urât și toți visau sa aibă mașina. Poate de asta câte o autostrada mai fac din an in Paste acești guvernanți ai noștri. E mare păcat pentru segmentul feroviar pentru ca ar putea salva multe, inclusiv câțiva ani de viața calitativ mai buna cu un aer curat, însă asta e, avem ce votam.
    Pana la urma ca USR a pus in PNRR atâtea proiecte de cale ferată in anul European al CF nu poate fi decât un lucru îmbucurător. In rest Dumnezeu cu mila și alte miliarde pierdute

    • @Cata
      👍🏻

    • Poate ati avut treaba si nu ati citit de cate ori m-am plans de numarul mare de tiruri din trafic si am subliniat importanta investitiilor in CFR Marfa. M-am plans si de conditiile din trenurile noastre chiar daca nu am mai mers de mult cu trenul. Sunt subiecte pe marginea carora nu scriu nimic, dar nu m-ati prins pe picior gresit in privinta trenurilor. 🙂

  3. „Fost secretar de stat USR în ministerul Transporturilor: ”Grindeanu a încercat să mintă azi România în privința siguranței pe trenuri”. Gresiti dle „Fost secretar de stat USR în ministerul Transporturilor”: ”Grindeanu a mintit azi România în privința siguranței pe trenuri”. Un Ministru, membru al Onor Guvernului, nu „încearca”, el o face cu elan tineresc si mânie proletara!!!! Pentru ca este si poate !!!!

    • fostul secretar, care nici el nu a facut nimic la minister pentru cfr, ca si fostul ministru drula, de altfel, se da acum afectat… mai mai mai, pai usere in afara de a cere demisii pe cazuri din astea nu prea face nimic. bine, nici nu ar stii ce sa faca…