Antropolog francez, despre caracteristicile Generației Z: „Fluidă, transfrontalieră și în continuă mișcare, chiar și în ceea ce privește identitățile sexuale”
Născuți după 1995, reprezentând 32% din populația globală, tinerii din generația Z sunt adesea catalogați ca fiind superficiali și autocentrați, dar și militanți și responsabili. Această generație complexă și multi-identitară refuză etichetele simpliste și abordările care încearcă să-i bage în tipare fixe, arată studiile recente publicate în Franța.
„Această generație reprezintă avangarda celei de-a treia revoluții industriale, fiind <<digital natives>>, familiari cu domeniul digital încă din copilărie. În contrast, generația Y, denumită <<digital adopters>>, a fost nevoită să învețe codurile digitale”, se arată în cartea „Génération Z, des Z consommateurs aux Z collaborateurs” (Ed. Dunod, Franța), autori fiind Élodie Gentina și Marie-Ève Delecluse.
Antropologul francez și coach-ul de business Elisabeth Soulié, afirmă că tinerii din generația Z trăiesc momentul prezent și își construiesc relațiile în cadrul comunităților lor. În loc să se limiteze la etichete și categorii binare, această generație creează legături și navighează între definiții și identități multiple. Soulié descrie această generație ca fiind fluidă, transfrontalieră și în continuă mișcare, chiar și în ceea ce privește identitățile sexuale.
„Ei fac asta în cadrul comunității lor, în <<triburile>> lor afective, de afinitate și emoționale pentru a împărtăși ceva comun”, explică Elisabeth Soulié într-un interviu acordat RTS -Radio Télévision Suisse. Potrivit acesteia, este o generație care iese dintr-o formă de individualism exacerbată până acum, pentru a crea o identitate comună, un „noi”.
Această generație creează legături în loc să se opună sau să separe. Ea nu pune lucrurile în cutii, în categorii sau în sisteme binare”, mai declara antropoloaga franceză la RTS.
Un studiu realizat de Squarespace și The Harris Poll a dezvăluit că 60% dintre reprezentanții acestei generații consideră că modul în care se prezintă online este mai important decât modul în care se prezintă în persoană.
Și totuși, un sondaj realizat în Franța de Diplomeo a constatat că, surprinzător, 56% dintre tinerii între 16 și 25 de ani petrec mai puțin de două ore pe rețelele sociale.
Alte sondaje și cercetări dezvăluie, la rândul lor, obiceiuri și noi comportamente care par contradictorii. Materialiști și consumatori responsabili, dar și narcisiști dornici de selfie-uri și preocupați de dinamica colectivă, cei din generația Z se pot defini prin caracteristici mai degrabă cumulative și complexe, decât unele clar definite.
Fluide și transfrontaliere, reprezentanții generației Z anunță o schimbare antropologică semnificativă. Deși nu se știe dacă vor schimba complet lumea, cu siguranță vor influența-o în mod profund.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank