G4Media.ro

O preocupare pentru cercetători români în pedagogie, în 2023: Cât de folositoare…

Sursa foto: Mitropolia Ardealului

O preocupare pentru cercetători români în pedagogie, în 2023: Cât de folositoare este concepția despre educație a Sfântului Ioan Gură de Aur, ale cărui texte includ “aspecte în acord cu idealul actual al școlii românești”

“În textele marelui pedagog creștin, identificăm aspecte în acord cu idealul educațional actual al școlii românești”, constată doi cercetători români care au găsit de folos să analizeze “recomandările privind procesul de devenire, virtuțile și valorile vehiculate în scrierile Sfântului Ioan Gură de Aur”, în contextul educației. Cei doi, printre care unul dintre cei mai cunoscuți profesori de științe ale educației din țară, au realizat această analiză “în perspectiva valorificării [recomandărilor Sf. Ioan Gură de Aur] în contexte formative contemporane”, iar rezultatul a fost publicat luna aceasta în Revista de Pedagogie, potrivit Edupedu.ro.

Revista publicată de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație include, în ultimul său număr, 12 studii și două recenzii, primite în urma unui apel în care erau enunțate domeniile de interes, toate actuale (detalii, mai jos). Articolele acoperă teme diverse, de la unele care preocupă cercetarea internațională (influența citirii asupra copiilor de vârste mici) la educația muzicală sau cea pentru cetățenie. Printre toate acestea, apare și studiul “Actualitatea concepției despre educație a Sfântului Ioan Gură de Aur”.

  • Articolul are doi autori. Primul este Iuliana Pîrvu, prezentată ca licențiată în științele educației, specializarea Pedagogie, la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Al doilea – Prof. Univ. Dr. Constantin Cucoș de la Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul aceleiași instituții ieșene, autor de cărți de educație religioasă și care menționează în propriul CV că este creștin ortodox.

Studiul apare într-un moment în care, la nivel global, dezbaterile pe tema educației se concentrează pe teme precum dezvoltarea competențelor-cheie, echitatea, impactul tehnologiilor, iar la nivel național tocmai s-a terminat o lungă perioadă de dezbateri privind “reforma” produsă de noile legi ale educației. Tocmai la acest context face trimitere și analiza citată, doar că trimiterea legislativă este la Legea 1/2011, iar cea despre actualizarea practicilor pedagogice este una generică.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Pare ca nu va displace. Bataia pe electoratul din segmentul churchgoers e mare. Iar segmentul acesta e generos cu dreapta romaneasca legionaroida. O sa declare ceva Banescu si imediat studiul va deveni legislatie secundara. O sa va placa mult, va dati seculari, specie inexistenta in Romania.

  2. De unde primeste acest profesor banii pentru cercetare?
    Banuiesc ca cei de la aceea universitate -profesori si doctoranzi – se invartesc ei intre ei, multumiti se felicita intre ei, dar no chance sa iasa international cu asemenea ”teme de cercetare”.
    Nu ca ar fi o legatura intre cercetare, aia adevarata daca exista, si politica ca sa fie o sansa pentru o Romanie moderna. Aici esti pe alta planeta.

  3. Mai este puțin și Educația va trece în subordinea BOR, poate cu un ministru absolvent de teologie ortodoxă,cumeste la Culte. ”BOR e-n toate cele ce sunt și-n toate ce mâine vor râde la soare” !

  4. Pai daca cu marii specialistii din minister nu facem nimic de treizeci de ani, nici atat cu parintii copiiilor care pentru ca au facut si ei o scoala nu ii califica ca specialisti in invatamant, iar cu ONG-istii care vor sa ne transforme din latini oachesi in finlandezi blonzi dar nu prea stiu cum, poate intoarcerea la invataturile de pe vremea lui Zamolxe sa ne ajute cu ceva, ca noi degeaba traim in secolul XXI ca nu prea intelegem cu ce se mananca.