În Marea Britanie, televiziunile tradiționale înregistrează un declin record, tot mai mulți oameni preferă dispozitivele online
Tot mai mulți oameni din Marea Britanie aleg dispozitivele online, cum ar fi laptopurile, tabletele și telefoanele inteligente, în detrimentul televizorului, scrie BBC. Potrivit Ofcom, organismul de supraveghere a audiovizualului, audiența televiziunii tradiționale în Marea Britanie a înregistrat cel mai puternic declin în ultimul an.
Raportul anual al Ofcom privind obiceiurile de vizionare și ascultare a arătat că proporția persoanelor care se uită la televizor în fiecare săptămână a scăzut de la 83% în 2021 la 79% în 2022.
Media Nations 2023, publicat joi, a sugerat că publicul mai în vârstă se deconectează, de asemenea, în cel mai rapid ritm.
BBC One continuă să aibă cea mai mare audiență săptămânală dintre toate canalele TV (58%).
Un purtător de cuvânt al BBC a declarat: „BBC One One este un canal de televiziune de mare audiență: „În timp ce tendințele pe termen lung arată că formele tradiționale de vizionare și ascultare a programelor sunt în declin în timp, asistăm la o creștere record pentru serviciile noastre digitale, cu o creștere de 11% a numărului de stream-uri BBC iPlayer față de anul trecut, iar audițiile BBC Sounds au crescut cu 50% față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Așadar, în timp ce modul în care publicul consumă conținut se schimbă, BBC conduce răspunsul la această schimbare, ceea ce ne face să fim bine plasați pentru viitor.”
Cifra BBC One este totuși cu 12% mai mică decât în 2017, deoarece tot mai mulți oameni lasă televizorul închis pentru a urmări emisiunile pe alte dispozitive mai moderne, precum laptopuri, tablete și telefoane inteligente.
Un declin similar, se arată în raport, este evident și în ceea ce privește timpul mediu pe care telespectatorii îl petrec zilnic în fața televizorului, în scădere cu 12 procente, de la două ore și 59 de minute în 2021, la două ore și 38 de minute în 2022.
Și, pentru prima dată, se pare că se înregistrează un „declin semnificativ”, a notat raportul, în ceea ce privește audiența medie zilnică a programelor TV difuzate în rândul publicului mai în vârstă (cu vârsta de 65 de ani sau mai mult).
Este posibil ca telespectatorii mai în vârstă să fie acum mai predispuși să apeleze la servicii de streaming alături de televiziunea difuzată. Datele Ofcom sugerează că proporția persoanelor cu vârste de peste 64 de ani care utilizează Disney+ online a crescut de la 7% la începutul anului 2022 la 12% la începutul anului 2023, deși cifrele pentru Netflix (43%) și Amazon Prime Video (37%) au rămas stabile în comparație cu 2022.
Imaginea de ansamblu este că adoptarea acestor servicii pare să se stabilizeze, deși utilizarea serviciilor video la cerere furnizate de radiodifuzorii tradiționali continuă să crească. ITVX a reprezentat 10% din vizionarea totală a ITV în prima jumătate a anului 2023, în creștere de la 7% pe parcursul anului 2022. BBC iPlayer a crescut de la 14% din vizionarea totală a BBC la 18% în aceeași perioadă de timp.
La celălalt capăt al spectrului de vârstă, vizionarea zilnică medie a programelor de televiziune pentru copii și tineri adulți a scăzut cu un procent semnificativ, deși nu surprinzător, de 73% din 2012.
Adolescenții și tinerii adulți au petrecut o oră pe zi pe platforma de socializare TikTok.
De asemenea, în raport se remarcă faptul că numărul de programe TV care atrag patru milioane de telespectatori sau mai mult s-a înjumătățit din 2014.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank