G4Media.ro

România, Grecia și Bulgaria vor să construiască un coridor de transport pe…

Foto: Captură Google Maps

România, Grecia și Bulgaria vor să construiască un coridor de transport pe autostradă și feroviar care să lege cele trei țări

Premierii din România, Grecia și Bulgaria au semnat luni la Varna o declarație comună prin care arată că vor să lege cele trei țări prin autostrăzi și căi ferate, pentru a crește conectivitatea de transport.

De asemenea, ei au vorbit și despre noi poduri peste Dunăre care să lege România de Bulgaria.

Principalele informații legate de transport din declarația comună semnată de premierii Marcel Ciolacu, Nikolai Denkov și Kyriakos Mitsotakis:

▪ Subliniem necesitatea consolidării utilizării căilor de solidaritate UE-Ucraina prin urmărirea unei posibile creșteri a capacității Porturilor Constanța și Sulina, a potențialului transportului pe Dunăre prin asigurarea navigabilității pe tot parcursul anului, precum și prin explorarea implicării porturilor bulgare Varna și Burgas și a porturilor grecești Salonic și Alexandroupolis.

▪ Ne angajăm să construim infrastructură transfrontalieră intermodală peste fluviul Dunărea, inclusiv noi poduri la Giurgiu-Ruse și alte locații, în conformitate și cu standardele europene existente pentru mobilitatea militară.

▪ Importanța din ce în ce mai mare a conectivității multidimensionale între cele trei țări ale noastre, a conectivității interregionale UE, precum și a conectivității în vecinătatea mai largă necesită avansarea în continuare a proiectelor de interes comun pentru a îmbunătăți radical infrastructura transfrontalieră. În plus, am convenit să identificăm și să dezvoltăm noi rute/coridoare pe axa nord-sud care leagă cele trei țări prin noua infrastructură feroviară și de autostrăzi.

▪ Subliniind angajamentul nostru comun privind conectivitatea, am convenit să înființăm un grup de lucru trilateral condus de miniștri relevanți, cu scopul de a pregăti și semna în timp util un memorandum de înțelegere (MOU) privind finanțarea, dezvoltarea, construcția și gestionarea unui coridorul de transport multimodal care leagă Bulgaria, România și Grecia, precum și, în consecință, un acord comun trilateral cuprinzător, bazat pe Memorandumul de înțelegere.

▪ Ținând cont de provocările actuale la adresa securității energetice din regiune și pentru a contribui în continuare la diversificarea rutelor și resurselor de aprovizionare cu energie, suntem de acord să avansăm în continuare în termeni practici Coridorul vertical de gaze. Acest proiect, împreună cu Grecia-Bulgaria Interconnector (IGB) și FSRU din Alexandroupolis, vor contribui semnificativ la diversificarea aprovizionărilor, la securitatea energetică a UE și la independența energetică a regiunii mai extinse, inclusiv a Republicii Moldova și a Ucrainei.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Eu cred ca cele trei state ar trebui să-și scoată din cap ideea aceasta a unui coridor economic transeuropean.

    Din cauza posibilității realizării lui nu suntem acceptați în Schengen. De-l vom face, putem să ne luăm adio de la Schengen pentru eternitate…Dar eu cred ca nici măcar nu vom fi capabili să-l realizăm.

    • Ce are … cu prefectura?
      Schengen e un joc geostrategic, cand or sa se aseze cartile, autostrada cu 8 benzi intre bucuresti si salonic sa avem si tot ne primesc. Ideea e ca bulgarii tot avanseaza cu lucrarile si noi ne uitam la luna. Si atat timp cat avem controale la frontiera, dam vina pe ele pt cozi. Dupa, nu stiu ce mai inventam.

    • @Unu _ „cand or sa se aseze cartile…”

      Singurele criterii pentru admiterea în Schengen sunt cele tehnice. De 12 ani cei care „aranjează cărțile” au constatat și tot repetă constatarea că România a îndeplinit criteriile tehnice. Pe de altă parte, diplomația românească a experimentat toate „mijloacele diplomatice” cu aceeași lipsă de succes.

      Dacă tot ați adus vorba, spuneți-mi vă rog ce cărți așteaptă să fie așezate, pentru a pricepe și eu varianta dumneavoastră argumentativă pentru respingerea României. ..Sper că nu este aceea cu „avantajele semnificative” pe care la are Rusia dacă România nu intră în Schengen și „marile dezavantaje”, dacă România ar fi admisă.

    • Care coridor frate ca raman toti blocati pe Dealul Negru si pe Valea Oltului. Noi nu suntem in stare sa facem o autostrada care sa traverseze Romania si visam coridoare . Poate doar sa vina altii sa ne faca autostrazile si apoi sa mearga pesedistii si penelistii sa taie panglicile. Voi aia care ii tot votati pe hotomanii astia, voi trageti ceva pe nas cand va duceti la vot si nu mai nimeriti patratelul care trebuie ?

    • Cu tot respectul, vorbești de parcă ar fi cu adevărat inițiativa celor 3. Am o vagă bănuială că e comanda. UE tipărește bani în neștire și trebuie cheltuiți.

    • @ Constantin. Ai perfecta dreptate in ceea ce zici. Problema cea mai mare a țărilor care nu ne vreau in Schengen este faptul ca lor le sta in cale porturile românești de la Marea Neagră. Pt Olanda ar însemna un deficit bugetar greu de acoperit pe perioada scurtă si medie. Cat privește Austria care a observat ca in Romania totul este de vânzare spera sa poată cumpăra la preț de nimic si zăcământul de gaze si petrol din Marea Neagră. Numai ca s au cam sistat vânzările pe nimic.

    • Erata: le stau in cale

  2. Țările astea balcanice vor multe și fac puține spre deloc. Cel puțin Bulgaria mai mișcă cât de cât, da România? De când se plătesc taxe de autostrăzi și nu avem una legată cap coadă? Din 2004 parca? Ceva de genul?

  3. Romania si incapacitatea ei de a se lega cu restul Europei cred ca incepe sa ii enervezi pe toti. Cel mai mult pe romani.

  4. au stat si ei la o bauta. erau obligati sa se justifice. „Subliniem necesitatea consolidării”, „Ne angajăm „, „am convenit să identificăm și să dezvoltăm”, „am convenit să înființăm un grup de lucru trilateral”. daca erau in campanie electorala si nu suna asa.

  5. Parca erau niste emisiuni prin 2011 pe A3 pintrea alti si actorul’ diaconu in care se dezbatea ca noi nu avem nevoi de autostrazi aduceau ei cifre ca nu avem trafic pentru autostrazi etc. Tin minte ca radeau de bucata din A3 ( autostrada’) de langa Cluj ” , ” fac astia autostrada unde a intors badea Ion caruta „. Este normal ca anumite tari sa nu doreasca sa ne dezvoltam pe principiul cu cat ai mai multi sub tine cu atat ti-e mai bine , cum este si normal ca usl sa nu faca autostrazile pt ca se cheltuie bani care nu aduc voturi si acolo nu mai iau spaga toti politrucii din provincie , raman pe ‘ drojdie vb aia . Oricum pana se schimba ceva esential la Moscova nu avem nici o sansa de dezvoltare sanatoasa , caracatita lor e prea puternica.

  6. Greciei au deja….Bulgaria lucrează….dar România PSD…șpagă de 1 250 000 lei în gentuta de piele…niciodată nu o sa avem cu acești șpăgari la conduceri …județene

  7. Eu zic să mai aștepte pentru ca le-a luat-o Orbán înainte cu trenul de mare viteză Budapesta București și nu avem nici noi cum să construim atâtea deodată.