G4Media.ro

Sindicatul Unit Tarom cere ca flota ATR să fie mărită cu 10-15…

Sindicatul Unit Tarom cere ca flota ATR să fie mărită cu 10-15 aeronave, care să fie luate în leasing, având în vedere numărul mare de curse interne operate de companie

Sindicatul Unit TAROM (SUT) propune mărirea flotei ATR cu 10 -15 aeronave ATR 72/600 luate în leasing, având în vedere gradul de încărcare de aproximativ 80% pe destinaţiile interne înregistrat în anul 2022, şi susţine că această măsură strategică va consolida poziţia companiei în industria aviatică, relatează Agerpres.

În acest sens, SUT a înaintat un memoriu premierului Marcel Ciolacu, prin care aduce argumente în favoarea propunerii sale, unul dintre acestea fiind faptul că 5 avioane ATR 72/600 vor costa cât o aeronavă Boeing 737 MAX, respectiv un preţ estimativ de 120 milioane de dolari, dar şi faptul că ATR 72/600 se bucură de avantaje clare în eficienţa economică şi sustenabilitate faţă de modelele utilizate de competitori, respectiv Airbus A220 şi Embraer E190-E2, avantaje care plasează modelul într-o poziţie favorabilă pentru a satisface cerinţele pieţei şi a spori performanţa operaţională a companiei TAROM.

De asemenea, comparându-l cu Airbus A320neo, ATR 72/600 se remarcă prin eficienţa sa pe rute scurte şi medii, accesibilitatea la aeroporturi mici şi costurile de operare reduse, în timp ce Airbus A320neo este optimizat pentru cerinţe de pasageri mai mari şi rute mai lungi, cu eficienţă ridicată a combustibilului.

De asemenea, SUT aminteşte de propunerea Camerei de Comerţ şi Industrie a României privind înfiinţarea unei companii de transport aerian care să lege principalele oraşe ale ţării. În acest sens. 15 consilii judeţene s-au întâlnit sub tutela CCIR şi s-a apreciat că un asemenea proiect ar aduce beneficii pentru comunitatea de afaceri din România şi nu numai.

„Prin mărirea flotei de ATR-uri, TAROM poate îndeplini aceste cerinţe, având experienţa şi calificările necesare. Prin negociere, se pot obţine facilităţile de exploatare a aeroporturilor manageriate de aceste consilii judeţene”, se arată în memoriu.

Extinderea flotei cu aeronave ATR ar permite operarea pe rute noi, consolidând conexiunile între oraşele din România şi din regiune, susţine SUT, întrucât aeronavele ATR 72/600 sunt recunoscute pentru eficienţa lor în consumul de combustibil şi costurile reduse de operare, contribuind la o operare sustenabilă a rutelor. De asemenea, ele au capacitatea de a opera pe aeroporturi mici şi în condiţii meteorologice dificile se măreşte accesibilitatea şi operativitatea.

Din punct de vedere al gradului de încărcare, o analiză pe anul trecut indică o tendinţă constantă de încărcare ridicată.

„Având în vedere gradul de încărcare de aproximativ 80% pe destinaţiile interne înregistrat în anul 2022, recomandam cu fermitate Consiliului de Administraţie al companiei TAROM să aprobe mărirea flotei de aeronave ATR cu un număr de 10-15 aeronave ATR 72/600. Această măsură strategică va consolida poziţia companiei TAROM în industria aviatică, aducând beneficii financiare semnificative, creând noi oportunităţi de angajare şi contribuind la dezvoltarea economică a ţării”, susţine sindicatul.

Pentru implementarea acestei decizii, SUT propune semnarea unui contract de leasing pentru 10-15 aeronave ATR 72/600, pregătirea şi instruirea personalului pentru operarea aeronavelor ATR 72/600 şi ajustarea sistemului de operare al companiei pentru a integra rutele noi.

„Această decizie reprezintă o investiţie semnificativă în viitorul companiei noastre şi va aduce avantaje strategice şi economice palpabile, în special în contextul cererii susţinute pe destinaţiile interne”, se spune în document.

Sindicaliştii din TAROM mai recomandă explorarea unor baze sezoniere în funcţie de evenimente şi operaţionalizarea de chartere sau zboruri regulate către destinaţii litorale, extinderea reţelei prin deschiderea de noi baze în ţară pentru operarea destinaţiilor noi regionale. În acest context, ei spun că ATR 72/600 ar permite explorarea pieţelor mai mici şi nişate, în care cerinţele de capacitate sunt mai reduse, extinzând astfel prezenţa şi acoperirea companiei în diverse regiuni. Totodată, ATR 72/600 poate fi configurat pentru a se potrivi nevoilor diverse ale pasagerilor, inclusiv pentru a oferi opţiuni de clasă business sau economie, asigurând un grad mai mare de confort şi satisfacţie.

Referitor la cheltuieli, documentul relevă faptul că ATR 72/600 este cunoscut pentru costurile reduse de întreţinere şi de operare, reducând astfel cheltuielile pe termen lung ale companiei, iar tehnologia eficientă a aeronavei contribuie la reducerea amprentei de carbon, promovând o operare responsabilă şi respect pentru mediu.

„Aceste beneficii completează argumentele şi subliniază importanţa măririi flotei cu aeronave ATR 72/600 pentru viitorul companiei noastre”, mai spune SUT.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. cand te uiti si la comunicatele de pe facebook, chiar nu intelegi cine conduce compania asta falimentara,o gaura neagra care trebuie sa dispara la un moment dat: sindicatul sau managementul?! sindicatul ia decizii, face planuri, refuza curse, ar fi de maxim ras daca nu ar fi de plans, de fapt! la compania asta totul e cu susul in jos!

  2. Desființați această sinecură plină de familii, incompetenți, amante șamd…. Dacă nu e profitabilă așa cum e, nu va fi niciodată, dimpotrivă, va fi mai rău.