G4Media.ro

Conferință despre rolul mass-media în super-anul electoral 2024, organizată de Ambasada Germaniei…

pexels.com

Conferință despre rolul mass-media în super-anul electoral 2024, organizată de Ambasada Germaniei și Deutsche Welle

Ambasada Germaniei la București, în colaborare cu Deutsche Welle, organizează joi la București despre rolul și responsabilitatea mass-mediei în anul electoral 2024, când în România se vor organiza toate cele patru runde de alegeri: europarlamentare, locale, parlamentare și prezidențiale.

Iată câteva dintre temele dezbătute la conferință:

Cum poate mass-media să relateze obiectiv despre programele partidelor și despre candidații acestora, și să corecteze știrile false care circulă pe internet? Cum poate mass-media să anime interesul populației pentru alegeri, în special al tinerilor alegători care votează pentru prima dată? Cum poate fi evitată influența politică asupra mass-media și cum poate fi asigurată transparența cu privire la finanțarea acesteia?

Conferința media româno-germană are loc joi, 2 noiembrie 2023, între orele 13.45-16.30, la sediul Goethe-Institut (Calea Dorobanți, 32, București). Conferința este organizată anul acesta pentru a noua oară de Ambasada Germaniei la București, în colaborare cu Deutsche Welle.

Deutsche Welle oferă de peste 60 de ani un program în limba română. Deutsche Welle prezintă, cu independență jurnalistică, evenimentele și evoluțiile din Germania, Europa și din întreaga lume – precis, cuprinzător, diferențiat și bine documentat.

14:00-14:15:
Întâmpinarea participanților de către directorul Goethe-Institut, Dr. Joachim Umlauf
Deschiderea Conferinței mass-media româno-germane 2022 de către Dr. Peer Gebauer, Ambasadorul Republicii Federale Germania la București
Întâmpinarea participanților de către Medana Weident, Deutsche

14:15 – 16:00:
Panel: Cum putem, în calitate de reprezentanți mass-media, ajuta populația să ia o decizie informată cu privire la opțiunea de vot?
Cum se poate evita influențarea politică a mass-media – mai ales într-un „super an electoral”.
În anul 2024, în România au loc alegeri europene, locale, parlamentare și prezidențiale. Ceea ce înseamnă că, practic, partidele vor fi aproape tot anul în campanie electorală. Mai ales rețelele sociale vor fi inundate de informații cu privire la partide și candidați, printre aceste informații și multe fake news. Cum poate relata mass-media obiectiv despre programele partidelor și despre candidații acestora? Cum pot fi combătute, corectate, dezinformările răspândite pe rețele de către partide (populiste).

Cum poate mass-media să anime interesul populației pentru alegeri, în special al tinerilor care votează pentru prima dată, și să explice importanța exercitării dreptului la vot? Cât de importante sunt instrumentele vizuale și interactive? (de ex. Votez.info)
Cum poate fi evitată influențarea politică a mass-media și susținerea directă a unui partid sau a unui candidat? Cum poate fi asigurată transparența în privința finanțării mass-media?
Key-note speeches din partea germană: Marcel Furstenau, Deutsche
Welle Berlin, expert în politica internă germană

Key-note speeches din partea română:
Cristina Lupu, director executiv, Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI)
Cristian Pantazi, redactor-șef G4media.ro
Moderator: Ion M. Ioniță, Senior Editor „Adevărul“, comentator politic

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează