Rețeaua socială X a dat în judecată organizația care a semnalat că platforma publică reclame alături de postări antisemite
Rețeaua socială X a dat, luni, în judecată grupul de watchdog Media Matters, susținând că organizația a defăimat platforma după ce a publicat un raport în care se spunea că reclame pentru mărci importante au apărut alături de postări care îl promovau pe Adolf Hitler și partidul nazist, scrie Reuters.
X, fostul Twitter se află în centrul unui scandal de joi, când Media Matters a publicat raportul, ceea ce a determinat IBM, Comcast și alți câțiva agenți de publicitate să retragă reclamele de pe platformă.
X susține că Media Matters a „manipulat” platforma de socializare prin utilizarea unor conturi care urmăreau exclusiv mărci importante sau utilizatori cunoscuți și „a recurs la derularea și reîmprospătarea la nesfârșit” a feed-ului până când a găsit reclame lângă postări extremiste.
Raportul Media Matters a prezentat în mod eronat experiența tipică pe X „cu intenția de a afecta X și afacerea sa”, a declarat compania la proces.
Președintele Media Matters, Angelo Carusone, a calificat procesul drept „frivol” într-o declarație trimisă prin e-mail și a spus că acesta a fost „menit să intimideze criticii X pentru a-i face să tacă”.
„Media Matters își susține rapoartele și așteaptă cu nerăbdare să câștige în instanță”, a adăugat el.
Într-un interviu acordat Reuters luni, Carusone a declarat că descoperirile organizației nonprofit contrazic declarațiile X, care a declarat că a introdus măsuri de protecție a siguranței pentru a împiedica apariția reclamelor alături de conținuturi dăunătoare.
„Dacă căutați conținut naționalist alb, există reclame care înfloresc. Sistemul despre care ei spun că există nu funcționează ca atare”, a spus el.
X a declarat în proces că reclamele pentru IBM, Comcast și Oracle au apărut alături de conținuturi care incită la ură doar pentru un singur telespectator, despre care compania a spus că este Media Matters.
„Datele câștigă în fața manipulării sau a afirmațiilor. Nu vă lăsați manipulați. Rămâneți alături de X”, a postat luni directorul executiv al X, Linda Yaccarino.
Procurorul general al Texasului, Ken Paxton, a declarat luni că biroul său a deschis o anchetă în cazul Media Matters și că este „extrem de tulburat” de acuzațiile potrivit cărora grupul a manipulat datele despre X.
De când Musk a cumpărat Twitter pentru 44 de miliarde de dolari în octombrie 2022, un flux de agenți de publicitate au fugit de platformă, fiind atenți la unele dintre postările controversate ale lui Musk și la concedierile angajaților care lucrau la moderarea conținutului.
Veniturile din reclame ale platformei din SUA au scăzut cu cel puțin 55% de la an la an în fiecare lună de la preluarea de către Musk, a raportat anterior Reuters.
Yaccarino le-a spus angajaților într-o notă de duminică că, deși unii agenți de publicitate și-au întrerupt investițiile în urma publicării raportului, compania a fost clară cu privire la eforturile sale de a lupta împotriva antisemitismului și a discriminării.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank