STUDIU: 1 din 2 români își prelungește sesiunea de cumpărături dacă pe fundal se aude muzică pe placul lor / Magazinele și mall-urile, principalele destinații de timp liber
85% dintre români consideră că muzica cunoscută îi influențează în mod pozitiv în locațiile publice iar 54% dintre români își prelungesc sesiunile de cumpărături dacă pe fundal se aude muzică pe placul lor, se arată într-un studiu realizat de Reveal Marketing Researc. Potrivit sursei citate, magazinele (83%) și mall-urile (48%) sunt principalele destinații de timp liber ale românilor.
Conform rezultatelor studiului, pentru cei cu vârste cuprinse între 35-44 ani, categorie de vârstă ce se diferențiază printr-o putere de cumpărare mai mare, mall-urile reprezintă într-o mai mare măsură o soluție de petrecere a timpului liber (55%).
Îndreptându-ne atenția către rolul muzicii în spațiile comerciale, 63% dintre români consideră că este important să audă muzică cunoscută când merg în mall-uri, iar 59% atunci când merg să își facă cumpărături uzuale în magazine.
Comportamentul consumatorilor în astfel de momente este influențat de muzică, 54% dintre respondenți declarând că petrec o perioadă mai lungă la cumpăraturi atât în magazine, cât și în centrele comerciale dacă aud muzica cunoscută preferată pe fundal, principala motivație menționată fiind că muzica le distrage atenția și îi determină să petreacă mai mult timp în respectivul spațiu comercial.
Mai mult decât atât, un procent semnificativ de 37% dintre consumatori au declarat că ar fi dispuși să cheltuiască mai mulți bani în magazine sau în mall-uri dacă pe fundal s-ar auzi o muzică cunoscută pe placul lor.
30% dintre români preferă un ritm mai alert al muzicii cunoscute atunci când se află în spații comerciale, în timp ce 34% nu au o preferință clară de gen muzical în astfel de situații
Conform datelor studiului, 85% dintre respondenți consideră că muzica cunoscută îi influențează în mod pozitiv în locațiile publice. De asemenea, românii declară în proporție de 66% că este important sau foarte important ca genul muzical să fie pe placul lor într-un spațiu public (ex. bar, terasă, magazin etc.), într-o măsură semnificativ mai mare consumatorii cu vârsta cuprinsă între 35-44 ani (72%).
Urmărind principalele asocieri între atributele muzicii cunoscute și diferitele tipuri de locații publice, aflăm că, pentru majoritatea românilor un volum potrivit al muzicii face ca mediul să fie mai plăcut în magazine, pe când în cazul mall-urilor vorbim mai degrabă de ritmul muzicii de pe fundal.
”Muzica cunoscută are capacitatea de a influența în mod semnificativ comportamentul și experiența consumatorilor în spațiile comerciale, aceasta reprezentând nu doar un fond sonor plăcut, ci și unul dintre cei mai influenți factori în stabilirea tonului pentru atmosfera unei astfel de locații. Spre exemplu, în timp ce ritmurile mai rapide crează o atmosferă energică în magazin ce poate stimula impulsurile de cumpărare, muzica lentă poate încuraja consumatorii să petreacă mai mult timp explorând și cumpărând.” Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research:
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank