G4Media.ro

Cum s-a răspândit „Whamageddon”, jocul care presupune să nu asculți în decembrie,…

Sursa: Captură Youtube

Cum s-a răspândit „Whamageddon”, jocul care presupune să nu asculți în decembrie, până la Crăciun, melodia „Last Christmas” a trupei Wham!/ Unii DJ și-au cerut scuze publice după ce au pus cântecul la meciuri de fotbal

La sfârșitul săptămânii trecute, un DJ a provocat agitație în Marea Britanie după ce a difuzat  piesa de succes a celor de la Wham! „Last Christmas” la un meci de fotbal în fața a aproximativ 60.000 de oameni, scrie NPR.

Cu o săptămână mai devreme, un alt DJ făcuse același lucru la un meci cu 7.000 de persoane, ceea ce l-a determinat pe acesta să își ceară scuze într-un interviu acordat BBC.

De ce? Acești DJ tocmai eliminaseră, probabil, zeci de mii de oameni de la un concurs de Crăciun vechi de 20 de ani. Despre ce este vorba? Există un joc numit Whamaggedon care este popular în această perioadă a anului – mai ales în Marea Britanie – care constă în a nu asculta clasicul de sărbători al duo-ului pop din anii ’80.

În perioada 1-24 decembrie, dacă asculți și recunoști versiunea originală a cântecului, jocul s-a terminat. Ascultarea remixurilor și a coverurilor este acceptată.

„În momentul în care ai acel sentiment de „Oh, nu” în creier, acela este momentul în care ești eliminat”, a declarat Thomas Mertz, care locuiește în Copenhaga, Danemarca, și a creat jocul în urmă cu aproape două decenii împreună cu câțiva prieteni.

Totul este pentru distracție, nu există premii, iar dacă ești „whammed”, așa cum a numit Mertz ascultarea melodiei, pur și simplu renunți la concurs.

Mertz a precizat că nu cântecul este problema. De fapt, el îl cântă în mod repetat în săptămâna dinaintea începerii jocului și din nou ca un fel de sărbătoare după ce este bătut. Dar a spus că la începutul anilor 2000 în Danemarca, nu puteai să mergi nicăieri fără să auzi acel cântec.

„Ne gândeam că este frustrant și că a ajuns la punctul de a fi enervant. Dar, în loc să ne supărăm din cauza asta, am transformat-o într-un joc”, a spus el.

Provocarea a devenit în cele din urmă un hashtag și o pagină de Facebook. De asemenea, a explodat și când a murit George Michael, solistul trupei Wham! în 2016.

„Asta a creat o furtună socială de atenție care, în anul următor, a cam lansat-o într-un lucru mult, mult mai mare decât ne-am imaginat vreodată că ar putea deveni”, a spus Mertz.

În ceea ce privește tacticile, Mertz a spus că a văzut două metode pentru a evita pierderea.

„Cel mai eficient lucru este ceea ce oamenii au deja, și anume căștile cu anulare a zgomotului”, a spus el. „Acestea sunt cel mai bun instrument, fără îndoială, pentru a supraviețui”.

Un pic de uitare ajută, de asemenea,: „O mulțime de oameni îmi spun că sunt genul de oameni care trec prin viață un pic uitând de ceea ce îi înconjoară și le este mai ușor decât majoritatea, cred, pentru că pur și simplu nu percep muzica.”

În Marea Britanie, unele pub-uri chiar au scos cântecul din playlisturile lor de Crăciun, pentru a nu le strica jocul oamenilor. Dar ideea jocului este că există riscul de a asculta cântecul, a spus Mertz.

Last Christmas a ajuns pe locul doi la lansare, ajungând în cele din urmă pe primul loc la 1 ianuarie 2021.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Joc de idioți.