G4Media.ro

Cum a ajuns USR partidul oamenilor fericiți

Sursa: Facebook/ USR

Cum a ajuns USR partidul oamenilor fericiți

Membrii Comitetului Politic USR au votat, duminică, formarea alianței Dreapta Unită, formată din USR, PMP și Forța Dreptei și au anunțat lista comună pentru europarlamentare. Evenimentul a făcut mai mulți politicieni fericiți.

Doar Elena Lasconi, pusă inițial cap de listă la europarlamentare cu mâna liderului USR și dată jos la fel de arbitrar, le-a stricat invitaților buna dispoziție ridicând o serie de probleme cât se poate de serioase referitoare la democrația internă călcată în picioare în mod sistematic în ultima vreme.

Profund nefericit a fost și europarlamentarul Vlad Gheorghe, care se comporta ca și cum ar fi în drum spre AUR, din cauză că n-a fost lăsat de bodyguarzi să intre la evenimentul USR dar mai ales că a pierdut locul pe listă.

În rest, voie bună, toată lumea happy.

Fericit este Cătălin Drulă că partidul pe care îl conduce precis, matematic, fără dezbateri și nuanțe, execută comenzile venite de la vârf ca un soft fără viruși. Tot mai multe voci USR – erori de programare –  îl acuză că a instalat verticala puterii și a omorât democrația internă. Dar unde s-a pomenit ca un program de calculator să-i spună inginerului IT ce să facă?

Fericit este Nicușor Dan că USR, partid abandonat prin demisie în 2017, n-a găsit altă soluție pentru primăria București și îl susține la un nou mandat.

Fericit este Dan Barna, perdantul alegerilor prezidențiale din 2019, că deschide lista de europarlamentare și are asigurat pentru următorii cinci ani un loc călduț la Bruxelles. Fericit este încă o dată Cătălin Drulă că scapă de Dan Barna.

Fericit este Vlad Voiculescu, fostul ministru al sănătății vizat de ancheta în dosarul vaccinurilor, că deși nu are mari performante politice în afara trecerii la momentul oportun de la PLUS la USR, viața i-a oferit o plăcută supriză și iată-l pe locul doi, eligibil, pe lista fericiților în drum spre Bruxelles.

Fericit este Eugen Tomac deoarece indifrent ce se întâmplă cu PMP în instanță, dacă va câștiga el sau Cristian Diaconescu lupta pentru șefia moștenirii lăsate de Traian Băsescu, cariera sa politică continuă în capitala Europei cu un nou mandat de europarlamentar.

Fericit este Ludovic Orban că a reușit performanța politică a de reveni în prim plan prin fuziunea nucleară cu USR, partid care s-a opus din răsputeri nominalizării sale în funcția de premier. Cătălin Drulă afirma prin noiembrie 2020 că USR se opune nominalizării lui Orban la șefia Guvernului deoarece ”a picat grav” testul onestității și al loialității (…) prin minciunile la adresa USR”.

Trei ani mai târziu, Orban a trecut testul lui Drulă și iată-l zâmbind larg în poza fericirii împreună cu Dreapta Unită! Cel puțin parlamentar tot se alege.

dan barna ludovic orban eugen tomac catalin drula
Sursa Foto: Facebook/ Ludovic Orban

Fericiți cei săraci cu duhul.

Cu toată Dreapta Unită, partidul băltește în sondaje undeva la 14 la sută, mult sub scorul istoric obținut în urmă cu patru ani.

Cum a ajuns un partid de opoziție să fie ironizat până și de reprezentanții puterii, culmea, că nu prea face opoziție? Pesedistul Sorin Grindeanu le-a reproșat de curând că USR este ”pe modul avion” și că-i lasă în acest fel pe cei de la AUR să ocupe tot terenul. Generos, liderul PSD, Marcel Ciolacu, a spus deunăzi despre Drulă că ”poate mai mult”. Ce poate fi mai umilitor decât să ajungă pesediștii să-ți facă galerie?

Cea mai vizibilă explicație pentru eșecul USR în opoziție este imaginea fericirii descrisă mai sus: liderii partidului au devenit autosuficienți. Se mulțumesc cu puțin pentru partid dacă asta înseamnă mult pentru ei.

USR s-a instituționalizat și a funcționează aproape la fel ca restul partidelor, deși a promis mereu că va fi altfel. Vitalitatea partidului s-a pierdut pe drum după ce partidul a intrat în Parlament, a trecut o tură scurtă prin guvernare și s-a concentrat apoi pe luptele intestine pentru putere.

Deciziile se iau de sus în jos, opoziția se face mai mult pe Facebook și prin comunicate iar când ”ai lor” ajung anchetați de procurori, dosarul este politic. Din sloganul ”Fără penali în funcții publice” și lupta pentru justiție n-a mai rămas mare lucru. Dezamăgiți, mai mulți au părăsit partidul sau au renunțat la activism.

Liderii USR se plâng de boicotul media și de comploturi din partea serviciilor, dar nimic nu poate justifica totuși lipsa de imaginație politică de care ceilalți  nu duc lipsă.

Azi, partidul flămând de putere, care își consumă aproape toată energia în stradă, se numește AUR. Ascensiunea periculoasă a partidului extremist, cu discurs anti-UE și cu narative convenabile Rusiei, a determinat coaliția PSD-PNL să ia în calcul serios comasarea alegerilor europarlamentare cu cele locale pentru a-i mai tăia din elan lui George Simion.

Numai că dacă se ajunge aici, USR ar fi și el lovit în plin deoarece, la fel ca AUR, nu prea dispune de infrastructura de primari pe care îi vor mobiliza PSD și PNL pentru a-și maximiza rezultatele electorale.

În cazul comasării alegerilor, partidul oamenilor fericiți riscă să pice înapoi sub pragul psihologic de 10 procente. Puțin pentru partid, suficient pentru cei care operează mecanic azi softul USR.

 

 

 

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

99 comentarii

  1. Vad ca toate nenorocirile din tara asta se datoreaza USR-ului. Din cauza lor face guvernarea PSD-PNL ce face, din cauza lor creste AUR.

    Articolul este just. USR trebuie sa dispara.

    • In cazul in care nu era evident, oamenii isi vad de viata si banii lor… fac exact ce le spune firma de consultanta politica, isi vad de treaba lor, construiesc ceva stabil pe termen lung. fara o majoritate in parlament ideile lor sunt la fel de bune ca apa

    • USR e pe mod avion, cum zice Grindeanu, si din cauza ca are asigurat votul astora ca tine dispusi sa ignore orice derapaj al partidului doar pentru ca e perceput ca unica optiune.

    • @ silicon_v – Io zic ca articolul doar trage un semnal de alarma, asta daca are cine sa-l auda.

    • „Liderii USR se plâng de boicotul media și de comploturi din partea serviciilor”
      Aha! Asta e explicatia unei ciudate coincidente: aproape simultan a aparut inca un atac distrugator la adresa USR, semnat de Ioana Ene Dogioiu! Poate ca si altele…
      In lipsa de explicatii, imi IMAGINEZ urmatorul scenariu:
      Lasat balta si de electorat si de PSD, micutul PNL s-a dus plangand la taticul, ca sa-l salveze.
      Privind spre tara, taticul i-a dat dreptate. Mai mult, a vazut ca USR, PMP si FD si-au facut o casa si ca ar fi loc in ea si pentru plangacios.
      Dar, ca sa-i convinga mai usor sa-l primeasca, si-a pus serviciile sa-i atace. Cum altfel, decat prin presa!

    • @cloudfare usr cheltuie cei mai multi bani pe salarii si consultanta.
      @vall daca tu crezi ca m-am inscris in usr dupa usl2 si am iesit dupa 2 luni, din caua serviciilor…. poti sa crezi ca cercetatorii englezi boicoteaza usr

    • USR nu poate rupe voturi de la PSD-PNL pentru că n-are ce măriri să dea, nefiind la guvern. Iar cu AUR, e greu să lupți în deplasare când joci fără Tricolor și Biblie. Presa însă a atacat-o la unison pe doamna Lasconi pentru că a votat pentru familie incorect.

  2. Eu vreau să votez un partid de stânga, altul decât PSD. Probabil voi fi nevoit să votez din nou, răul cel mai mic… sau poate mă enervez și votez oricare din răul cel mai mare, ca formă de protest, având în vedere că în țara asta nici să protestezi nu mai poți din cauza mafiei PSD-PNL și a structurilor de forță care îi protejează.

    • as anula votul, dar nu as vota psd. pentru distrugere rapida aur e cea mai buna varianta. nu poti sa ma condamni ca sunt un fan al euthanasierii

    • E foarte discutabil dacă votul pentru USR e răul mai mic. Votând USR, perpetuezi trotineta conducerii actuale, care se mulțumește cu 10-12%, scor insuficient să miște ceva în următoarele cicluri electorale. Adică te alegi tot cu răul cel mare, PSDNL. Alianța cu sulfuroșii lui Băsescu și Orban nu face decât să confirme că sunt dispuși să facă orice ca să rămână în locușorul lor călduț.

      Votând un partid fără șanse la prag REPER, Demos sau ce naiba o mai fi pe-acolo, fie împingi USR spre criză existențială, și se resetează ceva pe-acolo, fie crești un alt partid nou peste prag care în viitor, eventual în alianță cu USR, să aibă șanse reale la guvernare. Deci ăsta sau anularea votului ar fi răul mai mic acum.

  3. Excelent articol. Ma saturasem de ragaieli la adresa USR, pline de frustrare, dar incoerente ca critica.
    In sfarsit, un articol care arata ce e in neregula cu USR, de la lipsa de viziune si strategie, pana la lacomia si limitarea individuala.
    Da, voi vota cu alianta asta, unita sau mai putin unita. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa ma fac ca nu vad ca are putin doo-doo pe pantofi.

  4. VV nu a venit din REPER, ci din PLUS. REPER s-a fondat in 2022

  5. I-am votat de fiecare data inca de la infiintare, am sperat ca votez niste oameni curati, onesti si cu bun simt. Probabil ca am fost naiv dar pe mine (si nu numai) m-au pierdut definitiv ca votant. Sper sa mai fie si alte optiuni decente pe piata.

    • @ Alex22 – Hai sa fim seriosi, n-ai votat niciodata altceva decat pesedepenele. Daca ai fi fost votant USR, ai fi stiut ca orice inceput e greu, ca totul trebuie sa evolueze de undeva si ca singura sansa la democratie, la eradicarea coruptiei este un partid de genul USR, chiar si asa cu greseli, erori si oameni mai buni sau mai putin buni.

    • Ai stat tu la …lui sa vezi ce a votat? Sau pur si simplu de neconceput pt tine sa intelegi ca ii se poate lua cuiva de ceva?! Hold my beer….si-au lasat altii sotii/soti, daramite partide :)))))))))))

    • domnu @Kafka (ce ironie), nu exista bun si rau in politica cum vezi dumneata in Star Wars. Lumea are dreptul sa fie nemultumita iar ideea ta ca „singura sansa la democratie, la eradicarea coruptiei este un partid de genul USR” e de-a dreptul ridicola, la fel ca si asa zisa opozitie ce ne-au aratat-o. Au avut suficient timp sa demonstreze ceva pozitiv dar ne-au aratat doar razboaie interne si circ. Nu ii compar cu dinozaurii de la putere dar par a fi un pnl mai modern si mai subtil.

    • @kafka ai cumva veleitati de pshiho…. nu stii cum a votat, dar ai dreptate. „Un PARTID de GENUL”. ar fi bun. dar care? urs a dezamagit dreapta dupa ce pnl a tradat dreapta. toti „simpatizantii” pnl de dreapta, au trecut catre usr, si au avut o dezamagire iar. si ca sa fiu rau, se pare ca mondial dreapta nu mai exista, este numai extrema dreapta, pentru ca cei care erau de dreapta si-au atins scopurile si acum sunt green sau pro migratie, pentru ca au nevoi de forta de munca. De aia avem creier sa trecem „strecurat” printre partide si ideologii

  6. Surprinzător de bun articolul. Adevărat.

  7. Nu e vorba de nenorociri la guvernare, nu e vorba de PSDNL sau AUR, nu despre asta e vorba in articol
    E vorba ca strict de capul lor USR au ajuns niste gaini bete teleghidate, care nu se mai trezesc nici in ultimul ceas

    • @ Atreides – Cam asta e, dar eu sper ca nu toti sunt gaini. Si, pana la urma, in pesedepenele toti sunt aliniati in spatele celor cu putere (puterea banului, evident), deci sunt chiar multumit ca oamenii din USR pot sa nu fie de acord cu cei din conducerea aleasa.

    • @kafka pe bune tu chiar crezi ca oamenii cu bani sunt numai in spatele psdu..usl ? in spatele usr, daca nu au „oaameni cu bani” se afla romanii de la care iau 30 mil pe an, si cheltuie 5 cu salariile de partid. 3 cu consultanta. pnl si psd cu jumatate din banii astia au ajuns unde sunt, in conditiile in care au de 10 ori mai multi bani.

    • banii publici trebe justificati? dar de ce nu si beneficiarii? transparent tot. nume beneficiar si scop. veti da jos usr de pe piedestalul ala de „incoruptibili” si ii veti clasa „politicieni”

  8. Corect articolul…..din pacate suntem captivii acestui USR, in lipsa totala de alternative.
    Cateodata chiar ma gandesc ca e adevarat ca usr a fost creat in laborator, pentru a oferi o asa zisa alternativa democratica la psd-pnl, insa o alternativa modesta, plafonata in jurul a 12%, de fapt o non-alternativa.
    In mod evident toti liderii usr sunt multumiti cu scorul asta de 12%, toti isi asigura posturi in parlament si la Bruxelles, posturi pe care odata la 4 ani le schimba intre ei. Nu exista competitie in partid, nu exista dorinta de crestere, nu exista nimic, doar o plafonare continua.

    • Eu, cu mâna mea, nu mai fac niciun parlamentar sau europarlamentar sau consilier, îmi anulez toate voturile!

    • @Marcel Radu
      Este exact ce vrea PSD-PNL se întâmple: să se voteze doar ei pe ei.

    • Sunt conștient că asta vor, dar poate că ăsta e răul cel mai mic având în vedere cât de dusă cu capul e societatea!

    • @Marcel Radu – Raul cel mai mic in ce fel? Majoritatea va fi oricum cea care va iesi, indiferent de votul tau anulat. Un vot in plus pentru o parte inseamna un vot in minus pentru cealalta, un vot anulat nu inseamna nimic, deci asta cu raul cel mai mic nu sta in picioare.

    • @kafka nu esti plictisit sa votezi „contra”? marcel are dreptate si daca 50% ar face la fel poate nesimtirea dispare. aia care nu votea pentru ca nu au cu cine, nu sunt informati ca ar putea schimba ceva prin anularea votului

    • @irina votez raul cel mai mic care…. e recomandat de cine? de familie?

    • @kafka: nu confundati explicatia „logica” a votului anulat cu….prevederile Legii Electorale in vigoare! Singura posibilitate a votantilor nemultumiti de oferta politica (printre care ma numar si eu) de a evita validarea USL-hAUR este anularea votului. Lipsa de la vot este vot implicit pentru gasca de mai sus, la fel si votul dat unui partid fara sanse de cel putin 5% (Reper in cazul meu).

  9. De cand PSD s-a cununat cu PNL, USR nu a mai facut opozitie, mizand foarte mult pe faptul ca gata, alegatorii de dreapta nu au cu cine sa voteze… decat cu ei.
    Mi se pare un calcul cinic, pe spinarea noastra.

    O sa dau votul meu Reperului, chit ca este pierdut.
    M-am saturat sa votez raul cel mai mic.

    • anuleaza, w un blam mai mare

    • Daca nu are sanse de 5%, voturile date Reper (pe care si eu l-as vota) se redistribuie celor ce au peste acest procent, in ordinea clasificarii, deci…in final votati cu gasca USL-hAUR, asa prevede Legea Electorala!

  10. Ce opozitie sa faca USR?? Acum toata politica partidelor ”corecte” se rezuma la cum sa aplauzi toate ineptiile venite dinspre Bruxelles. Pe fond nu e absolut nicio diferenta intre PSD, PNL și USR, toate vor sa ne dizolvam in Uniunea Socialista Europeana. 14% e un scor urias pentru surogatelea astea politice. Poate le spune autorul articolului cum sa sustina aceleasi mizerii pe care le implementeaza de zor colegii lor de la PSDNL, iar treaba asta sa se numeasca opozitie.

  11. Eu sunt foarte curios, dle Tăpălagă, pe baza căror sondaje argumentați că „partidul băltește în sondaje undeva la 14 la sută”? De ce ignorați sondajul AtlasIntel în defavoarea celor realizate de CURS, Avangarde și INSOMAR, sunt mai de încredere sondajele pesediste (chiar dacă se contrazic masiv între ele)? Ignorăm cu totul faptul că aceste case de sondare au dat atât de grav cu bâta-n baltă la runda anterioară de alegeri?

    • Corect

    • Zici că nu baptiste?!
      „Unde are dreptate Elena Lasconi. O alianță greu de explicat și o băltire perfect explicabilă”

    • Balteste!
      Telefonul…

    • pai sa vedem un sondaj „real” de la o casa de sondaje usr? ups ei nu dau banii pe poporul stupid casre nu ii intelege ci numa pe postaci, facebook si victimizare. toate casele de pariuri nu au cota ca usr sa ia ceva la euro, la parlamentari vor avea 2, la primari… poate 5 ca nu depinde partidul ci omul

  12. un articol corect! ma indoiesc ca voi vota vreodata usl udmr sau aur dar usr nu merita votul meu acum. am ajuns iarasi la raul cel mai mic? vai de sula noastra…

  13. Sincer nu prea vad rostul acestui articol. Nu poti acuza un partid ca are politicieni fericiti (atat timp cat fericirea nu vine din surse imorale, bani facuti din coruptie, etc) sau ‘lipsa de imaginație politică’ atat timp cat munceste din greu si vine cu solutii reale la problemele romanilor si golurile lasate de guvernarea PSD-PNL. Normal ca si USRul este un partid care are o ierarhie – so what? Iar lupta impotriva coruptiei si a penalilor a ramas o prioritate pentru USR (e chiar nr 3 de pe lista de 12 prioritati ale Dreptei Unite). Si ce vrea dl Tapalaga?- sa isi dea USRisti cu pumnii in cap toata ziua buna ziua ca au stagnat in sondaje ca altfel i se pare lui Tapalaga ca s-au multumit la atat?? Iar numirea celor doua nume controversate (i.e. Lasconi si Gheorghe) nu dovedeste nimic – sa dea cineva un exemplu de partid fara astfel de persoane controversate… As mai spune si altele, dar pe scurt nu vad nicio reala ‘acuzatie’ in acest articol:(

    • E vorba de dezamăgire

    • Felicitări Sara! Atât a înțeles Tapalagă. Să atace singurul partid care s-a opus pensiilor speciale și în special risipirii banului public. Să nu mai spun de interzicerea apariției reprezentaților USR la televiziunile cartelului MAFIA MEDIA.

    • Gheorghe nu e controversat deloc, din contra, a avut o gramada de initiative la Bruxelles. Daca te uiti pe cine am trimis la Bruxelles in urma cu 4 ani din partea usr, in afara de gheorghe(care a ajuns acolo mai tarziu) nu stiu daca o sa recunosti pe cineva, n-au facut nimic. Nu mai spun ca sunt si personaje dubioase printre ei. Pe Gheorghe l-au dat afara pt ca a protestat ca nu e pe listele pt europarlamentare, ca nu a fost o competitie corecta. Personal asa cred ca este. In usr sunt vreo 20-30 de smecheri care isi impart toate posturile. E o clica care a pus complet stapanire pe partid. In mod normal, dupa atatia ani, ar fi trebuit sa atraga personalitati in partid, nu sa ne ofere mereu aceleasi nume: Ghinea, Barna, Pruna etc….

    • „vine cu solutii reale ” te rog sa imi spui c e cu cfrifre in progamul usr nu la „vom face vom drege”. daca aur avea alti lideri, si un mesaj mai puin nationalist, surclasa „partidele istorice” si „opozitia”

  14. Si daca nu e 14, si e 18… ce?
    La ce folos?
    Cand PSDNL+AUR+Soso au restul de procente.

    Asta este autosuficienta despre care se vorbeste.

  15. Articol magnific și care exemplifică cruda realitate. Intelectualii reali din USR uită că, prin România, mai sunt inteligenți care gândesc chiar dacă nu au studii peste Ocean.
    Eu unul sugerez, odată la 34 de ani, să încercăm și cu Răul cel Mare. Să nu ne mai fie așa mare frică de el. Că de Răul cel Mic mi s-a aplecat de atât amar de ani.

    â

    • Bravo! Bună idee, oricum altă variantă nu mai există!

    • 🙂 BRAVO!!!!!!!! boala lunga moarte sigura. Pana nu ajungi la limita de jos a subzistentei nu iti revii. si atunci POATE toti recalculeaza. daca nu iti e „foarte rau” nu stii cand ti-a fost bine

    • Eu nu înțeleg logica ta. Dacă ți s-a aplecat de raul cel mai mic de ce l-ai alege pe ăla mai mare? Ca să ți se aplece și mai tare ?! Defapt înțeleg gândirea asta, se numește masochism.

    • Apropo de Răul cel Mare: nu ți-au ajuns 24 de ani de Ceaușescu, monșer? dacă tot vorbim de Răul cel Mare…

  16. Daca pentru unii dintre voi , USR se numeste raul cel mai mic e grav rau de tot. Inseamna ca atat ne duce capul . Dati un singur exemplu de RAU facut de USR in perioada aia foarte, foarte lunga (8 luni) de guvernare. Votati PSDNL , doar asta faceti de 34 de ani si va plangeti ca USR e rau si nu il puteti vota. Cred ca sunteti saraci cu duhul , din pacate.

    • USR este raul cel mic prin faptul ca au ajuns la guvernare, au impus niste conditii care chiar cand nu au fost respectate nu au renuntat. Sa ne aducem aminte cum au „plecat” ei de la guvernare cand deja ailaltii faceau ce voiau ei?
      Au incercat sa fie „politicieni”. Acu vor sa vada cum e faza pe dictatori. Prefer un pericol imediat si clar unei potentiale, himerice, niciodata ce va sa vina solutie. Macar asa exista o sansa sa se separe apele odata si nu mai trebuie sa asteptam inca 35 de ani sa vedem daca o fi mai bine.

    • Îl dau eu: a menajat magistrații la pensiile speciale! Dar mai găsesc..

    • @Marcel Radu – Cred ca ar trebui sa-ti amintesc ca singura institutie care poate „decide” in privinta magistratilor (s-a mai incercat in parlament de altfel) este CCR. Deci despre ce vorbim. Ai dat un explu tare nefericit.

    • Alt exemplu, mai fericit: neglijarea pensionarilor și ura împotriva lor.

    • tipic troll. eunu vreau sa caut ce a facut RAU usr, vreau sa vad ce a FACUT BINE. nu am facebook asa ca nu sunt informat. Stiu ca au pus accentul pe persoana la guvernare si nu pe fraieri. conform lor si-au dat seama mai tarziu ca ei anti-sistem sunt sistem. asa ca au fugit, ca si din „opozitie” maninca bani de la fraieri ca orice partid.

    • „neglijarea pensionarilor și ura împotriva lor.”. USR a fost la guvernare 8 ani, in plina pandemie, fara prim-ministru, ministru de finante sau ministru al muncii. Ce credeti ca putea face concret pentru pensionari si nu a facut din pozitia asta? Daca vreti sa va ajut un pic: prin PNRR-ul gestionat de un ministru al USR s-a stabilit ca toate cresterile de pensii sa se faca automat, pe baza unei formule care sa acopere inflatia si sa tina cont si de cresterea salariului mediu.

      Ca sa nu mai depinzi de pixul unui PSD-ist. Ca ia uite ce se intampla cand depinzi de un pix, pensiile cresc mult sub rata inflatiei si a cresterii economice in anii neelectorali, tocmai ca sa apreciezi mai mult de pixul lui Ciolacu in anii electoral. Nu crezi? Ia uite, evolutie punct pensie:
      732,80 lei 2012
      762,1 lei 2013
      790,7 lei 2014
      830,2 lei 2015

      Misto sa primeste 30 de lei in plus la pensie de la un an la altul in ani de crestere economica masiva, nu?

  17. La un anume moment, cam pe când se pregăteau concursuri transparente pentru ocuparea funcțiilor de procurori-șefi ai Marilor Parchete, Președintele Republicii a spulberat USR de la guvernare.

    De atunci, este mereu atacat, deși este abia pe locul al patrulea în preferințele electoratului…Aparent, fără nicio noimă.

    Desigur, simțind pericolul , cleptocrația a făcut tot ce a putut împotriva USR…Si-a infiltrat oamenii si a făcut zgomot atunci când cei infiltrați au fost invitați se ducă la PSD-PNL sau alții asemenea lor.

    • tipic. eu nu vreau sa caut ce a facut RAU usr, vreau sa vad ce a FACUT BINE. nu am facebook asa ca nu sunt informat. Stiu ca au pus accentul pe persoana la guvernare si nu pe fraieri. conform lor si-au dat seama mai tarziu ca ei anti-sistem sunt sistem. asa ca au fugit, ca si din „opozitie” maninca bani de la fraieri ca orice partid.

    • sorry nu era aici locul comentariului , a fost mai sus. dar cand va faceti curat in partid? poate nu m,ai auzim numai victimizari?
      Ai dreptate este aparent fara nici o noima in fata sosoancei. Aia tipa se zbate. Voi astia „anti”, sunteti chiar anti noi. supa ce vorbesc liderii incearca sa o dea cotita, in momentul asta relizati ca nu aveti ce sa faceti decat sa anulati alegerile prin votanti. ca de votat pe greu e … imposibibil. hai „anti” pana la capat

    • @jonshardware _ “când vă faceți…”

      Nu-s membru, nici mare simpatizant, dar consider USR Raul cel mai mic.

      Eu, așa cum am mai scris pe ici pe colo, sunt adept al doctrinelor politice de dreapta, iar partide de dreapta nu există în România.

  18. Ce conteaza ?! Gasca de prieteni e bine- merci, in rest nu conteaza. Barna e cazat la Bruxelles, iar Ghinea ramane sa-l controleze pe Drula. Nu mi-am imaginat ca Drula e atat de slab.

    • 🙂 s-a mai ingrasat cu 30 mil, dar e la cura. nu va mai lua22%, cu 3% iei vreo 2 sa vedem atunci cum mai plateste salariile in partid

  19. Nu pot sa nu remarc ca s-au adunat aici toti „dezamagitii”. Hai sa fim seriosi, daca exista probleme in interiorul USR inseamna ca exista democratie, inseamna ca oamenii pot sa nu fie de acord. Iar chestia cu „anulatul votului” sau „raul mai mic” e dovada suprema ca nu sunt decat mici man1p.u.1ari, stim noi din partea cui.

    • @Kafka. Asa este, USR a dezamagit multa lume, dar nu le pasa. Si iohannis a dezamagit multa lume, dar pt el à ramane la putere à fost mai important. USR nu va creste niciodata daca nu se adreseaza si altor categorii de votanti decat celor 12-15 %. N-o fac de teama sa nu piarda controlul partidului si puterea.

    • Kafka, hai, vino în țară și salveaza-ne, că de peste ocean e mai greu!

    • 🙂 @marcel mai crezi ca vini americanii? Unii cand am plecat am plecat din cauza unor toxici ca tine. Poate nu este de peste ocean, poate nu e de peste granita, dar vrei salvare de la altcineva? de ce? sa imi dai un cont sa iti trimit niste bani sa nu mai plangi ca nu te ajuta nimeni sau un nume sa te ajute pentru o subventie?Nu mancasem salam cu soia. @kafka si sub niculae erau nemultumiri. asta inseamna ca era democratie?

    • „Asa este, USR a dezamagit multa lume, dar nu le pasa”

      Aud cantecul asta de dimineata pana seara. USR a fost la guvernare 8 luni, cu parteneri de guvernare ostili si cu un presedinte si mai ostil, in special in orice insemna promisiune electorala COMUNA (Iohannis+PNL+USR+UDMR) privind justitia. Chiar si asa, ministerul condus de un USR-ist a reusit finalizarea PNRR in practic 8 luni.

      Cum pana mea a reusit sa dezamageasca USR-ul o tara intreaga in conditiile astea, e destul de greu de zis. Nu-i nimic, aia care voteaza PSD sau PNL sau AUR nu sunt niciodata dezamagiti de nimic.

    • @Silicon_V.
      Nu ma refer la perioada de guvernare (scuze, n-am fost explicit), care a fost foarte buna, cu rezultate remarcabile, ci la opozitia care à urmat dupa, care à fost amorfa si la faptul ca n-au muncit sa atraga oamenii spre ei. E simplu sa spunem ca oamenii sunt prosti, needucati etc, daca e asa trebuie sa le vorbim pe limba lor, sa atragem in partid toate clasele sociale, dar pt asta trebuie muncit mult, foarte mult. Asta le reprosez eu – inactiune si autosuficienta.

  20. Când USR se plânge de boicot media s-ar putea, totuşi, să aibă dreptate. Dovadă ar putea fi chiar acest articol care se înscrie cu succes în linia articolelor insinuante si ireverenţioase (cele care sunt cât de cât civilizate) la adresa USR şi a liderilor săi. Numai mesajele negative răzbat, lucru de care, evident, este vinovată conducerea şi lipsa de imaginaţie, nu faptul că media promovează şi consumatorul înghite numai „te agresez sexual, scroafă” şi alte perle de imaginaţie politică novatoare (şi câştigătoare, evident). Adevărul este că USR nu este singura alternativă astăzi la PSD/PNL. Cealaltă alternativă sunt AUR şi Şoş, iar Romănia o să primească ce-şi doreşte. Posibil chair ce merită.

    • tinere te rog sa citesti si tu o plenara apc, ca sa nu mai folosesti „insinuante si ireverenţioase”, ” mesajele negative răzbat”. Sa isi faca „autocritica” postacii de mesaje tendentioase la adresa usr, si sa vina cu planul cincinal in 3 si1/2 ani de platitori de cotizatie in urmatorii 15 ani.

    • Dacă vreţi să faceţi legătura asta pe baza a două cuvinte nimic nu vă poate opri. Dar cum nu sunt atât de tânăr cum vă imaginaţi ştiu foarte bine că „ireverenţios”, de exemplu, nu ar fi putut face parte din discursurile plenarelor PC măcar din motivul că i-ar fi trebuit cinci minute lui Ceauşescu să treacă peste el. Postacii anti-USR, înainte să vină cu un nou plan cincinal, ar putea, măcar, să rămână pe subiect…

  21. In cazul in care nu era evident, oferta oricarui partid politic e ca Horoscopul, e normal sa radieze de fericire.
    Multumesc moderatorului pentru rabdare, asta ofera si USR.

  22. Adevarul e ca numai vreo 14% ar vrea altceva in aceasta tara. Vreo 50% vor PSDNL, vreo 5% sunt maghiari, vreo 20% sunt pro-altceva, iar vreo 11% cred ca prin alte parti umbla cainii cu covrigi in coada. Iar dintre toti acestia vreo 50% nici nu se duc la vot pentru ca „n-au cu cine sa voteze”.

    • @John Doe. Te referi la cei 30 si ceva la % care voteaza. Dar ceilalti, crezi ca nu pot fi motivati ? Pt asta trebuie muncit, ceea ce nu face USR, ei se multumesc cu posturi caldute in birouri.

    • in 90 nu aveam drept de vot, dar mi-am incuiat familia in casa sa nu voteze iliescu.inca sunt liberal. dar ce inseamna „liberal” acum? ma incui in casa sau anulez?

  23. nu intelege. au avut 26 si au fugit. pentru oameni nu pentru doctrina” anti sistem” care apare si acum p e siteul lor

  24. De fapt, atat noi, cat si autorul articolului, credem ca exista politicieni super onesti, idealisti, gata sa se sacrifice pentru binele public, gata sa renunte la posturi, la salarii, la bunastare, gata sa-i lase pe altii mai buni in locul lor. Nu e asa, toti astia din usr sunt onesti pana la un punct….pana la binele lor, la postul lor, la bunastarea lor.

    • malitios. ” toti astia din usr”, si restul? e la bataie usr?
      „oliticieni super onesti, idealisti, gata sa se sacrifice pentru binele public” parca esti dintr-un film de netflix din ’30 blm. anacronic nu?

  25. Autorul articolului e imparțial și spune onest ce gândește însă privind imaginea de ansamblu USR mi se pare mult mai ok decât restul partidelor. Pe de-o parte e bine că se pune presiune să fie mai buni, pe de alta riscă să fie striviți de toată presiunea asta.

    USR ca orice partid își adaptează oferta la ce cere electoratul. Au fost criticați pentru discuțiile aprinse din partid, a rezolvat Drulă conducând de sus în jos.
    Au fost criticați cu ieșirea de la guvernare că sunt prea elitiști, prea rigizi, că nu pot colabora cu alte partide, s-a rezolvat, acum colaborează cu partidul lui Orban, cu PMP…

    Nu sunt mulțumit de evoluția partidului însă nu te poți aștepta ca USR să fie Albă ca Zăpada în condițiile în care majoritatea alegătorilor preferă politica practicată de PNLPSD.

    • „Pe de-o parte e bine că se pune presiune să fie mai buni”

      Sa iei lista USR la europarlamentare si sa o distrugi in modul in care o face domnul Tapalaga cu 3 luni inainte de campania electorala nu inseamna „sa pui presiune”. E ego-ul domnie sale, pe modelul CTP: „toti ii dau suturi USR-ului, cum am ramas eu ultimul? Cu un editorial, eu pot face praf orice om politic din Romania.”

      E ca si cum eu as spala pe jos cu G4Media pentru sistemul absolut delirant de moderare, as spune ca platforma e de neutilizat si ca o sa incetez sponzorizarile periodice. Il felul asta pun presiune, nu?

      Evident ca nu fac asta. In peisajul actual, G4Media e absolut necesara. Cum e si USR-ul. Cand o sa gasesc ceva mai bun, o sa trec la cel ceva mai bun. Deocamdata nu imi permit.

  26. toate sondajele sunt fake.la fel ca incalzirea globala, accensiunea extremistilor. Toti mai putin 10% sunt putinisti, hamasisti, anti ue, ocultisti,… am scapat ceva ce va deranjeaza? aa soareci care se ascund pe banii asrora enumerati. opozitie in curtea scolii cand nu sunt prezent. conform unor texte indiene sunteti peste 325, cu toate ca va place sa credeti de 69. la 69 se si da. Nu prea ne intereseaza cat de democratic dati in interior, dat in exterior numai luati. poate e cazul sa schimbati „politologul” ghinea?

  27. aceeasi caracatita. tentacule diferite. pace voua si popilor.

  28. Te-apucă groaza când citești comentariile și articolul ăsta.
    Dle Tapalaga, habar nu aveti ce vorbiți.
    Alegerile se câștigă cu partide disciplinate și monolitice.
    Oare câți ani vă ia să pricepeți cauzele revenirii și revigorării pesedeului după fiecare înfrângere? Câte secole va trebuiesc pt a înțelege de ce dreapta este, fără excepție, caftită, iarași și iarași?
    E de ajuns sa citești toate comentariile să admiri toată confuzia, defetismul, dezertarea și pălăvrăgeala de care este în stare electoratul de dreapta.
    Vai, ne-au înșelat așteptările, vai, cioloș și nu drulă, vai, lasconi, vai laboratoarele, vai, copii de securiști, vai lbgt, vai orban, vai vai vai. Asta e substanța electoratului de dreapta. Văietatul, dezertatul, abadonul.
    Pe când pesediștii…nu renunță niciodată, pentru că ei au înțeles că atunci când renunța tot sistemul lor de corupție și privilegii se va prăbuși.
    Cine îsi aduce aminte de CDR, de alianța PDL PNL, de toate încercările eșuate de a însănătoși România? Toate au eșuat din cauza orgoliilor, a trădărilor și a disputelor pentru nimic. Și de fiecare data pesedeul a revenit mai puternic și restaurația a fost mai profundă.
    Așa că anulați-vă voturile, pedepsiți USRul pt toate porcăriile din România și apoi frecați-vă mâinile liniștiți: v-ați învins încă o dată.

    • Un comentariu mai bun decât însuși articolul. Ați pus efectiv punctul pe i. Când dreapta va înceta să se scălâmbăie și să-și plângă de milă va deveni literalmente o forță. ASTA așteaptă de trei decenii și mai bine autenticul electorat de dreapta: ceva care să-l reprezinte cu adevărat.

    • Personal, „pedepsesc” USR-ul pentru propriile-i porcarii nu pentru „toate porcariile din Ro.”! Imi voi anula votul din dezgust si dezamagire pentru oferta politica „la zi”. Am ajuns la USR prin „filiera” Nicusor Dan (2011)…ce a mai ramas din ce a fost la inceputuri? Unde e „partidul altfel”? Fac parte dintre cei ce au dus USR-ul la 20% – aprox. 26% (europarlamentare – parlamentare), nu voi mai face parte, va las pe dvs. cei ramasi nedezamagiti si pe noii adepti, sa va vad unde „duceti” „tanara speranta a politicii romanesti”. Este dreptul dvs. sa fiti de acord cu Barna reprezentandu-va in PE si cu unsul cu toate alifiile Ghinea pe post de „papusar” al traiectoriei useriste, eu zic pas.

  29. Nu ştim care a fost intenţia lui Tăpălagă decât poate că îl înveselesc tare mult postările noastre de l-am lovit telepatic cu un moment de veselie încât a vrut şi el să se convingă ce încercăm noi subliniar să vă convingem de mult timp.
    Acuma că aţi adus în discuţie subiectul am observat că la cât de fericiţi sunt ăştia de la USR atâta de nefericiţi sunt postacii.

    Ce vream să vă spunem este că meseria de postac este din start meseria nefericiţilor că cine ar posta fără să fie plătit dacă nu din frustrare că ăia care sunt plătiţi imediat îi identificăm că toţi postează peste tot aceleaşi penibilităţi, deşi trebuie să recunoaştem că mai sunt şi postaci plictisiţi în căutare de distracţii.

    Ca fapt divers vă anunţăm că de când se blochează postacii plictisiţi numai ăia nefericiţi mai postează de nici nu ne mirăm că Tăpălagă a simţit nevoia de veselie că doar v-am spus că dacă staţi prea mult între proşti ajungeţi să vă prostiţi şi voi(toţi pisălogii ştiu că prostia este molipsitoare), no aşa este şi cu nefericirea „dacă staţi prea mult între postaci nefericiţi ajungeţi şi voi nefericiţi”, de nici nu este de mirare că instinctul de supravieţuire al lui Tăpălagă prin subconştientul lui a sunat alarma de veselie.

    Banc nou: unii cred că este tot acelaşi lucru „să râzi singur ” cu „să te facă alţii să râzi”(lectură grea bancul ăsta că este din aia pisălogică).

    Concluzia: fără supărare Tăpălagă dar nu ar fi bine să râdem împreună decât singur că nu faci decât să deprimi postacii şi dacă îi mai deprimi mult ne este teamă să nu te molipseşti?(auzi la el să spună că USR-iştii sunt fericiţi, oare unde i-a fost capul lui Tăpălagă să scrie editoriale peste nivelul postacilor decât poate că a vrut să identifice care nu sunt postacii USR-iştilor şi oricare a fost intenţia lui Tăpălagă acuma este clar).

    Morala: dacă vrei să faci o glumă bună nu trebuie decât să scri un editorial pe care numai USR-iştii l-ar înţelege(oare s-au prins ăştia de ce nu pot să le ia electoratul celor de la USR de ajung toţi să îşi îngroape partidele?😁).

  30. Staţi să vedeţi ce fericiţi veţi fi după ce ne veţi citi postarea asta.

    Noi suntem îngrijoraţi puţin pentru bucureşteni.
    Voi vă daţi seama că dacă câştigă iarăşi gaşca veselă FSN alegerile în Bucureşti vor mai face duş cu apă caldă doar peste vreo 2-3 decenii ca doar nu i-ar duce mai departe munca lui Nicuşor pe care îl înjură toată ziua şi care le-o face în locul lor şi care ei nu au făcut-o de 3 decenii.

    Acuma serios vă dăm o dilemă serioasă: voi bucureştenii o să votaţi la următoarele alegeri cu PSD şi PNL ca să continue munca lui Nicuşor în loc să votaţi cu Nicuşor care deja face ceea ce ceilalţi vor promite că vor să facă şi ei după ce le-a arata Nicuşor ce trebuie şi cum să facă?

    Următoarea dilemă nu este chiar aşa de serioasă că este mai glumeaţă: să înţelegem că în bătălia lor electorală vă vor lua voturile spunându-vă că Nicuşor e ăl mai rău şi nu face treabă şi voi vă aşteptaţi dupaia să mai vedeţi duşuri cu apă caldă şi ăştia să îi mai continue munca lui Nicuşor după ce va luat voturile că au spus că nu face bine ce face Nicuşor şi tot voi dupaia vreţi să facă tot ca Nicuşor?

    Dilema asta este clar clară : voi chiar o să îi votaţi că vor promite că vor face ca Nicuşor?

    Ce vream să vă spunem este că dacă vrei în ziua de azi să câştigi alegerile nu trebuie decât să promiţi că faci ca contracandidaţii tăi care deja sunt în funcţii şi fac deja ce vă vor promite ei că vor face şi apoi toată lumea o să te voteze.

    Ca fapt divers vă atenţionam că dacă nu aţi înţeles ce am scris evident există o problemă care va trebui să v-o căutaţi.

    Banc nou: bucureştenii atâta de mult vor să fac şi ăştia ceva încât îi vor vota să facă ce face Nicuşor(mai logici ca bucureştenii ăştia nu există😁).

  31. Cum vedem că toată lumea este fericită că vine FMI şi aduce bănişorul pentru pomeni vream să vedem dacă înţelegeţi bine de ce sunteţi fericiţi.

    Ce vom explica noi este foarte simplu.
    ………..
    Gaşca asta veselă de la guvernare vor bani de la FMI pe dobândă mică ca să poată să vă dea pomenile.
    Cei de la FMI le-au spus că nu le dau până le dovedeşte că pot să îi dea înapoi.
    Gaşca veselă s-a întors acasă şi au dat drumul la taxe şi inflaţie.
    FMI a venit acuma să vadă dacă au bani să îi dea înapoi.
    Dacă au bani vine împrumutul.
    Dacă nu au bani vine iarăşi o tură de taxe şi inflaţie.
    Apoi va veni iarăşi FMI să vadă cum stau.
    Dacă nici atuncea nu au iarăşi bagă o tură de taxe şi inflaţie.
    Şi o vor ţine tot aşa până vor face rost de bani de la FMI pentru pomeni dar şi de taxe şi inflaţie să le acopere.
    ………..
    No aşa că a fost simplu de explicat?

    Ce vream să vă întrebăm mai mult decât să vă spunem este dacă credeţi că vor primi banii.

    Ca fapt divers vă anunţăm că noi credem că nu vor primi că încă nu aveţi destule taxe şi inflaţie ca să poată să îşi acopere găurile ca să primească noi împrumuturi(poate reuşesc cu ceva comasări şi restructurări la stat că cu taxe şi inflaţie nu fac decât să fie găurile şi mai mari la bugetul de stat de toate pomenile voastre sunt într-un pericol major să nu mai ajungă la voi chiar dacă vor să le ia înapoi cu taxe şi inflaţie, de la final o să rămâneţi doar cu taxe şi inflaţie dar nu şi cu bani de pomeni pentru că inflaţia şi taxele va trebui să acopere în continuu găurile care le fac cu taxe şi inflaţie).

  32. @jonshardware
    Ovserv că postezi din două ipostaze pe aici: fie la mișto, fie ca PNL-ist frustrat.

    FYI, sondajele făcute de Dîncu & co. sunt clar false și menite doar să influențeze voturile oamenilor la alegerile adevărate.
    Este o tehnică cunoscută.

    Tu, în schimb, invoci încălzirea globală. Tehnica minciunii amestecând adevăruri prin ea… Ce să mai spunem, tipic PNL-iștilor frustrați.

  33. Cum clasa politica actuala este ceea ce este, voi vota Dreapta Unita cu siguranta. Nu am lipsit niciodata de la vot in 34 ani si nu o sa ma opresc acum, cum ar vrea alianta toxica. Iesiti la vot romani impotriva actualei puteri!