G4Media.ro

Peste 1.000 de salariați ai Șantierului Naval Mangalia au intrat în șomaj…

sursa foto: INQUAM Photos/ Daniel Stoenciu

Peste 1.000 de salariați ai Șantierului Naval Mangalia au intrat în șomaj tehnic / Damen Olanda, societatea care deţine 49% din acţiuni, a solicitat falimentul Șantierului /  Datorii de aproximativ 160 de milioane de euro

Peste 1.000 dintre cei 1.500 de salariați ai Șantierului Naval Mangalia au intrat de astăzi, 3 iunie 2024, în șomaj tehnic, până la sfârșitul acestui an, anunță Agenția de presă Rador, care citează Radio Constanța.
Sindicatul Liber „Navalistul” și conducerea șantierului au agreat prelungirea Contractului Colectiv de Muncă până în martie anul viitor și reluarea negocierii colective în ianuarie. Tot de anul viitor ar putea apărea și primele contracte, spune liderul de sindicat Laurențiu Gobeajă.
”Cel mai devreme începând cu anul următor, sunt șanse mari să se semneze proiecte majore care să asigure fond de lucru pentru câțiva ani, dar până atunci doar un număr redus de salariați își va continua activitatea, iar un număr semnificativ vor fi, pentru o perioadă îndelungată, în șomaj tehnic”, spune Laurențiu Gobeajă.
Salariile pe luna iunie ale angajaţilor de la Şantierul Naval Damen Mangalia sunt bugetate, iar şomajul tehnic pentru aceştia este asigurat pentru cel puţin 4 luni.
Directoratul Șantierului anunța, la finele lunii mai, că intrarea în șomaj tehnic este inevitabilă.

„În luna martie v-am informat că ne aşteaptă o perioadă dificilă și că va fi necesar să adoptăm măsuri de reducere a costurilor pentru a o putea depăși. V-am îndemnat să rămâneți concentrați pe execuția proiectelor, pentru a asigura livrarea acestora la timp şi pentru a proteja, astfel, reputaţia şantierului nostru. Datorită devotamentului vostru, am reuşit să realizăm aceste obiective. Astăzi, ne aflăm într-o situație critică. Şantierul este gol, iar proiectele majore întârzie să apară. Deși am înregistrat progrese semnificative în negocierea unor potențiale proiecte importante, acestea, chiar dacă vor fi încheiate cu succes, nu vor începe mai devreme de anul 2025. Am implementat un plan de realizare a unor proiecte interne pentru îmbunătățirea infrastructurii şantierului şi v-am încurajat să vă efectuați concediile de odihnă aferente anului 2023. Cu toate acestea, am ajuns într-un punct în care o nouă amânare a introducerii a măsurii şomajului tehnic nu mai este posibilă.

Aceasta reprezintă o decizie dificilă, dar necesară pentru a oferi şantierului nostru cele mai bune șanse de a depăși această perioadă critică şi de a ne putea relua activitatea în viitor. Măsura şomajului tehnic va fi implementată începând cu data de 3 iunie 2024. Vom colabora îndeaproape cu departamentul Resurse Umane şi cu reprezentanţii sindicatului, pentru a stabili parametrii necesari şi pentru a vă informa in mod corespunzător”, explica luna trecută conducerea șantierului.

Între timp, Damen Olanda a solicitat judecătorilor de la Tribunalul Constanţa să declare falimentul Șantierului Naval  Mangalia, la care deţine 49% din acţiuni. Motivul ar fi existenţa unor datorii neachitate, care s-ar ridica la aproximativ 160 de milioane de euro.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Stați întâi să ajungă 1000 euro salariul minim cum vrea Ciolacu, atunci să vedeți!

  2. Exemplu de companie de stat manageriata cum trebuie, suveran si patriotic. Bravo statule 🤝

    • Pai cat timp au facut coreeni nave la Mangalia a fost bine. Exportau de ii durea degetele pe aia de la contabilitate numarand banii. Apoi romanu s-a dat tantos ca stie el sa faca afaceri si ca ii arata el olandezului cum este pe meleagurile noastre. Nu a apucat sa-i arate. Fara piata, fara comenzi, fara flux de productie, fara controlul cheltuielilor si veniturilor s-a ales prafu. Voi stiti ce dotari si ce santier era acolo ? Jale Romania, jale.

  3. Acesta este mincinosul guvern PSD care a fost avertizat încă din luna august a anului trecut!Sansele acestui șantier de a mai fi redresat sunt minime, având în vedere starea de incertitudine și insolvență. În tot acest timp, CONDUCEREA ȘANTIERULUI ESTE ASIGURATĂ ÎN CONTINUARE DE O FIRMA EXTERNĂ A COMPANIEI DAMEN, același management defectuos care l-a adus în pragul decesului! Ei sunt cei pe care sindicatul LIBER se bazează ca vor contracta proiecte majore!

  4. Au reusit s-o puna la pamant tot prin ordonanta de urgenta. Adica era urgent.

  5. Pacat ca nu aveti link la articolele de anul trecut pe aceasta tema cand Ciolacu si Ciuca, PSD si PNL au decis fara sa tina cont de nimeni sa ii scoata pe olandezi de la conducere! Olandezii aduceau proiectele si know-how ul. Au investit. Acum isi cer banii inapoi si pleaca si dl de la sindicat este ”victima”. Este lovit. Dar o sa voteze PSDPNL!
    Alte tari fug dupa investitori in toata lumea, (Asia, 😉 Romania vrea sa se balaceasca singura in noroiul ei ca sa faca ce vrea, adica un membru de ”familie”, un baiat destept sa castige milioane din vanzari de fier vechi! Acesta este minunatul ”know-how” al baietilor de br@ila de 30 de ani!

    • 1) Pardon, covrigi.
      2) Ce nevoie avem noi de corvette cand avem un general cand PM, cand scriitor, cand doritor de Cotroceni? Ca doar razboiul din Ucraina este pe partea cealalta a Pamantului.
      3) Nu uitati, PSD + PNL, alianta care ingroapa Romania. Nu numai PSD!
      4) … adica ungurii se aliaza cu China sa produca orice, noi strambam din nas la olandezi … in domeniul naval!