G4Media.ro

Tendință pe piața auto: Americanii resping noile automobile ultrasofisticate și vânează mașini…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Tendință pe piața auto: Americanii resping noile automobile ultrasofisticate și vânează mașini clasice second-hand. ”Am nevoie de ore la facultate ca să învăț să folosesc semnalizarea” – analiză WSJ

De ce renunță atât de mulți americani la vehiculele noi? Mașinile de ocazie nu sunt doar o afacere mai bună, ci păstrează modele și caracteristici mai căutate decât mașinile noi, de înaltă tehnologie, arată o analiză The Wall Street Journal bazată pe cifrele de pe piața auto.

Un studiu realizat de S&P Global Mobility a arătat că vârsta medie a vehiculelor din SUA este acum de 12,6 ani, cu peste 14 luni mai mult decât în 2014. Dacă se iau în considerare doar autoturismele, vârsta sare la 14 ani.

Prețul mediu de vânzare a unui vehicul nou se situează în jurul valorii de 47.000 de dolari, iar primele de asigurare au crescut cu două cifre în ultimul an.

Mulți cumpărători din SUA cumpără mașini și camionete uzate și scoase din leasing, aflate încă în garanție, cu prețuri mult mai mici decât cele noi. Dar nu doar prețul contează în decizia de a se îndrepta spre mașini second-hand: convingerea consumatorilor că cele mai noi și mai bune oferte ale producătorilor de automobile – fie că sunt alimentate cu benzină, baterii sau un sistem hibrid – sunt inferioare produselor pe care le înlocuiesc.

Acest comportament e diferit, remarcă WSJ. Americanii au fost instruiți de la o vârstă fragedă că noul este mai bun decât vechiul, mai ales venind din partea industriei auto.

De fapt, contestatarii mașinilor noi formează o largă coaliție a celor care nu sunt convinși. Unii se tem că vehiculele noi, conectate digital, ar putea expune informațiile lor personale companiilor chineze – sau, mai rău, agențiilor de asigurări. Alte minuni moderne pe care oamenii par dornici să le evite includ sistemele start/stop, care opresc motoarele pentru a economisi combustibil atunci când vehiculele sunt staționate, acum aproape obligatorii la vehiculele noi.

Alții încearcă doar să se agațe de lucrurile bune pe care le au, cum ar fi transmisiile manuale cu trei pedale și schimbător de viteze, practic dispărute la mașinile noi. Sau CD playerele încorporate.

„Am închiriat săptămâna trecută un Kia Sorento nou-nouț… Kia Sorento și m-a făcut să-mi iubesc cu atât mai mult Tahoe-ul meu de ultimă generație”, a declarat John W. Lindsey, un avocat din Davis, California. „UX-ul m-a derutat complet, până la punctul în care m-a deranjat mai mult decât a fost util.”

„Recent, soția mea a cumpărat o nouă Toyota Highlander și are nevoie de un semestru la MIT pentru a învăța să folosească semnalizarea”, a declarat un editor de ziar.

Pentru unii, riscul este potențialul de distragere a atenției de la drum. Pentru alții, este o diferență de carismă tot mai mare între automobilele analogice și cele computerizate.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Îmi place tehnologia însă comenzile cu touch screen se simt mai puțin natural decât cele fizice. Am condus o mașină (nu era marcă premium ) la care puteai ajusta climatizarea doar de pe touch screen. Mi s-a părut cea mai mare aiureală pentru că nu aveai acces la climatizare și la radio simultan, plus că butoanele fizice le poți opera pe pipaite fără să-ți iei ochii de la drum. Practic radioul îl controlam doar de pe volan și am lăsat climatizarea afișată tot timpul.

    • Comenzile pe touch screen sunt periculoase pentru ca trebuie sa iti iei ochii de la drum. De altfel euroncap au anuntat ca o sa depuncteze daca anumite butoane de baza nu sunt fizice.

      Eu am incercat o Tesla, care are aceleasi probleme cu touch-ul si bonus, maneta de semnalizare e atat de „inteligenta” ca o inteleg pe doamna care vrea sa faca un semestru la MIT ca sa invete s-o foloseasca.

  2. Tehnologia ar trebui să ne facă viața mai ușoară nu să ne încurce.

  3. Inca o bila neagra pentru chinezi cu ale lor 12457 de optiuni, la care 90% din soferi nu folosesc nici 20% din optiuni in prima luna , apoi uita de majoritatea .Toti arogantii cu pornit incalzirea in scaune din aplicatie , ventilat sandalele din aplicatie, dar baga gaz de 50 ron . Plus ca sa tot aiba ce sa pice, s-a bulit senzorul ala, s-a frecat cablu alalalt . Lasa masina simpla cu 10-15 sisteme de siguranta si cam atat, ca nu e pom de craciun .