G4Media.ro

Călătoria cu trenul, coșmarul verii: aproape zilnic cel puțin un incident /…

sursa foto: Info Sud-Est/ Cristian Andrei Leonte

Călătoria cu trenul, coșmarul verii: aproape zilnic cel puțin un incident / Defecțiuni la locomotive, șine deformate de căldură, instalații de climatizare nefuncționale, întârzieri de câteva ore

Călătoria cu trenul în această vară a devenit aproape un adevărat coșmar. De la începutul lunii iunie, aproape zilnic se înregistrează cel puțin un incident pe calea ferată, de la defecțiuni la locomotive, șine deformate de căldură, instalații de climatizare nefuncționale, întârzieri de câteva ore.

Joi, 27 iunie, la ora 12.00, un tren care a plecat miercuri puțin înainte de ora 18.00 din Timișoara nu ajunsese încă pe litoral. Potrivit CFR Călători, trenul IR 1992 Timişoara Nord (pl 17:51) – Mangalia (sos 09:28), cu plecare din Timişoara Nord în 26 iunie, va sosi la destinaţie cu o întârziere semnificativă, de peste 300 de minute. „Principalele cauze care au condus la această întârziere sunt: lovirea unui copac aflat în gabaritul liniei ce a condus la avarierea locomotivei şi a necesitat schimbarea acesteia; remedierea unei defecţiuni apărute la un vagon; lipsă tensiune în firul de contact dintre staţiile Balota şi Tamna din cauza fenomenelor meteorologice”, a transmis sursa citată.

  • Amintim că tarifele de călătorie s-au scumpit cu 8,8%, odată cu noul mers al trenurilor 2023-2024. De la 1 aprilie, “CFR Călători” a majorat și unele prețuri pentru serviciile de dormit în trafic intern, cu 6 lei/loc la vagonul de cușetă și cu 15 lei/loc la vagonul de dormit. De exemplu, prețul unui bilet, cu loc pe scaun, la clasa a doua, la un tren InterRegio, care circulă de la București la Constanța, este de 78,5 lei, potrivit Economedia. Cu trenurile circulă foarte mulți adolescenți și studenți, în condițiile în care elevii au gratuitate la călătoriile pe calea ferată, iar studenții au reducere de 90% la bilete.

Acesta este cel mai recent exemplu dintr-o serie de incidente aproape zilnice de la începutul lunii iunie:

1 iunie. Traficul feroviar a fost închis temporar pe intervalul Feteşti – Bărăganu din linia București – Constanța, pe liniile 1, 2, 3 din staţia Feteşti şi liniile 1-4 din Barăganu, din cauza unui deranjament la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact pe firul II. Trei trenuri au ajuns la destinație cu întârzieri de zeci de minute.

3 iunie. Traficul feroviar a fost închis, pe Magistrala 300, pe ruta Brașov-Sighișoara, din cauza apelor şi a aluviunilor care au acoperit calea ferată. Trei trenuri de călători au staționat până când apele s-au retras și a putut fi reluată circulaţia.

4 iunie. Traficul feroviar a fost oprit între staţiile Beclean pe Someş şi Şintereag (linia CF Beclean pe Someş – Deda), pentru îndepărtarea unor arbori rupţi de vânt şi căzuţi pe linia de contact. Două trenuri au așteptat în halta Şintereag remedierea problemelor.

11 iunie. Un accident feroviar s-a produs pe ruta Craiova-București, la Drăgăneşti de Vede. Două vagoane din trei ale trenului IR 1596 au deraiat. Nu au fost persoane rănite, însă mai multe trenuri au fost afectate, fiind oprită circulația feroviară în zonă.

19 iunie. Circulația mai multor trenuri de călători a fost afectată din cauza „șinei șerpuite” între staţiile Băile Tuşnad – Bicsadu Oltului de pe secţia Miercurea Ciuc – Braşov.

În aceeași zi, CFR Călători a avertizat că aerul condiționat ar putea să nu mai funcționeze în unele trenuri, din cauza caniculei, după cum a scris Economedia. CFR Călători preciza că, în perioada 19-21 iunie, circulaţia trenurilor se va desfăşura în condiţii speciale, cu reducerea vitezei, în anumite intervale orare, pentru un trafic feroviar în condiţii de siguranţă, temperaturile de la nivelul şinelor depăşind 50 de grade Celsius.

20 iunie. Peste 4 ore de întârziere la trenul IRN 472 Bucureşti Nord – Curtici, după ce s-a defectat locomotiva.

„Trenul 472 a înregistrat întârzierea din cauza unor probleme tehnice la locomotivă în apropiere de Periş (+149 min) şi în Ploieşti Vest (+55 min), apoi pentru schimbare mijloc de remorcare în Vinţu (+19 min), şi cca 20 minute din cauza restricţiilor în zona şantierelor de la Ilteu şi Ilia”, explicau reprezentanții CFR. A fost necesară și intervenția ambulanței, pentru două persoane cărora li s-a făcut rău din cauza căldurii.

22 iunie. Patru trenuri au fost oprite temporar între Chiajna şi Grădinari, din cauza unei defecţiuni la locomotiva unui tren privat de marfă. Este al doilea astfel de incident produs în aceeași zi pe calea ferată. În cursul dimineţii, un tren privat de marfă s-a defectat între staţiile Vadu Lat – Zăvestreni, alte două trenuri fiind nevoite să staţioneze în urma avariei.

23 iunie. Întârziere de circa două ore pentru un tren care se îndrepta dinspre Craiova spre Bucureşti, din cauza unei defecţiuni la locomotivă.

24 iunie. CFR Călători a anunțat că mai multe trenuri înregistrează întârzieri din cauza condiţiilor meteo nefavorabile ce au condus la căderi de copaci în gabaritul căii ferate şi la întreruperea temporară a alimentării cu energie electrică, cu implicaţii în circulaţia trenurilor CFR Călători între staţiile Stânceni şi Răstoliţa, potrivit unui comunicat al companiei.

Au fost afectate trenurile: IR 1942 Mangalia – Satu Mare, IR 1641 Bucureşti Nord – Satu Mare şi IR 407 Budapesta – Braşov.

26 iunie. Şase trenuri au fost oprite temporar, în cursul serii, în staţiile adiacente, din cauza defecţiunii locomotivei trenului R 8010 Constanţa – Bucureşti Nord la ieşire din staţia Fundulea, CFR SA intervenind cu drezina pantograf pentru remedierea deranjamentului şi repunerea sub tensiune. Trenurile care au staționat: IR 10183 Bucureşti Nord – Feteşti, IR 1887 Bucureşti Nord – Constanţa, IRC 536 Constanţa – Braşov, IR 1942 Mangalia – Satu Mare, IR 11502 Constanţa – Arad şi IRN 1920 Constanţa – Oradea.

27 iunie. Peste 18 ore în tren. Au plecat miercuri seara din Timișoara și vor ajunge în Mangalia joi la prânz / CFR Călători: Principalele cauze sunt avarierea locomotivei după ce a lovit un copac, o defecţiune la un vagon şi lipsa de tensiune pe un tronson, în urma furtunilor

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Caile ferate nu aduc voturi in RO pentru ca pur si simplu alegătorilor le este indiferent de acest mediu de transport. La autostrăzi se mai mișcă ceva pentru ca romanul vrea mașina si sa meargă cu ea peste. Toate proiectele de modernizare la căile ferate sunt in desfășurare pentru ca ne-a obligat UE sa facem coridoare esențiale pentru transportul pe calea ferată, si înregistrează întârzieri de ani buni de zile pentru ca nu le pasa.
    Dar vina o vad tot la alegători, nu la conducători, aceștia din urma doar fac ce cred ei ca e mai bine ca sa rămână in funcții. Avem conducerea pe care o meritam.

  2. Drula demisia! Ca Grindeanu n-are treaba cu transporturile ..

  3. Trenul la români, un rahat pe roți, uneori la propriu