G4Media.ro

A răcit China, strănută marile branduri de lux occidentale: Vânzările Richemont, Rolex,…

Sursa foto: flickr.com

A răcit China, strănută marile branduri de lux occidentale: Vânzările Richemont, Rolex, Patek Philippe, Swatch sau L’Oreal SA au scăzut dramatic

În ultima vreme conglomerate și branduri de lux au raportat scăderi majore în vânzări cauzate de scăderea cererii de bunuri de lux din China. Burberry, Hugo Boss, Rolex, Patek Philippe sau conglomerate întregi precum Richemont, Swatch sau L’Oreal SA sunt câteva din numele care până acum au avut de suferit drastic pe urma scăderii economice chinezești.

Compania elvețiană, Richemont, care deține și mărcile de ceasuri Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre și Piaget, se confruntă cu încetinirea cererii pentru produsele sale scumpe, în special în China, unde consumatorii au devenit prudenți pe măsură ce economia se clatină.Vânzările în China au scăzut cu 27% în timpul trimestrului, a declarat compania, în timp ce divizia sa de ceasuri a înregistrat o scădere generală de 13%. Vânzările în toate regiunile din afara regiunii Asia-Pacific au fost mai mari, spune BoF.

Cererea slabă din China și comparațiile dificile din anul precedent au afectat vânzările din primul trimestru ale gigantului de lux Richemont, părintele unor mărci precum Cartier, Van Cleef & Arpels și Dunhill. În cele trei luni până la 30 iunie, vânzările la cursul de schimb actual au scăzut cu 1%, la 5,27 miliarde de euro. La cursul de schimb constant, vânzările au crescut cu 1%, a spus marți compania într-o declarație comercială. În primul trimestru al anului curent, toate regiunile, cu excepția regiunii Asia-Pacific, au înregistrat o creștere la rate reale și constante. În Asia-Pacific, vânzările au scăzut cu 19% la rate reale și cu 18% la un curs valutar constant, conform WWD.

Într-un raport intitulat „Big In Japan”, Jefferies a declarat că performanța Richemont din primul trimestru „ar trebui să fie întâmpinată cu o oarecare ușurare după prezentarea nefolositoare a scenei de către [Swatch Group] cu aproximativ 24 de ore în urmă”.

Bernstein, compania de sfaturi financiare,  a remarcat că casele de bijuterii, care produc cea mai mare parte a profiturilor Richemont, au depășit previziunile consensuale de 2%, în timp ce producătorii de ceasuri specializate au fost cu mult sub așteptările analiștilor de o scădere de 3% relatează WWD.

Acțiunile Swatch Group AG au scăzut cel mai mult în ultimii patru ani, după ce vânzările și profitul s-au prăbușit, pe fondul încetinirii activității în China a producătorilor elvețieni de ceasuri și a altor companii de lux.

Grupul, ale cărui mărci includ Omega, Blancpain și bijutierul Harry Winston, a raportat o scădere imensă de 70% a profitului operațional și o scădere de 14% a vânzărilor pentru primele șase luni ale anului. Acțiunile Swatch Group au scăzut cu până la 10% în primele ședințe de tranzacționare din Zurich, cea mai mare scădere din martie 2020.

Rezultatele evidențiază scăderea cererii de bunuri de lux în China, deoarece consumatorii de pe această piață cheie evită să cumpere articole scumpe. Directorul general al Swatch Group, Nick Hayek, a declarat într-un interviu că societatea a redus producția cu peste 20%, păstrându-și în același timp forța de muncă intactă pentru a trece peste această scădere.

„Marele impact este în principal în China”, a spus el, conform BoF.

Ca și alți producători de ceasuri de lux, Swatch a fost sub presiune de când inflația în creștere a determinat consumatorii să reducă cheltuielile după un boom pandemic. Cumpărătorii mai puțin înstăriți au fost cei mai presați, ceea ce a afectat vânzările de modele entry și de preț mediu.

Bloomberg Subdial Watch Index, care urmărește cele mai tranzacționate 50 de ceasuri după valoarea tranzacțiilor, a scăzut cu mai puțin de 1% în iunie. Acesta a scăzut cu 8% într-un an și cu 23% în ultimii doi ani, arată datele furnizate de Subdial, o platformă de tranzacționare a ceasurilor cu sediul în Marea Britanie, transmit BoF

Cele mai importante mărci elvețiene, printre care Rolex, Patek Philippe și Audemars Piguet, au suferit o răsturnare de situație după ce au urcat la niveluri fără precedent pe piața secundară la începutul anului 2022, când cumpărătorii blocați acasă au investit economiile pandemice în ceasuri scumpe. În perioada de 12 luni până în iunie 2022, Bloomberg Subdial Watch Index a crescut cu 40 %, în timp ce S&P 500 a scăzut cu aproximativ 1 %.

Chiar și în timpul recesiunii, prețurile unor mărci sunt în creștere. Indicele Subdial pentru prețurile ceasurilor Cartier a crescut cu aproape 2% într-un an, deoarece ceasurile fabricate de marca franceză de bijuterii deținută de Richemont au devenit mai populare printre colecționari. De asemenea, ceasurile Cartier sunt, în general, mai ieftine decât Rolex, Patek sau Audemars Piguet și tind să treacă de mână la valori sub cele de vânzare cu amănuntul.

În iunie, modelele Rolex, care reprezintă cea mai mare parte a indicelui, au rămas în mare parte stabile, în timp ce marca soră Tudor a scăzut. Prețurile ceasurilor de lux entry-level, precum și indicele Omega al Swatch Group AG și indicele mărcii Cartier, au înregistrat creșteri modeste în cursul lunii, arată datele Subdial, conform BoF.

L’Oréal SA se așteaptă la o creștere mai lentă a pieței globale de frumusețe în acest an, potrivit CEO-ului său, deoarece slăbiciunea din China apasă asupra vânzărilor după ani de creșteri rapide.

Nicolas Hieronimus, CEO L’oreal Group, le-a spus investitorilor la un eveniment JPMorgan din Paris că acum vede piața globală de frumusețe crescând între 4,5% și 5% , de la o prognoză anterioară de 5% la începutul acestui an, a declarat un purtător de cuvânt al L’Oréal pentru BloombergNews.

Hieronimus a dat vina pentru revizuirea în scădere pe o piață plată în China, a adăugat reprezentantul. Țara a fost mult timp un motor de creștere pentru L’Oréal, consumatorii achiziționând ofertele sale de cosmetice high-end. Acțiunile L’Oréal au scăzut cu până la 5,1% la Paris și au închis cu 3,4% mai jos. Acestea au pierdut 6,2% până acum în acest an, relatează BoF.

Mai multe date despre Burberry și Hugo Boss regăsiți aici.

Surse utilizate: wwd.com; bof.com

Nota: Ana-Maria Cristea este absolventă de Fashion Business Media and Communication la Istituto Marangoni di Design din Londra  

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Oh la la, quelle tragedie pour la manufacture de lux francaise?

  2. Nu a răcit China, ii e greu să susțină 170 milioane de trântori ruși, doar atât!

  3. Urmeaza brandurile de pseudo-lux cocalaresc daca raceste „industria” manelelor si a „producatorilor” din diaspora. Dar impactul nu va fi la fel de mare cat inca se platesc salariile fotbalistilor romani.

  4. Here we go …