Cum au acaparat brandurile de lux deschiderea Jocurilor Olimpice / Dior, Louis Vuitton sau Armani sunt doar câteva nume care au fost prezente la ceremonia de deschidere
Ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris a fost un spectacol al sportului, dar și al artiștilor internaționali și designerilor care au adus o schimbare semnificativă în peisajul modei. Până acum am văzut giganți ai industriei sportive prezenți la Jocuri, dar de anul acesta își fac și giganții din industria modei de lux simțită prezența. 2024 marchează zeitgeist-ul (trend caracterizat prin reprezentări ale trecutului) cultural al prezenței brandurilor de lux în evenimentele sportive.
Spectacolul absolut istoric al Jocurilor Olimpice a avut continuat să marcheze lumea modei în ciuda ploii torențiale. Thomas Jolly, regizorul acestui show extrem de controversat, a făcut o trecere prin istoria și cultura franceză ajutat de nume mari precum Lady Gaga sau Celine Dion.
Torța olimpică, dar și medaliile sunt personalizate de brandul de lux Louis Vuitton, ținutele echipei Italiei sunt Armani, costumele de la cinci spectacole ale serii au fost semnate Christian Dior Haute Couture.
Louis Vuitton
LVMH, cel mai mare conglomerat de lux din lume, și-a asigurat un parteneriat strategic pentru Jocuri, utilizând-și portofoliul de branduri diversificate. Această mișcare evaluată la aproximativ 150 de milioane de euro țintește să dubleze valoarea de media a grupului și să dea un impuls engagement-ului digital cu 30% pe timpul evenimentului, raportează Fashion United.
Louis Vuitton a avut, mai mult sau mai puțin, propriul său număr la începutul spectacolului, în timp ce dansatorii se învârteau pe Pont Neuf și pe malurile Senei împingând cuferele personalizate cu monograma brandului pe cărucioare de bagaje. Numărul a culminat cu un dans al lui Guillaume Dior, primul dansator de culoare de la Opera de balet din Paris, care a purtat un costum Louis Vuitton by Pharell Williams.
Într-un segment preînregistrat, un purtător de torță mascat făcea parkour peste acoperișurile Parisului și a intrat în sediul brandului de lux unde se confecționau cuferele sale emblematice, folosite pentru a ține medaliile și torța olimpică.
Christian Dior Haute Couture
Maria Grazia Chiuri, directorul creativ al Dior, a creat o rochie spectaculoasă așa numită de show-girl, din pene de struț roz cu negru cu o fustă detașabilă pentru interpretarea celebrei artiste Lady Gaga a cabaretului clasic francez, „Mon Truc en Plumes” de Zizi Jeanmaire. Sub această fustă imensă, la care artista a renunțat în timpul interpretării, se dezvălui o bustieră neagră cu curea și chiloți (peste dresurile negre semi-transparente). Ca accesorii, Maria Grazia a ales pentru Gaga o pereche de mănuși negre lungi, tocuri tip stiletto din piele lăcuită și o pălărie cu două pene.
Nakamura a cântat un medley de hituri proprii și „For Me Formidable” de Charles Aznavour într-o mini-rochie Dior mulată, cu un singur umăr, din pene aurii, în timp ce mezzo-soprana Saint-Cirel îmbăcată ca Marianne într-o rochie albă care se completa cu steagul francez gigantic pe care îl purta.
Armanet a cântat pe o barcă în al cărei fundal se afla un pian în flăcări, într-un look Dior în colaborare cu Clara Daguin, iar broderiile acesteia luminau în ritmul cântecului.
Spectaculos a fost și momentul lui Celine Dion, care a revenit pe scenă după 4 ani din cauza unei condiții neurologice, s-a întors pe scenă cântând melodia lui Edith Piaf ”Hymne a L’amour„ într-o rochie Dior cu broderii strălucitoare cu mii de perle și peste 500 de metri de franjuri.
Casa de modă franțuzească a declarat că aceste ținute vor fi afișate la muzeul din Avenue Montaigne de săptămâna viitoare, conform BoF.
Echipele Naționale
De obicei, punctul culminant în materie de modă pentru Jocurile Olimpice este defilarea tuturor echipelor naționale. Anul acesta au fost prezente pe uniformele delegațiilor nume mari din modă precum Berluti, pentru Franța, Ralph Lauren pentru Statele Unite sau Emporio Armani pentru Italia. Mai mult, designerul haitiano-italian Stella Jean îmbracă echipa Haiti în acest an, iar Actively Black, un brand mic, îmbracă echipa Nigeriei.
Creatorii tineri prezenți pe „podium”
Mai multe branduri pariziene au contribuit cu creații pentru acest spectacol ale cărui costume au fost sub coordonarea lui Daphne Burki. Într-unul din numere dansatorii care serau ridicați pe stâlpi purtau costume marca Charles de Vilmorin.
Cel mai mare tribut către moda franceză a fost momentul pus în scenă pe Podul Pasarela Debilly, unde drag-queens și dansatori au luat cu asalt podiumul în look-uri de la tinere branduri pariziene – Ouest Paris, Weinsanto, Maitrepierre și Germanier.
Această convergență a modei de lux și a sportului reflectă atractivitatea globală și importanța economică a Jocurilor Olimpice. Cu o investiție de aproape 9 miliarde de euro și o audiență așteptată de un miliard de telespectatori, evenimentul reprezintă o platformă de neegalat pentru expunerea și implicarea brandurilor.
Branduri de beauty prezente la Jocurile Olimpice
Printre brandurile de frumusețe care sunt prezente la Jocurile Olimpice se numără și colaborarea dintre P&G și Olay care sponsorizează echipa Statelor Unite, apelând la mai multe sportive pentru a promova un nou produs care este „săpunul de față oficial” al echipei.
Glossier este un alt brand care a devenit sponsor oficial, pentru prima dată, al echipei naționale de baschet al Statelor Unite. Un parteneriat care vorbește despre evoluția sporturilor pentru femei și cum sunt reprezentate acestea.
Alăturându-se atleților și evenimentelor sportive, mărcile de lux nu numai că vizează noi piețe, dar își redefinesc și imaginea și strategiile de implicare a consumatorilor. Această simbioză între moda de lux și sport remodelează dinamica marketingului, percepțiile consumatorilor și poziționarea brandurilor în ambele industrii, anunțând o nouă eră a experiențelor de brand care estompează granițele dintre lux, performanță și cultura populară.
„Valorile olimpice la care vă gândiți – urmărirea excelenței, a disciplinei și a expertizei și toate aceste trăsături aspiraționale cu adevărat pozitive sunt ceva care se aliniază cu multe mărci”, a spus Ellie Thorpe, directoarea Kantar BrandZ, cea mai mare platformă globală de echitate a brandurilor, conform Business Insider.
Surse utilizate: businessoffasion.com; businessinsider.com; fashionunited.com; vogue.com
Notă: Ana-Maria Cristea este absolventă de Fashion Business Media and Communication la Istituto Marangoni di Design din Londra.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank