G4Media.ro

Meta, profit net de 13,5 miliarde de dolari în al doilea trimestru,…

Sursa foto: Facebook

Meta, profit net de 13,5 miliarde de dolari în al doilea trimestru, în creștere cu 73% față de anul precedent

Meta a înregistrat un profit net de 13,5 miliarde de dolari în trimestrul doi, în creștere cu 73% în date anualizate, datorită în principal activității sale de publicitate și în ciuda creșterii cheltuielilor pentru inteligența artificială (AI), scrie Le Figaro.

Vânzările sale au crescut cu 22%, la 39 de miliarde de dolari, peste așteptările pieței. Acțiunile grupului californian au crescut miercuri cu peste 2% în tranzacțiile electronice după închiderea bursei de la New York.

Investiții masive în inteligența artificială

Așa cum s-a întâmplat săptămâna trecută cu Google și marți cu Microsoft, piața este interesată în primul rând de cheltuielile marilor grupuri tehnologice pentru inteligența artificială generativă – care sunt adesea considerate prea mari – și de potențialele randamente ale investițiilor – care nu sunt suficient de rapide. Dar „Meta a câștigat răbdarea investitorilor investind în viziunea sa pentru viitor”, a reacționat Jasmine Enberg de la Emarketer. „Ei digeră mai ușor cheltuielile cu inteligența artificială (…) pentru că activitatea de publicitate de bază a Meta este solidă”, a adăugat ea.

Gigantul rețelelor de socializare, care a fost pedepsit la bursă în primul trimestru din cauza creșterii cheltuielilor, și-a mărit din nou gama de investiții de capital, acum între 37 și 40 de miliarde de dolari pentru acest an. De la succesul ChatGPT, giganții tehnologici au proiectat și implementat rapid modele și aplicații capabile să producă conținut de înaltă calitate prin simpla solicitare în limbajul cotidian.

Însă aceste modele necesită infrastructuri tehnice noi, multă energie, ingineri cu înaltă calificare etc. Grupurile IT nu își pot permite să fie „în urma curbei”, a declarat Mark Zuckerberg, fondator și CEO al Meta, într-un interviu recent acordat Bloomberg, altfel „nu vor putea să se poziționeze pe cea mai importantă tehnologie din următorii 10-15 ani”.

O nouă versiune a Meta AI

În aprilie, Meta a prezentat o nouă versiune a Meta AI, asistentul său care răspunde la întrebările utilizatorilor, precum ChatGPT. Acesta a câștigat vizibilitate pe platformele și competențele grupului datorită Llama 3, cea mai recentă versiune a modelului AI al Meta, comparabil cu GPT-4 (OpenAI) și Gemini (Google). „Meta AI este pe cale să devină cel mai utilizat asistent AI până la sfârșitul anului”, a declarat Mark Zuckerberg, citat în comunicatul privind rezultatele.

În aprilie, Meta a declarat că dorește să devină „cea mai importantă companie de inteligență artificială din lume”, recunoscând în același timp că va dura probabil „mai mulți ani” până când eforturile în această direcție vor da roade. „Meta poate că a început ca o companie de rețele sociale, dar se apropie din ce în ce mai mult de a deveni o companie de inteligență artificială”, spune Debra Williamson de la Sonata Insights.

Venituri masive din publicitate

Meta are un avantaj major: veniturile sale masive din publicitatea digitală. „Și, spre deosebire de Google, care se confruntă cu schimbări care vor avea un impact asupra activității sale principale de publicitate, majoritatea investițiilor Meta în inteligența artificială vizează fie îmbunătățirea modului în care publicitatea funcționează pe platformele sale, fie crearea de noi caracteristici care pot deveni în cele din urmă surse de venit”, a spus ea.

Capacitatea modelelor de a răspunde la întrebările utilizatorilor și chiar de a conversa cu aceștia promite să revoluționeze căutarea online. Google însuși a lansat „AI Overviews” în primăvară, iar OpenAI tocmai a anunțat testarea unui motor de căutare pe care ar dori să îl integreze cu ChatGPT. Meta, la rândul său, a lansat noi funcții pentru a genera venituri pe WhatsApp și prin intermediul Reels, acele scurte videoclipuri distractive copiate de la TikTok.

„Introducerea atentă a anunțurilor pe Reels a dus la o aliniere a planetelor între oportunități sporite pentru mărci și prețuri medii mai mari pentru anunțuri”, a comentat Max Willens de la Emarketer. „Cu marje atât de sănătoase, investitorii Meta ar trebui să fie confortabili cu investițiile viguroase ale companiei în planurile sale de viitor.”

Divizia Reality Labs, responsabilă cu dezvoltarea de dispozitive și software pentru metavers, și-a extins din nou pierderile la 4,5 miliarde de dolari în acest trimestru.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...