Fanii japonezi și brazilieni s-au întrecut în costume tematice la meciul de baschet de la Jocurile Olimpice
Costumele elaborate ale fanilor au fost o caracteristică în tribunele de la Jocurile Olimpice de baschet de la Lille, iat vineri, celebrele costumații „Slam Dunk” ale suporterilor japonezi au fost eclipsate în tribune de un omagiu latino-american neașteptat: așa numiții „chapulines” brazilieni, scrie Reuters.
Brazilienii au zdrobit Japonia cu 102-84 în Grupa B masculină și au pus capăt visurilor olimpice ale echipei asiatice, grație unei prestații de excepție a atacantului Bruno Caboclo, ale cărui 33 de puncte i-au încântat pe compatrioții săi din tribune.
Printre cei mai gălăgioși s-au numărat opt fani care purtau tricouri în stilul supereroului mexican „Chapulin Colorado” (Lăcusta Roșie – dar restilizate în culorile Braziliei – albastru și galben.
Parodia de televiziune din anii 1970, creată de comediantul mexican Roberto Gomez Bolano, a fost extrem de populară în America Latină.
„Ne-am reunit pentru prima dată la Jocurile Panamericane din Guadalajara, în 2011, a fost o idee care ne-a venit pentru a-i convinge pe mexicani să încurajeze Brazilia”, a declarat unul dintre membrii grupului, Gustavo Cardozo.
„A avut atât de mult succes încât ne-am gândit, de ce să nu continuăm?”
De atunci, grupul și-a purtat costumele la mai multe evenimente sportive majore, câștigându-și – împreună cu sportivii brazilieni pe care îi susțin – un număr din ce în ce mai mare de fani acasă.
Pentru fanii japonezi, costumul ales a variat de la omagii aduse serialelor Dragon Ball Z și Naruto până la un simplu tricou alb-roșu, însă indiferent ce au purtat, toți s-au unit pentru a le cânta jucătorilor învingători melodia temei serialului anime „Slam Dunk”.
„Aceasta este un fel de temă în Japonia”, a declarat centrul japonez Josh Hawkinson.
„Evident, baschetul nu era la fel de popular, apoi a apărut seria manga Slam Dunk, apoi a devenit un anime, iar apoi s-a transformat într-un film anul trecut.”
Seria de benzi desenate manga de 31 de tomuri, publicată pentru prima dată în anii 1990, urmărește un delincvent de liceu care își descoperă dragostea pentru baschet după ce o fată de care este îndrăgostit îi sugerează să încerce acest sport.
„Ne-am inspirat mult din asta, iar apoi am avut o prezentare foarte bună la Cupa Mondială, iar de atunci fanii au explodat în creștere”, a adăugat Hawkinson.
„Japonia are o cultură sportivă foarte mare, pornind de la fotbal și alte sporturi, dar acum se extinde la baschet, așa că este foarte plăcut să vezi asta și sunt foarte mândru să fac parte din această creștere.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank