G4Media.ro

Chinezii dau gențile de lux pentru călătorii / ”Mulți oameni și-au dat…

Sursa foto: Rawpixel.com

Chinezii dau gențile de lux pentru călătorii / ”Mulți oameni și-au dat seama cât de fragilă este viața și preferă să trăiască mai sănătos și să se distreze”

Pe fondul dificultăților pe piața chineză, se observă o tendință mai largă de schimbare a consumului către servicii și experiențe unice, în ciuda provocărilor actuale, cum ar fi creșterea modestă a veniturilor și scăderea prețurilor locuințelor, raportează BoF.

Văzând cum comenzile scad pe măsură ce piața imobiliară din China se prăbușește, proprietarul fabricii Zheng Weirong a decis să ia măsuri și să își protejeze afacerea cu oțel de recesiunea imobiliară.

Mizând pe relansarea turismului, acesta a închis o linie de producție de bare metalice în 2021 și a reorientat investițiile către producția de cabane de dimensiunea unui container, utilizate adesea ca și case de oaspeți. Schimbarea a dat roade, cererea explodând anul trecut, după ce călătoriile în China și-au revenit ca urmare a ridicării restricțiilor privind pandemia.

Cu 50 de angajați cu normă întreagă, acesta își propune să crească veniturile cu 30% în acest an, ajungând la aproximativ 130 de milioane de yuani (18 milioane de dolari) – un obiectiv ambițios, în contextul încetinirii economiei și al reducerii cheltuielilor de consum, relatează BoF.

„Din ce în ce mai mulți oameni urmăresc călătoriile sau lucrurile frumoase și de înaltă calitate”, a spus bărbatul de 38 de ani din Guangdong, centrul de producție din sud. Consumul Chinei se va îmbunătăți treptat, a adăugat el.

Succesul lui Zheng evidențiază o schimbare în modelele de consum din China, oamenii cheltuind mai mult pe servicii, chiar dacă rămân economi și se abțin de la a se risipi pe bunuri. Acest lucru a făcut din servicii un punct luminos în consumul altfel lent, care a afectat LVMH și Apple Inc. și i-a determinat să reducă prețurile.

Datele susțin acest lucru. Vânzările de servicii au crescut cu 7,5 % în prima jumătate a anului comparativ cu aceeași perioadă din 2023, în timp ce vânzările de bunuri au crescut cu doar 3,2 %, conform BoF.

Acest lucru reprezintă atât o oportunitate, cât și o protecție. Având în vedere că serviciile reprezintă doar aproximativ 50% din produsul intern brut, sectorul are mult spațiu de creștere înainte de a atinge nivelul de 75% înregistrat în SUA sau în Uniunea Europeană.

Iar în condițiile în care industria prelucrătoare se răcește și este amenințată de tarife, un consum intern mai mare de servicii ar ajuta proprietarii de fabrici chinezești precum Zheng să reziste șocurilor externe.

„De la guvernul central până la guvernele locale, toată lumea încearcă să stimuleze economia și să îmbunătățească serviciile”, a spus el. „Căutarea oamenilor pentru o viață bună este, de asemenea, în creștere. Cu siguranță va fi din ce în ce mai bine”.

Recunoscând potențialul sectorului serviciilor și necesitatea de a identifica factorii de creștere internă, cabinetul chinez – Consiliul de Stat – a anunțat sâmbătă măsuri radicale pentru îmbunătățirea ofertei de servicii. Printre cele 20 de acțiuni-cheie se numără creșterea cheltuielilor pentru mese, turism și cazare pentru călători.

Impulsul a venit la câteva zile după ce președintele Xi Jinping a condus o reuniune a Politburo luna trecută, solicitând transformarea consumului de servicii într-o „pârghie cheie” de impulsionare a consumului.

„Există cu siguranță mai mult spațiu pentru dezvoltarea sectorului serviciilor din China” în comparație cu SUA sau alte economii avansate, a declarat Ernan Cui, analist de consum pentru China la Gavekal Dragonomics. Cu toate acestea, ea a remarcat că politicile Beijingului sunt încă înclinate spre tehnologie și producție și că este nevoie de mai mult sprijin financiar pentru sectorul serviciilor.

Economia experienței

Tianshui, un vechi centru al Drumului Mătăsii din provincia Gansu, este un prim exemplu a ceea ce economiștii numesc un boom în „economia experienței”.

Orașul cu aproximativ 2,9 milioane de locuitori a primit aproape de patru ori mai mulți turiști la începutul acestui an, după ce o recenzie video a mâncării sale picante de stradă a devenit virală. Pe parcursul a două luni, orașul a înregistrat venituri din turism de 5,9 miliarde de yuani, dublu față de veniturile fiscale obținute în 2023.

O rețea extinsă de căi ferate de mare viteză și creșterea numărului de mașini au facilitat explorarea unor destinații mai puțin cunoscute, precum Tianshui, sau aventurarea în sălbăticie.

Potrivit gigantului chinez de comerț electronic JD.com, vânzările de echipamente pentru activități în aer liber, cum ar fi plăcile cu vâsle și echipamentele de scufundări, au crescut de peste trei ori în timpul festivalului anual de cumpărături din iunie față de anul precedent. De asemenea, vânzările de biciclete de șosea, tricouri de ciclism și skateboard-uri electrice au crescut de peste două ori, au arătat datele.

„Centrele comerciale sunt foarte liniștite în aceste zile. Aerul liber oferă experiențe mai bogate, iar oamenilor le place acum să fie în natură”, a declarat Chen Xinyue, o vânzătoare în vârstă de 24 de ani de la o companie care produce echipamente de camping din Xuzhou, provincia Jiangsu.

„De la pandemie, mulți oameni și-au dat seama cât de fragilă este viața și preferă să trăiască mai sănătos și să se distreze”, a spus ea.

Acest apetit în creștere pentru aventură se reflectă și în modul în care călătoresc oamenii. Potrivit Tongcheng Travel Holdings, rezervările pentru circuite personalizate, care permit grupurilor mici să își aleagă propriile rute, destinații, vehicule și opțiuni alimentare, au crescut de peste zece ori în primele șapte luni ale anului 2024. Aceasta a depășit o creștere de 1,9 ori a tururilor de grup tradiționale, în ciuda costului mai ridicat al tururilor personalizate.

„Acest lucru arată că călătorii prețuiesc din ce în ce mai mult intimitatea, securitatea și experiența individuală a călătoriilor lor”, a declarat agenția de turism online pentru Bloomberg.

Disperate să compenseze scăderea veniturilor din vânzarea terenurilor, guvernele regionale profită de boom-ul experienței sponsorizând noi activități culturale și sportive pentru a atrage turiști și a stimula creșterea Comitatul Rongjiang din Guizhou a avut succes cu „liga de fotbal a satului” – un carnaval cu meciuri de fotbal, muzică și dans etnic și focuri de artificii. Peste 12 milioane de persoane au vizitat localitatea începând cu luna mai a anului trecut, aducând venituri din turism de 13 miliarde de yuani.

Orașul curtează acum investiții din partea lanțurilor hoteliere în parcuri pentru vehicule de agrement și baze de campare, făcând în același timp lobby pentru o frecvență mai mare a trenurilor de mare viteză și a terenurilor de fotbal. Această strategie se aliniază planului Consiliului de Stat de a extinde spațiile sportive și de a găzdui mai multe evenimente.

Serviciile au reprezentat 45% din cheltuielile gospodăriilor anul trecut, conform datelor oficiale. Ponderea ar putea crește la peste 50 % până în 2030, conform unei proiecții a Institutului chinez pentru reformă și Development, un grup de reflecție cu sediul în provincia Hainan.

Dar cheltuielile de consum sunt încă limitate de creșterea modestă a veniturilor și de scăderea prețurilor locuințelor, care îi fac pe proprietari să se simtă mai puțin bogați. În timpul unei sărbători majore de cinci zile în luna mai, călătorii au făcut cu 28,2% mai multe călătorii, dar au cheltuit doar cu 13,5% mai mult în comparație cu vacanța din 2019. Acest lucru indică cheltuieli pe persoană mai mici decât înainte de pandemie și indică o tendință de retrogradare a consumului.

„Cheia pentru redresarea consumului este stabilizarea pieței imobiliare”, au scris economiștii Macquarie Group Ltd., inclusiv Larry Hu, într-o notă din 30 iulie.

Având în vedere acest lucru, furnizorii de servicii au menținut prețurile neschimbate, în ciuda creșterii costurilor cu materiile prime, forța de muncă și transportul – conform unui sondaj Caixin din această săptămână – deoarece sunt îngrijorați de pierderea cotei de piață.

Presiunea concurențială îl ține pe Zheng pe vârfuri. Pentru a rămâne în frunte, acesta își petrece cea mai mare parte a timpului dezvoltând noi produse pentru a răspunde nevoilor clienților și intenționează să externalizeze în cele din urmă totul, cu excepția cercetării și dezvoltării, a designului și a vânzărilor.

Și el face parte dintr-o schimbare în materie de consum, alegând acum produse „practice și durabile” în detrimentul articolelor de lux pe care le prefera cândva.

„Toată lumea obișnuia să își dorească Maybach-uri sau Mercedes-Benz-uri, dar acum toți urmărim vehicule naționale cu energie nouă”, a spus el. „Ceea ce numim o îmbunătățire a consumului poate să nu fie neapărat o îmbunătățire în ceea ce privește cheltuirea mai multor bani.”

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...