G4Media.ro

Mașinile cu numere pare pot circula doar în zilele cu soț /…

Sursa foto: Google Maps

Mașinile cu numere pare pot circula doar în zilele cu soț / Pe o șosea de 50 de kilometri din Italia în toată luna august există o regulă ce amintește de dictatura din România / Decizia de aici ține de traficul extrem de mare produs de turiști

În fiecare zi din august și septembrie, turiștii care vor ajunge în zona Amalfi, în sudul orașului Napoli, trebuie să știe că pe șoseaua Amalfitana 163 se va circula în funcție de numărul plăcuței de înmatriculare, scrie presa italiană. Astfel, autoturismele cu numere pare vor circula doar în zilele cu soț, iar cele impare în zilele fără soț.

Măsura ”anti-haos” este în vigoare în anul 2024 în fiecare sâmbătă și duminică și în zilele de sărbătoare din iunie, iulie și octombrie. În lunile august și septembrie măsură se aplică în fiecare zi.

Statale Amalfitana 163, artera care trece pe malul mării, are aproximativ 50 km și străbate coasta Amalfi, între orașele din sudul Italiei Sorrento și Amalfi.

Sistemul de circulație cu numere alternative va fi utilizat între orele 10.00 și 18.00. Măsura nu se aplică rezidenților din cele 14 municipalități ale Coastei Amalfitane (inclusiv Agerola).

Decizia vine din cauza numărului foarte mare de turiști care străbat acest drum.

Înainte de Revoluţie, circulația pe drumurile din România era restricționată în același fel, mașinile cu numere pare și impare circulau alternativ duminica.

Motivul nu era aglomerația de pe șosele, ci lipsa benzinei. Combustibilul era din ce în ce mai greu de procurat şi exista o raţie lunară, iar Nicolae Ceauşescu a decis ca maşinile să circule alternativ.

Hotărârea a fost luată în anul 1985 de liderul comunist, iar mașinile circulau alternativ, duminica, în funcţie de numărul de înmatriculare al maşinii, care era par sau impar.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. In continuarea articolului, cateva informatii complementare despre situatia din Romania, in comunism:
    – circulatia par/impar alternativ duminica a inceput in iarna 1981-1982, apoi a devenit regula permanenta din 1983
    – am zis regula, pentru ca, desi e greu de crezut, NU exista un act normativ care sa fi reglementat legal aceasta situatie (circulatia par impar), ci doar comunicate „oficiale” la radio, atentionari ale Militiei samd. A fost un fel de regula pe care „o stia toata lumea” si atat
    – in paralel cu aceasta regula, in comunism, odata cu primii fulgi de zapada se oprea toata circulatia autoturismelor personale; ea urma sa fie reluata primavara. Astfel, iarna comunista putea dura si cate 5 luni 🙂 . Timp in care nu se consuma benzina…
    – pentru cititorii mai tineri poate parea ceva nefiresc si revoltator. Chiar asa si e, dar in asta a constat (printre altele) forta dictaturii comuniste: de teama si din neintelegerea functionarii normale a unui stat, cetatenii alegeau sa se conformeze chiar si unor zvonuri (fie ele si „oficiale”, dar de fapt reprezentand ceea ce vad ca azi toata lumea numeste fake news). In epoca, cine si unde avea sa verifice daca exista ceea ce zicea propaganda la radio sau TV? Ce vremuri!
    Institutionalizarea minciunii chiar e un mare skill. Astia de acum incearca degeaba, ca nu mai e nici tara inchisa, nici lumea (de tot) incuiata 🙂

  2. Așa este în toată Italia aproape. Am trait 22 ani in Bergamo,la 50 km de Milano, in weekend nu puteai intra în oraș cu mașina cum doreai. Sâmbătă erau numere pare iar duminica impare . Pentru a diminua poluarea în oraș fac treaba asta și este o idee foarte buna și transportul in comun este adevărat că funcționează impecabil și ai condiții.