G4Media.ro

Ikea testează un site prin care oamenii pot să vândă mobilă second-hand…

Sursă foto: Unsplash

Ikea testează un site prin care oamenii pot să vândă mobilă second-hand / Ikea Preowned va fi lansat la nivel global până în decembrie

Ikea testează propria sa piață online de second-hand, astfel încât clienții să poată vinde între ei, în loc să se bazeze pe site-uri de cumpărare și vânzare precum eBay sau Gumtree. Ikea Preowned funcționează deja în Madrid și Oslo, iar gigantul suedez al mobilei intenționează să lanseze site-ul la nivel global până în decembrie, transmite BBC.

Aceasta vine în contextul unei piețe în continuă creștere pentru mobilă, haine și echipamente second-hand.

Stimulentul s-ar potrivi obiectivelor de sustenabilitate ale Ikea prin reutilizarea articolelor, astfel încât acestea să nu ajungă la groapa de gunoi. De asemenea, ar ajuta firma să obțină un profit mai mare din revânzarea propriilor bunuri.

„După luna decembrie, vom evalua și vom decide cu privire la următorii pași. Începem în Oslo și Madrid, însă ambiția noastră este mai mare”, a declarat un purtător de cuvânt.

Vânzările de mobilier Ikea folosit sunt foarte populare pe piețele online. Peste 25 000 de rezultate apar la căutarea „Ikea” pe eBay, un site de licitații online specializat în revânzare, dar care vinde și articole noi.

Pe Gumtree, în Regatul Unit, sunt afișate peste 10.000 de rezultate la căutarea retailerului, în timp ce Shpock și Facebook Marketplace, ambele specializate în revânzări locale, oferă de asemenea zeci de pagini de rezultate.

În trecut, ecologiștii au atras atenția producătorilor de mobilă asupra cantității uriașe de plastic care se acumulează în mediu, dăunând faunei marine. Problema este exacerbată de avalanșa de vânzări de mobilă ieftină, care încurajează oamenii să arunce pur și simplu mobila pe care nu o doresc, deoarece este atât de ieftin să cumpere articole noi.

Militanții ecologiști au subliniat importanța unei economii circulare, în care obiectivul este de a reutiliza lucrurile de mai multe ori. Dacă o companie este responsabilă de revânzarea propriilor produse, atunci ar putea exista un stimulent încorporat pentru a face articolele mai durabile, mai puțin de unică folosință și, prin urmare, mai durabile.

Evoluția propriei piețe online ar permite, de asemenea, Ikea să se concentreze mai puțin pe magazinele sale de cărămidă și mortar – care sunt scumpe și au costuri de exploatare ridicate – și mai mult pe sectorul în creștere al vânzărilor online și al serviciilor de asamblare.

Listele de pe Ikea Preowned sunt puse de vânzător, iar algoritmii Ikea generează detaliile articolului, inclusiv măsurile și prețul de vânzare cu amănuntul inițial.

Firma oferă deja, în unele dintre magazinele sale, un serviciu prin care vinde articole second-hand.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează