G4Media.ro

A început războiul prețurilor la medicamentele pentru scăderea în greutate între giganții…

Sursa foto: Pexels/Andres Ayrton

A început războiul prețurilor la medicamentele pentru scăderea în greutate între giganții farma Novo Nordisk și Eli Lilly

Pe piața medicamentelor pentru pierderea în greutate a izbucnit o bătălie a prețurilor, arată o analiză Wall Street Journal. Eli Lilly și Novo Nordisk, cei mai importanți producători farma care vând injecțiile tot mai populare, oferă reduceri mari pentru a obține un avantaj și pentru a determina companiile de asigurări să plătească tratamentele clienților.

Reducerile ajung până la jumătate din prețul medicamentelor, care până acum ajungeau la peste 1.000 de dolari pe lună.

Pentru unii clienți, Eli Lilly a introdus recent fiole din medicamentul său Zepbound care costă doar 399 de dolari pe lună.

Reducerile reprezintă o evoluție nouă și semnificativă pe piața în plină dezvoltare a medicamentelor pentru pierderea în greutate, după ce prețurile ridicate și stocurile limitate au determinat multe companii de asigurări să refuze acoperirea acestor costuri.

Zepbound de la Lilly și Wegovy de la Novo Nordisk sunt printre cele mai bine vândute medicamente din SUA, alături de Mounjaro și Ozempic. Acestea au fost atât de populare, încât unele companii de asigurări care au fost inițial de acord să acopere medicamentele au renunțat din cauza costurilor.

Wegovy, care a apărut în 2021, are un preț de listă de aproape 1.350 de dolari pe lună în SUA.

Eli Lilly a început lupta pentru prețuri atunci când a lansat Zepbound la sfârșitul anului 2023. Lilly a stabilit un preț competitiv pentru acest medicament, de aproximativ 1 060 de dolari pentru o lună de aprovizionare, adică cu 20% mai mic decât prețul de listă al Wegovy.

Pentru a concura, Novo Nordisk și-a majorat discounturile. Potrivit analiștilor Jefferies, discounturile medii la Wegovy au crescut la aproximativ 51% din prețul de listă în al doilea trimestru, de la aproximativ 35% cu un an înainte.

„E doar o chestiune de timp până când Novo va trebui să ofere rabaturi și reduceri mai mari, deoarece este dificil pentru ei să stabilească un preț mai mare pentru Wegovy atunci când medicamentul concurenței are o eficacitate și o tolerabilitate mai bune”, a declarat analistul David Risinger de la Leerink Partners.

O purtătoare de cuvânt a Novo Nordisk a declarat că prețul Ozempic după reduceri a scăzut cu 40% de la lansarea medicamentului, iar prețul net al Wegovy urmează o traiectorie similară.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează