G4Media.ro

Hedi Slimane, designerul care a schimbat brandul Celine părăsește casa de modă…

Sursa foto: Wikimedia Commons

Hedi Slimane, designerul care a schimbat brandul Celine părăsește casa de modă / Creatorul care l-a determinat pe Karl Lagerfeld să urmeze o dietă pentru slăbit

Update 11.29:

Michael Rider este noul director de creație la Celine, a anunțat compania miercuri la câteva ore de la vestea că Hedi Slimane pleacă. Numirea sa va intra în vigoare la începutul anului 2025, iar el va prelua întreaga responsabilitate creativă pentru toate colecțiile Celine, inclusiv liniile de îmbrăcăminte pentru femei și bărbați, accesorii din piele și couture, potrivit declarației oficiale. Severine Merle, CEO al Celine, a salutat revenirea lui Rider, evidențiind viziunea sa creativă și legătura profundă cu patrimoniul casei, care îl fac candidatul ideal pentru a continua succesul brandului.

Rider îl înlocuiește pe Hedi Slimane, care a condus Celine din 2018. Sub conducerea lui Slimane, brandul a trecut prin transformări semnificative, inclusiv schimbarea logo-ului și introducerea colecțiilor de parfumuri. Deși Slimane a primit critici pentru debutul său la Celine, colecțiile sale ulterioare au fost bine primite. Numirea lui Rider marchează o schimbare importantă, având în vedere experiența sa anterioară la Celine și Polo Ralph Lauren, unde a reușit să crească atractivitatea brandului în ultimii ani.

Articol Inițial: 

După o perioadă de șapte ani, Hedi Slimane părăsește Celine, relatează Vogue Business. 

„Sub conducerea sa creativă și artistică, Celine a cunoscut o creștere excepțională și s-a stabilit ca o casă iconică de couture franceză”, a declarat Celine. „Călătoria extraordinară făcută împreună în ultimii șapte ani a făcut din Celine o casă cu o fundație formidabilă pentru viitor”. Nu a fost anunțat numele unui succesor.

Slimane a devenit director artistic, de creație și imagine al Celine în februarie 2018, după plecarea lui Phoebe Philo. Anterior, a fost director artistic pentru bărbați la Yves Saint Laurent până în 2000, când s-a alăturat Dior Homme.

Aici a creat silueta skinny care l-a determinat pe Karl Lagerfeld să urmeze o dietă. Slimane a părăsit Dior în 2007 și s-a întors la Yves Saint Laurent în 2012 ca director de creație, unde a tăiat „Yves” din nume imediat înainte de prima sa prezentare. El a plecat în 2016.

La Celine, a eliminat accentul peste „e” din Céline și a introdus un nou logo înainte de la prima sa prezentare. Debutul său pentru primăvara/vara 2019 (unde a adăugat moda masculină) a primit „un cor zgomotos de critici”, a scris Robin Givhan de la The Washington Post.

„Într-o singură seară, el a aruncat în aer tot ceea ce a fost Celine, a aruncat-o în apa curată. Poate că numele său nu apare pe etichetă, dar în orice alt aspect, brandul s-ar putea numi la fel de bine Hedi Slimane”, a scris Givhan. Pentru Toamnă Iarnă 2019, el a trecut la un aspect de fată burgheză franceză. De data aceasta, „a fost un oui aproape unanim”, a scris Sarah Mower de la Vogue Runway.

La conferința anuală a câștigurilor LVMH din ianuarie 2018, la scurt timp după anunțarea numirii lui Slimane, președintele și directorul general al LVMH, Bernard Arnault, a declarat: „Obiectivul cu el este de a ajunge la cel puțin 2 miliarde de euro până la 3 miliarde de euro, și poate mai mult, în termen de cinci ani”. La acea vreme, vânzările Celine se apropiau de 1 miliard de euro. Cinci ani mai târziu, vânzările au ajuns la o valoare estimată de 2,6 miliarde de euro în 2023, conform HSBC, ceea ce îl face al treilea cel mai mare brand de modă al LVMH, după Louis Vuitton și Dior – depășind Fendi în ceea ce privește veniturile. Slimane a supravegheat introducerea parfumurilor Celine în 2019, iar machiajul (inițial sub forma unei linii de rujuri) va urma în această toamnă.

După ce s-a ferit de presă încă de la începuturile sale în cadrul companiei, Slimane a încetat mai mult sau mai puțin să mai defileze în direct după pandemie, chiar dacă alți designeri din cadrul LVMH au reluat prezentările regulate. Deși s-a retras din ochii publicului, amalgamul său de haute bourgeoisie pariziană și rocker glam din Los Angeles a rămas o viziune convingătoare.

În decembrie 2022, Slimane a ales Los Angeles – orașul în care a trăit și a lucrat ca director de creație al Saint Laurent – pentru primul său podium fizic de după pandemie intitulată „Age of Indieness”.

„Dacă Slimane va păși vreodată cu un brand eponim, această colecție nostalgică ar fi cu siguranță baza sa”, a scris Christina Binkley de la Vogue Business.

Încă liber de calendarul modei, la începutul lunii septembrie, el și-a dezvăluit colecția SS25 pentru bărbați în formatul unui film de 13 minute pe care l-a regizat, intitulat „The Bright Young”. La sfârșitul săptămânii trecute, în timpul Săptămânii Modei de la Paris, el a lansat, de asemenea, un film SS25 intitulat Un Été français. Designerul a trimis o colecție bogată în tweed, determinându-i pe comentatori să creadă că pleacă la Chanel, care încă nu a numit un nou designer.

„Celine continuă să facă progrese puternice”, a declarat Arnault în timpul adunării generale anuale LVMH din aprilie. „Celine este o modă chic, hip, sexy pentru tineri, chiar dacă prețurile sunt cele care sunt, și funcționează. Am fost în Japonia săptămâna trecută cu Delphine [Arnault]. Am putut vedea că în fața buticurilor Celine, era o coadă incredibilă, de până la două ore.”

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...