G4Media.ro

Solutie antică pentru o problemă modernă: Marina comercială britanică testează vele rigide…

sursa foto: Pexels

Solutie antică pentru o problemă modernă: Marina comercială britanică testează vele rigide care ar putea reduce emisiile de carbon produse de navele de transport de mare tonaj

În Marea Irlandei are loc prima testare a unei vele rigide care poate fi montată pe navele comerciale pentru a reduce amprenta de carbon a acestora, transmite Sky News.

Pânza testată seamănă mai mult cu o aripă de avion decât cu tradiționala foaie de pânză umflată. Iar nava pe care a fost fixată nu este nici ea o navă obișnuită.

Aceasta face parte din flota britanică de trei nave de transport nuclear, special concepute pentru a transporta deșeurile nucleare de nivel înalt și combustibilul nuclear uzat stocate la Sellafield, în Cumbria, către destinații precum Japonia, în conformitate cu tratatele de lungă durată privind dezafectarea nucleară.

„Când a apărut această oportunitate de a testa o navă, ne-am gândit că am fi în poziția ideală pentru a sprijini o companie britanică care caută o soluție eficientă”, a declarat Peter Buchan, director executiv pentru transport maritim la Nuclear Transport Solutions, care face parte din Nuclear Decommissioning Authority, deținută de guvern.

„Avem operațiuni foarte sigure și foarte securizate, așa că, dacă puteți face o pânză să funcționeze în mediul nostru, atunci sunt sigur că aceasta poate fi transpusă în întreaga industrie maritimă.”

Majoritatea navelor comerciale au o durată de viață de 30 sau 40 de ani, iar în prezent există puține alternative la motoarele pe bază de petrol pentru majoritatea tipurilor de nave.

Acesta este motivul pentru care se estimează că contribuția globală a transportului maritim la emisiile globale de gaze cu efect de seră va crește de la 3% în prezent la 10% până în 2050.

Industria este, de asemenea, presată de prețurile volatile ale combustibilului, ceea ce înseamnă un interes crescut din partea industriei pentru iterațiile moderne ale unei tehnologii vechi.

Au existat demonstrații anterioare ale diferitelor tipuri de tehnologii de navigație instalate pe nave, inclusiv zmee, generatoare eoliene rotative și vele asemănătoare aripilor.

Însă, potrivit experților din industrie, lipsesc dovezi detaliate cu privire la modul în care navele proiectate pentru alimentarea cu motorină funcționează cu pânze și cât de bine funcționează acestea pe rutele moderne.

Testul, sprijinit de Departamentul pentru Transporturi, este primul din Regatul Unit care testează o velă rigidă adaptată la o navă existentă.

FastRig este o aripă retractabilă de 20 de metri cu flapsuri de control, similară cu cea a unui avion, construit de Smart Green Shipping, cu sediul în Dumfries.

„În teorie, putem mișca lucruri prin apă cu ajutorul vântului. O facem de mii de ani. Dar cum o facem într-o flotă modernă?”, a declarat Diane Gilpin, fondatoarea companiei.

„Ce impact are asupra economiei? Ce impact are asupra echipajului? Toate aceste detalii trebuie puse la punct, iar acesta este motivul pentru care facem acest test.”

Ei nu sunt prea îngrijorați de deteriorarea navei. Pacific Grebe, cu o lungime de 100 m, care ia parte la acest test de două săptămâni, are două carene, două motoare și propulsoare, precum și o serie de sisteme de securitate pentru a păstra în siguranță încărcăturile nucleare.

Sub punte se află patru magazii ecranate împotriva radiațiilor și a căldurii, concepute pentru a transporta tone de deșeuri nucleare de nivel înalt în flacoane de oțel specializate.

Pentru testare, nava este goală de încărcături periculoase și echipată cu o singură velă FastRig.

Smart Green Shipping speră să demonstreze în cadrul testului că navele echipate cu mai multe vele FastRig ar putea înregistra economii de combustibil și, prin urmare, emisii reduse cu până la 30 %.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Velele rigide sunt deja in exploatare comerciala, de cativa ani. Nici vorba ca le testeaza britanicii acum…

  2. Pluralul de zmeu este zmeie, cu i. Of! Limba romana si jurnalismul confortabil cand e platit de Unu.