G4Media.ro

Cine este „Legendary Glamma”, bunica cu ochelari de soare imenși care a…

Sursa foto: Instagram / Legendary Glamma

Cine este „Legendary Glamma”, bunica cu ochelari de soare imenși care a devenit un simbol improbabil al modei

O bunică din Zambia rurală a devenit un simbol al modei și o senzație pe internet, după ce a acceptat să facă schimb de ținute cu nepoata ei pasionată de modă, scrie BBC.

Margret Chola, care are în jur de 80 de ani, este cunoscută în întreaga lume sub numele de „Legendary Glamma” – și adorată de 225 000 de urmăritori pe Instagram pentru fotografiile sale de modă uimitoare și jucăușe.

„Mă simt diferită, mă simt nouă și vie în aceste haine, într-un mod în care nu m-am mai simțit până acum”, spune Chola pentru BBC. „Simt că pot cuceri lumea!”

Serialul bianual Granny Series a fost creat în 2023 de nepoata sa Diana Kaumba, stilistă stabilită în New York.

Ideea i-a venit când a vizitat Zambia pentru a marca a doua aniversare a morții tatălui său – persoana care, spune ea, i-a inspirat pasiunea pentru modă, deoarece se îmbrăca întotdeauna bine.

În timpul acelei vizite, Kaumba nu purtase toate ținutele sale atent îngrijite, așa că a întrebat-o pe bunica ei – sau „Mbuya” în limba bemba – dacă vrea să le probeze.

„Nu făceam nimic în acel moment, așa că i-am spus doar: „Bine. Dacă asta vrei să faci, hai să o facem – de ce nu?”” a spus Chola.
„O să vă fie dor de mine când o să mor și măcar așa o să vă amintiți de mine.”

Kaumba a purtat bluza lui Mbuya și „chitenge” – o bucată de pânză cu model înfășurată în jurul taliei. Iar prima ținută a lui Mbuya a fost un costum argintiu.

„M-am gândit că ar fi drăguț să o îmbrac pe Mbuya într-o ținută la modă și apoi să o fotografiez în habitatul ei natural”, spune Kaumba pentru BBC.

Acest habitat natural este o fermă din satul 10 Miles, la nord de capitala Zambiei, Lusaka.

De cele mai multe ori, Chola este fotografiată în toată splendoarea ei în exterior – adesea stând pe un scaun elegant din lemn sau relaxându-se pe o canapea din piele.

În fundal sunt clădiri din cărămidă aparentă cu acoperișuri din tablă ondulată, câmpuri arate, arbori de mango și culturi de porumb.
„Am fost atât de emoționată când am postat prima fotografie. Mi-am lăsat telefonul timp de 10 minute și în acele 10 minute au apărut 1.000 de aprecieri”, spune Kaumba.

„Am fost uimită. Comentariile zburau și oamenii cereau mai multe.”

„The Granny Series” a luat avânt în aprilie 2024, după ce dna Kaumba a postat o serie de fotografii cu bunica sa îmbrăcată într-o rochie roșie Adidas, cu mai multe coliere groase, aurii și cu o coroană de bijuterii strălucitoare.

„M-a surprins să aud că atât de mulți oameni din întreaga lume mă iubesc”, spune Chola – care nu își cunoaște vârsta exactă deoarece nu are certificat de naștere.

„Nu știam că pot avea un asemenea impact la această vârstă.”

Chola pozează în haine care sunt un amestec de culori vibrante, texturi și stiluri.

De la un tricou verde de fotbal american, combinat cu o rochie roșie cu volane suprapuse, pe post de fustă – în culorile drapelului Zambiei, pentru a aduce un omagiu celor 60 de ani de independență.

La un top cu paiete albastre, negre și verzi, completat cu un colier și o brățară cu șarpe auriu.

Și preferatul personal al lui Mbuya – blugi, un tricou grafic cu imaginea ei pe față și o perucă blondă.
„Nu mai purtasem niciodată blugi sau perucă – așa că am fost fericită și am dansat.”

Kaumba, care este stilistă din 2012, spune că bunica sa are „curaj, grație – și cucerește fiecare look”.

Toate look-urile reflectă estetica ei maximalist-chic – care celebrează bucuria excesului, a combinațiilor eclectice, a lucrurilor mari și îndrăznețe și a modelelor și culorilor contrastante.

În centrul acestora se află accesoriile atrăgătoare – ochelari de soare îndrăzneți, pălării supradimensionate, coliere, brățări, pandantive, inele, mănuși, genți, peruci blonde, coroane.’

Această influență a venit direct de la bunica ei, care „a fost întotdeauna o iubitoare de perle și brățări”.

Într-o scenă deosebit de jucăușă, intitulată GOAT – prescurtarea de la „Greatest Of All Time” – doamna Chola apare împreună cu o capră („goat”, în engleză), care este împodobită cu perlele dragi lui Mbuya.

Alte accesorii reflectă, de asemenea, personalitatea și povestea lui Chola.

În unele fotografii, ea ține în mână radioul iubit pe care îl poartă toată ziua și îl ia cu ea în pat.

Sau ține în mână un „ibende” – un băț lung de lemn pe care l-a folosit de-a lungul anilor pentru a bate mei, manioc sau porumb.

Fumează o pipă sau ține în mână o ceașcă de metal plină cu ceai, iar de marginea brațului scaunului atârnă un „mbaula” sau un brazier cu cărbune pe care zambienii îl folosesc adesea pentru gătit – mai ales acum, când țara este afectată de întreruperi grave de curent.

Dna Kaumba speră că seria va evidenția faptul că persoanele în vârstă au încă multe de oferit – și că realizarea de amintiri împreună este o modalitate importantă de „a lăsa urme pentru generația următoare”.

„Nu-i dați uitării, iubiți-i la fel până la sfârșit, pentru că nu uitați că vom fi la fel ca ei într-o zi.”

Ca urmare a ședințelor foto ale lui Mbuya, Kaumba a fost angajată de patru nepoate pentru a le aranja pe bunicile lor – cu vârste cuprinse între 70 și 96 de ani.

Chola speră că oamenii vor fi inspirați „să își trăiască viața și să nu își facă griji că vor fi judecați de societate”.

Ea îi îndeamnă pe oameni „să se ierte întotdeauna pentru orice greșeli pe care le-au făcut. Nu-ți poți schimba niciodată trecutul, dar îți poți schimba viitorul”.

Ședințele foto le-au apropiat pe nepoată și pe bunică, iar prin legătura lor specială, Kaumba a aflat mult mai multe despre viața adesea dificilă pe care o duce Mbuya.

Dna Chola a fost crescută de bunici, a mers la școală până la vârsta de 12 sau 13 ani și apoi, din motive economice, a fost forțată să se căsătorească cu un bărbat în vârstă de 30 de ani.

A avut trei copii, a ajuns să bea mult și în cele din urmă a scăpat de căsătorie.

Acea traumă încă o bântuie – dar faima sa mondială neașteptată i-a dat o nouă șansă la viață.

„Acum pot să mă trezesc cu un scop, știind că oamenii din întreaga lume adoră să mă vadă”, spune Chola.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...