G4Media.ro

Premieră marca PSD în transportul feroviar! Primul tren electric nou din România,…

sursa foto: Facebook/ Ramele electrice Alstom Coradia Stream în România

Premieră marca PSD în transportul feroviar! Primul tren electric nou din România, pus în circulație pe ruta București-Brașov

Primul tren electric nou din România a intrat în circulație pe ruta București-Brașov ca tren Interregio. Printre primii călători au fost Premierul Marcel Ciolacu și Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta este doar primul tren dintr-un lot de 37 de garnituri. Este doar un prim pas spre modernizarea infrastructurii feroviare, una din prioritățile Guvernului Ciolacu.

Trenul electric care pleacă din Gara de Nord, prin Ploiești Nord și stațiunile de pe Valea Prahovei până în Gara Brașov va circula cu o viteză de 160 km/h și este formată din șase vagoane cu o capacitate de 351 de locuri. Datorită construcției cu podea joasă, trenul asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă.

“Este, cred, pentru prima dată după 22 de ani, este prima garnitură nouă. Cred că ultima oară a fost Săgeata Albastră, dar era diesel. De această dată, e o garnitură electrică. Cu alte cuvinte, transport verde. E un program mult mai amplu. Până la sfârșitul anului o să fie livrate și alte garnituri”, a spus premierul Marcel Ciolacu.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat ca următoarea garnitura va ajunge in Romania luna viitoare, urmând ca restul pana la 37 sa fie livrate pana la finele anului 2026.

“Prima dintre ele va intra tot pe acest traseu spre Brașov, următoarele spre Constanța și spre Craiova. (…)  Avem contracte semnate astăzi, când vorbim, de aproximativ 130 de garnituri de lung sau de scurt parcurs, toate, toate din bani europeni, că vorbim de fond de modernizare, că vorbim de program operațional sau că vorbim de PNRR. Absolut toate sunt din fonduri europene, unde, sigur, bugetul de stat vine cu cofinanțare”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Investițiile Guvernului Ciolacu: proiecte majore finanțate din fonduri europene

Guvernul condus de premierul Marcel Ciolacu a demarat cel mai ambițios plan de modernizare a infrastructurii feroviare din ultimii 35 de ani, având ca obiectiv revitalizarea transportului feroviar în România. Una dintre principalele realizări este achiziția de trenuri electrice noi și modernizarea căilor ferate, proiecte finanțate în mare parte din fonduri europene.

După două decenii, România va introduce în circulație un tren complet nou pe ruta București – Brașov. Garnitura Alstom Coradia Stream este prima dintre cele 37 de trenuri comandate, reprezentând o etapă importantă în modernizarea transportului feroviar.

Trenuri electrice moderne pentru transport eficient

Mai mult, în luna octombrie, Guvernul Ciolacu a aprobat achiziția a 58 de trenuri electrice, o investiție de 3,3 miliarde de lei, finanțată integral din fonduri europene. În noiembrie, Executivul a adoptat un alt proiect pentru cumpărarea a 9 trenuri electrice și 23 de locomotive, în valoare totală de peste 1,2 miliarde de lei.

„Cumpărăm 58 de trenuri electrice noi, o investiție care va interconecta 13 municipii reședință de județ, precum Brașov, Cluj-Napoca, Craiova, Brăila, Galați sau Oradea, asigurând un transport feroviar modern și sustenabil”, a declarat premierul Marcel Ciolacu.

Modernizarea căilor ferate: investiții record făcute de Guvernul Ciolacu

În paralel cu achiziția trenurilor, se desfășoară lucrări de modernizare la peste 1.200 de kilometri de cale ferată, dintre care 587 km sunt deja finalizați. Alte 1.000 km de cale ferată sunt în fază de pregătire pentru modernizare, potrivit Ministerului Transporturilor. Aceste proiecte vor reduce semnificativ timpul de călătorie și vor crește siguranța și confortul pasagerilor.

Un proiect de amploare este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, în lungime de peste 160 km. Finanțarea totală este estimată la 1,975 miliarde de euro, dintre care 1,1 miliarde de euro provin din PNRR, iar restul din fonduri guvernamentale și un credit de 300 milioane de euro obținut de la Banca Europeană de Investiții. Proiectul este în desfășurare din ianuarie 2023 și se estimează că va fi finalizat până la sfârșitul anului 2027.

În programul pentru alegerile parlamentare, PSD și-a propus ca obiectiv major finalizarea cât mai multor investiții locale în infrastructură, educație și învățământ în mod echilibrat, în toate județele țării, aceasta fiind prioritatea candidaților social democrați pentru alegerile parlamentare.

CMF 11240017

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Votam Lasconi! Ca sa ne scape tara de PESEDEEEE

  2. Oameni buni, e doar un tren. Nu am ajuns pe luna. Dupa 35 de ani cumparam cateva trenuri noi si ne laudam de nu mai incape in media.
    Pai nu de aia sunt platiti ei de la MT (de 35 de ani)???

  3. Nu știu cât de mult plătesc partidele pentru asemenea articole, dar nu cred ca merita spurcarea reputației, pentru o suma care vine o data la 4 ani.

  4. Am trait sa o vad si p’asta, reclama pe g4 la pesede… Mizerabil. Si pentru un tren care a doua zi nu a mai mers