Trenul electric inaugurat miercuri de Ciolacu și Grindeanu nu a mai funcționat a doua zi / Cursa a fost anulată după ce a apărut o eroare pe computerul de bord
Primul tren electric nou din România, inaugurat miercuri de către premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, nu a mai plecat joi. Motivul ține de o eroare apărută la computerul de bord, precizează Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) într-un comunicat de presă.
UPDATE Ora 11.30: Firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A a precizat că echipele companiei „sunt pe deplin mobilizate pentru a evalua cauzele și a defini măsurile adecvate”.
„După finalizarea cu succes a cursei inaugurale, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcții, pe computerul de bord. Trenul este complet funcțional, dar dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranței pasagerilor mai presus de orice am decis să ținem trenul în depou, pentru a efectua activități suplimentare în vederea confirmării funcționalităților și siguranței.
În momentul de față echipele Alstom sunt pe deplin mobilizate pentru a evalua cauzele și a defini măsurile adecvate.
Obiectivul companiei este repunerea trenului în serviciul comercial în cel mai scurt timp posibil și respectarea angajamentelor comerciale”, a precizat compania.
Știrea inițială: ”Trenul nou a trebuit să fie anulat în această dimineață în urma unor erori afișate de computerul de bord, care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou și decuplarea locomotivei de manevră. Călătorii au fost redirijați către următorul tren programat cu 30 minute mai târziu”, anunță ARF.
Trenul i-a dus miercuri pe oficiali din Gara de Nord, la Braşov.
Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziţie încheiat şi derulat de către ARF.
Un bilet pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov costă 63,00 lei la clasa a II-a şi 91,00 lei la clasa I.
Rama electrică livrată de către Alstom este formată din 6 module (vagoane), oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcţie, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă şi este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h. Şi, foarte important, mentenanţa ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom, mai menţionează CFR Călători.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
15 comentarii