G4Media.ro

Descoperirea rețelelor sociale de către seniori / Sociolog: „Sunt mult mai expuși…

Sursa foto: pexels.com

Descoperirea rețelelor sociale de către seniori / Sociolog: „Sunt mult mai expuși la manipulare” / ”Platformele sociale trebuie să asume o responsabilitate mai mare pentru conținutul distribuit”

Rezultatul surprinzător al alegerilor de duminica trecută a readus în prim plan rolul rețelelor sociale în influențarea electoratului.

Acestea pot deveni vulnerabile la manipulare, în special printre cei care nu sunt foarte familiarizați cu tehnologiile moderne, susțin sociologii, transmite Ziarul de Iași.

„Seniorii reprezintă o categorie vulnerabilă din mai multe motive: lipsa experienței digitale, încrederea sporită în informațiile găsite online și izolarea socială care îi determină să caute noi moduri de a interacționa”, a explicat sociologul Daniel Caraivan.

Totodată, această campanie electorală a fost dovada că un mesaj simplu, care apelează la emoții și este distribuit pe scară largă, poate câștiga mult sprijin electoral. „Algoritmii rețelelor sociale favorizează vizibilitatea anumitor mesaje, iar fenomenul «bulelor informaționale» amplifică acest efect. De multe ori, seniorii nu au resursele cognitive necesare pentru a distinge între informații autentice și conținut manipulat sau generat de inteligența artificială”, a adăugat acesta.

Pe de o parte, după cum a explicat specialistul, rețelele sociale oferă seniorilor un mijloc de a reduce singurătatea, de a rămâne conectați cu familia și de a explora interese noi. „Studiile arată că interacțiunile digitale pot diminua stările depresive și pot îmbunătăți starea de bine. Pe de altă parte, aceste platforme pot deveni o sursă de dezinformare și fraudă online. Faptul că seniorii sunt deseori victime ale escrocheriilor online arată că educația digitală pentru această categorie este insuficientă. În timpul alegerilor, seniorii au fost ținta unor campanii agresive care au folosit conținut generat de inteligența artificială. Clipurile și mesajele adresate acestei categorii au fost simple, emoționale și frecvent distribuite. În absența unei educații media corespunzătoare, aceștia au fost expuși unei cantități semnificative de dezinformare”, a mai menționat specialistul.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...