G4Media.ro

Apar planurile pentru recuperarea epavei superyacht-ului Bayesian, scufundat în apropierea Siciliei în…

sursa foto: captură Youtube

Apar planurile pentru recuperarea epavei superyacht-ului Bayesian, scufundat în apropierea Siciliei în urmă cu trei luni/ Operațiunea va costa aproximativ 30 de milioane de dolari

La mai bine de trei luni de la scufundarea superiahtului Bayesian, în valoare de 40 de milioane de dolari, în largul coastei Siciliei, care a provocat moartea a șapte persoane, inclusiv a titanului britanic al tehnologiei Mike Lynch și a fiicei sale în vârstă de 18 ani, încep să apartă planurile pentru recuperarea navei, transmite CNN.

Și va costa aproximativ 30 de milioane de dolari pentru a o aduce la țărm, potrivit celor care doresc să gestioneze salvarea complexă.

Săptămâna aceasta, un consorțiu de asigurători condus de compania British Marine, a prezentat parchetului din Termini Imerese opt posibile planuri de salvare, în apropierea portului de pescuit Porticello, unde iahtul s-a scufundat din cauza vremii nefavorabile în dimineața zilei de 19 august, potrivit atât consorțiului, cât și parchetului.

Grupurile care au depus oferte pentru operațiunea de salvare nu au fost numite public și sunt supuse unor ordine stricte de confidențialitate stabilite de procurorul Raffaele Cammarano, care este responsabil de ancheta penală preliminară.

Un plan care prevedea eliminarea celor 18 000 de litri de combustibil aflați încă la bord a fost imediat abandonat din cauza problemelor de mediu, a declarat pentru CNN un oficial din cadrul biroului procurorului.

Toate planurile rămase implică rotirea iahtului de 55,9 metri, care cântărește 534 de tone, aproape 90 de grade pe fundul mării, fără a îndepărta combustibilul sau a demonta catargul de 72 de metri.

Epava se află acum pe partea dreaptă, la aproximativ 50 de metrisub nivelul mării, ceea ce înseamnă că vârful catargului va ieși la suprafață cu aproximativ 22 de metri (72 de picioare) după ce iahtul va fi ridicat în poziție verticală pe fundul mării și înainte de a fi scos din apă.

Planurile variază în ceea ce privește cea mai bună modalitate de ridicare a acestuia odată stabilizat. Unii sugerează utilizarea unui sistem de hamuri și a unor macarale gigantice pe barje de salvare sau cheiuri special construite pentru a-l ridica, alții un sistem de flotabilitate similar cu cel utilizat pentru redresarea navei de croazieră Costa Concordia. Această navă s-a scufundat în largul insulei toscane Giglio în 2012, iar operațiunea de salvare maritimă ulterioară rămâne cea mai mare și mai costisitoare încercată vreodată. Un sistem de flotabilitate ar include dispozitive de tip balon care ar pluti încet nava.

După ce superyachtul Bayesian va fi redresat pe fundul mării și ridicat la suprafața apei, acesta va fi remorcat, transportat sau navigat către un port sigur, în funcție de starea epavei. Cel mai probabil, va fi dus în portul Palermo din apropiere, la aproximativ 8,4 mile marine distanță, unde va fi sechestrat de autoritățile italiene, care vor investiga cauza dezastrului și vor recupera orice date sensibile aflate la bord.

Cincisprezece persoane au supraviețuit accidentului, inclusiv soția lui Lynch, Angela Bacares, și nouă membri ai echipajului. Căpitanul navei, neozeelandezul James Cutfield, inginerul și un marinar sunt anchetați pentru omor prin imprudență, dar li s-a permis să părăsească țara.

Ceilalți membri ai echipajului și pasagerii au fost interogați în zilele care au urmat accidentului. Încă nu au fost formulate acuzații penale oficiale.

Procurorul Cammarano a declarat că ancheta penală privind vinovăția va depinde de ceea ce vor descoperi anchetatorii atunci când nava va fi adusă la țărm, inclusiv dacă ușile au fost lăsate deschise sau fixate necorespunzător sau dacă un defect de proiectare a dus la scufundare.

Planurile de salvare includ asigurarea faptului că fuzelajul, ușile și catargul rămân intacte pentru a contribui la anchetă. Constructorul baysian Perini Navi a declarat că iahtul era „imposibil de scufundat” și dă vina pe căpitan și echipajul său pentru neglijența care a provocat tragedia.

Super iahtul, care a fost numit inițial Salute și apoi redenumit după teoria de calcul Bayesian atunci când familia lui Lynch l-a cumpărat, a fost dotat cu accesorii de lux și tehnologie de navigație de ultimă generație, precum și cu seifuri etanșe care conțineau ceea ce se crede a fi date foarte sensibile cu care Lynch călătorea întotdeauna.

Iahtul este asigurat pentru aproximativ 2,1 miliarde de dolari, conform înregistrărilor depuse în Italia, care enumeră mai multe companii de asigurări diferite care au acoperit nava pentru răspundere civilă, precum și motorul și coca acesteia.

Odată ce planul de recuperare a fost ales, biroul procurorului va trebui să semneze decizia pentru a se asigura că planul de salvare nu compromite ancheta penală.

Garda de Coastă italiană și agențiile de protecție civilă, care vor asigura securitatea portului, vor trebui, de asemenea, să aprobe planul de salvare, care ar trebui să înceapă la mijlocul sau sfârșitul lunii ianuarie și să se încheie în februarie. După investigarea fizică a navei, procurorul va stabili dacă vor fi formulate acuzații de ucidere din culpă sau alte acuzații.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...