G4Media.ro

SURSE Rețineri într-un dosar de evaziune fiscală în care sunt implicate firme…

Sursa foto: Inquam Photos / Cornel Putan

SURSE Rețineri într-un dosar de evaziune fiscală în care sunt implicate firme de ride-sharing / 1.000 de șoferi ar fi fost plătiți la negru / Prejudiciul cauzat statului ar depăși 49 de milioane de lei

Procurorii anticorupție au pus în mișcare acțiunea penală și au reținut pentru 24 de ore, începând cu 3 decembrie 2024,  trei persoane fără calitate specială, care coordonau societăți comerciale cu activitate de transport alternativ de persoane, pentru comiterea a două infracțiuni de evaziune fiscală în formă continuată, au precizat surse judiciare pentru G4Media.

Unul dintre cei reținuți este Nicu-Mihai Goagă.

De asemenea, alte trei persoane au fost plasate sub control judiciar pentru o perioadă de 60 de zile, începând cu 3 decembrie 2024, persoane fără calitate specială, care coordonau societăți comerciale cu activitate de transport alternativ de persoane, pentru comiterea a două infracțiuni de evaziune fiscală în formă continuată (autorat și complicitate).

În perioada februarie 2023 – martie 2024, persoanele amintite ar fi coordonat activitatea unor societăți comerciale  de transport alternativ de persoane, prin care ar fi produs bugetului de stat un prejudiciu total de peste 49 milioane de lei, ca urmare a sustragerii de la plata obligațiilor fiscale.

Prejudiciul ar fi fost produs prin omisiunea înregistrării în evidența contabilă a 10 (zece) societăți comerciale și prin  nedeclararea veniturilor impozabile către organele fiscale, pe de o parte, iar de pe altă parte, prin ascunderea sursei impozabile ca efect al neîncheierii unor contracte individuale de muncă și astfel, al plății la negru a salariilor către proprii angajați.

Schema prin care evazioniștii ar fi eludat statul

În perioada menționată, au fost înființate mai multe societăți de transport alternativ de persoane care, sub controlul și coordonarea celor șase inculpați, ar fi ajuns să colaboreze cu peste 1.000 de șoferi.

După ce șoferii erau recrutați, acestora li se solicita încheierea cu societățile controlate de inculpați  a unor contracte de comodat prin care transmiteau cu titlu gratuit autoturismul lor către societate – operator de transport; societatea obținea autorizația de la Autoritatea Rutieră Română (ARR), precum și înscrierea pe platformele de ride-sharing.

După începerea activității, din sumele pe care le încasau  de la companiile deținătoare ale platformelor de ride-sharing, inculpații, care coordonau societățile de transport, opreau un comision între 8 și 12%, iar restul sumelor erau virate șoferilor, au stabilit anchetatorii.

În acest fel, având în vedere că nu erau plătite contribuții salariale, șoferii primeau o indemnizație mai mare decât în mod legal. După ce erau plătite sumele cuvenite șoferilor, inculpații – coordonatori sau administratori de drept ai societăților comerciale, retrăgeau sumele rămase de la bancomat, însușindu-și aceste sume de bani.

Activitatea se desfășura în această modalitate până când societatea intra în atenția organelor fiscale, după care, activitatea era mutată pe altă societate.

Unul dintre  inculpați, din banii obținuți în modul descris mai sus,  ar fi cumpărat automobile de lux, imobile și ar fi creditat societăți comerciale în care are calitatea de acționar.

Pe 4 decembrie, cei trei inculpați reținuți au fost prezentați Tribunalului București cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.

În cauză se desfășoară acte de urmărire penală și față de alte opt persoane.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Mulți oameni lucrează în ride sharing pt Bolt sau Uber. Mulți ILEGAL.