G4Media.ro

Parisul și Berlinul, legate pentru prima dată de o cale ferată de…

Sursa foto: TGV SNCF

Parisul și Berlinul, legate pentru prima dată de o cale ferată de mare viteză

Pentru prima dată, Parisul și Berlinul vor fi legate luni printr-o legătură feroviară directă de mare viteză de opt ore, în cadrul unei evoluții către o Europă bazată pe circulația pe calea ferată, în fața concurenței transportului aerian.

Această nouă legătură, cu un tren pe zi în fiecare direcție, va fi inaugurată luni, cu plecarea primului tren din Gare de l’Est din Paris la ora 9.55. Sosirea este programată pentru ora 18.03, transmite agenția AFP, citată de boursorama.com.

La inaugurare participă directorul general al SNCF, Jean-Pierre Farandou, și directorul de producție al Deutsche Bahn (DB), Anja Shöllman.

În sens invers, un tren inaugural va pleca din Berlin luni, la ora 11:54, tot în prezența directorilor celor două companii feroviare. Acesta va ajunge la Paris opt ore mai târziu, la 19.54.

„Pentru prima dată în istoria căilor ferate dintre cele două țări”, cele două capitale “vor fi legate direct din centrul orașului în centrul orașului, la mare viteză”, subliniază SNCF.

Legătura va fi asigurată de ICE, trenurile germane de mare viteză, și nu de TGV-urile franceze.

Acestea vor deservi, de asemenea, Strasbourg și, în Germania, stațiile Karlsruhe și Frankfurt.

În prezent, nu există niciun serviciu feroviar direct între Paris și Berlin. Este nevoie de mai mult de opt ore pentru a ajunge în cele două capitale, cu cel puțin o schimbare.

Argument ecologic

SNCF Voyageurs și Deutsche Bahn au anunțat această nouă legătură directă în mai 2022, promițând-o inițial pentru sfârșitul anului 2023. În septembrie 2024, data inaugurării a fost în sfârșit stabilită pentru 16 decembrie, cu un preț de intrare de 59,99 EUR la clasa a doua și 69,99 EUR la clasa întâi.

Prețurile vor fi de fapt supuse sistemului de yield management, un sistem de tarifare care modulează sumele în funcție de rata de ocupare a trenurilor.

Cei doi operatori feroviari pun accentul pe argumentul ecologic, subliniind că o călătorie cu trenul Paris-Berlin emite 2 kg de CO2 per pasager, față de 200 kg pentru o călătorie cu avionul.

De asemenea, ei pariază că durata călătoriei de opt ore nu va speria pasagerii, în contextul unui entuziasm crescând pentru tren. „Există din ce în ce mai mulți oameni pentru care acest lucru nu reprezintă o problemă, cu atât mai bine”, a declarat Jean-Pierre Farandou la anunțarea proiectului în mai 2022.

Cu această linie de mare viteză, numărul de legături zilnice între Franța și Germania va crește de la 24 la 26.

În decembrie 2023, relansarea trenului de noapte între cele două capitale a dat deja naștere unei importante operațiuni de comunicare a SNCF și Deutsche Bahn. Înainte ca acesta să fie suspendat timp de mai multe luni pentru lucrări între august și octombrie anul trecut.

Uniunea Europeană își propune să dubleze traficul feroviar internațional de mare viteză pe continent până în 2030 și să îl tripleze până în 2050, pentru a-și îndeplini angajamentele în materie de climă.

Acest lucru înseamnă adăugarea a „20 000 km de linii de mare viteză” până în 2050 pe continent, care are în prezent 11 300, după cum a subliniat în septembrie Michael Peterson, șeful departamentului pentru distanțe lungi din cadrul Deutsche Bahn.

Pentru a realiza acest lucru, continentul are însă în față proiecte majore, începând cu extinderea unui sistem de semnalizare standardizat.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Și cu București când se leagă?

  2. Daca cel de la Paris pleacă la 9 dimineața si ajunge pe la 18, luni, iar cel de la Berlin la 11 si ceva, cum vor pleca amândouă in prezenta celor doi directori ai companiilor feroviare? E posibil ca returul sa fie marți, nu luni…