G4Media.ro

Snoop: Campania PNL de pe TikTok ajunsă să-l susțină pe Georgescu ”a…

Sursa Foto: Captură Digi24

Snoop: Campania PNL de pe TikTok ajunsă să-l susțină pe Georgescu ”a fost ideea lui Rareș Bogdan”

„A fost ideea lui Rareș Bogdan”, susțin mai mulți lideri din fosta și actuala conducere a PNL despre campania plătită de liberali și despre care documentele CSAT au indicat-o ca fiind făcută în favoarea lui Călin Georgescu, arată un articol Snoop.

Multiple surse din PNL îl indică pe Rareș Bogdan drept liderul din partid care a avut ideea campaniei TikTok, care l-a sprijinit pe Călin Georgescu, potrivit raportului serviciul secret al MAI, document înaintat CSAT în ședința din 28 noiembrie 2024 și desecretizat pe 4 decembrie.

Snoop a dezvăluit în decembrie că această campanie #EchilibrușiVerticalitate, menționată în CSAT, a fost finanțată din banii PNL. Campania a fost „identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federația Rusă în Ucraina”, înainte de invazie, a susținut documentul CSAT.

„Liderii care s-au ocupat de campania lui Ciucă au fost Dan Motreanu, Rareș Bogdan, Lucian Bode, Ciprian Ciucu. Bode a fost pe organizare, Motreanu a fost plecat foarte mult timp alături de Ciucă prin țară, iar la București a rămas Rareș Bogdan cu comunicarea. El s-a văzut cu cei de la FameUp și cu Kensington”, susține unul dintre liberalii care a discutat cu Snoop, sub condiția anonimatului.

„Nu îl bănuim pe Rareș Bogdan că a făcut ceva deliberat, pur și simplu au abandonat acea campanie, nu le-a păsat de ea pentru că a fost un eșec. Pe ei îi interesa că Ciucă era acaparat pe Facebook de comentarii cu «votăm Călin Georgescu», nu prea le-a păsat de TikTok”, spune o sursă din cadrul PNL.

Conform altor două surse din Partidul Național Liberal, după 8 decembrie, Ilie Bolojan a fost informat „de firma Kensington de faptul că o campanie TikTok a fost deturnată” în favoarea lui Călin Georgescu. Aceleași surse afirmă că Bolojan nu a primit niciun indiciu de la Cătălin Predoiu despre prezența campaniei Kensington în documentele prezentate în ședința CSAT. Predoiu fusese în CSAT în calitate de ministru de interne, dar legea îl obligă să păstreze secretul.

Rareș, între „vector de promovare” și „Călin Georgescu ar fi tragic”
În 2021, ziarul Libertatea prezenta o analiză a propunerii lui Călin Georgescu ca premier al României. „De la Rareș Bogdan la Dan Puric și Sputnik, vectorii promovării lui Călin Georgescu, unul dintre gânditorii din spatele AUR”, scria Diana Meseșan în ianuarie 2021. Conform anchetei, ziarul fondat de Rareș Bogdan, Ziua de Cluj, a fost cel care a lansat primul zvon despre numirea lui Georgescu într-o poziție de ministru, în 2010. Informația s-a dovedit a fi falsă.

Apoi, Georgescu a fost invitat în emisiuni moderate de Rareș Bogdan la Realitatea TV, postul TV poziționat, în prezent, de partea fostului candidat independent. „Și Rareș Bogdan a precizat că Georgescu trebuia să fie desemnat premier al României”, scria Libertatea.

În același ziar, în 2021, într-un interviu cu Rareș Bogdan, acesta vorbea despre alegerile prezidențiale din 2024. „Candidatul dreptei nu poate fi decât din partea PNL sau USR-PLUS, cu prima șansă pentru PNL. Dar trebuie să fim foarte atenți, să nu ne trezim în turul doi cu un candidat PSD și un candidat AUR, de tipul Călin Georgescu, pentru că ar fi tragic pentru România”, a spus Rareș Bogdan.

Rareș Bogdan a negat în câteva rânduri că s-ar fi ocupat de campania de pe TikTok, însă a admis că s-a văzut cu reprezentanții FameUp și chiar a oferit date legate de campanie.

Reporter: La conferința de presă a președintelui Ilie Bolojan, când Snoop.ro l-a întrebat despre campania PNL dusă pe TikTok, acesta a răspuns că ar trebui întrebați cei din fosta conducere a partidului.
Rareș Bogdan: Trebuie întrebați Motreanu, Ciucu, care a fost director de campanie pe online, și pe Kensington, firma care au avut mână liberă pe subiectul ăsta. Cei de la FameUP au făcut o campanie pe TikTok, dar cum au reușit cei ai lui Georgescu să se lipească…nu știu. Pot să vă spun însă că PNL nu a avut niciun interes să plătească altceva, că PNL nu a plătit suficient pentru campania lui, nu avea de ce să plătească pentru campania altora. Campania de pe TikTok #echilibrușiseriozitate – ăia au schimbat-o și au deturnat-o.

– Care ăia?
– Au fost mii de conturi, zeci de mii de troli. Eu orice aș fi scris îmi deturnau complet sensul. Cine a făcut asta, pentru mine e greu să înțeleg.

„Kensington sau Ciprian Ciucu, ei trebuie să afle”
– Când a observat Kensington că a fost deturnată campania PNL?
– Nu știu, trebuie să-i întrebați pe ei. Eu nu am avut treabă, am fost în campanie cu mesajele pe televiziuni, cu emisiunile, pe online nu am avut nicio atribuție. Dan Motreanu a condus campania generală pe prezidențiale.

– Dar de campania pentru Ciucă de pe TikTok ați știut?
– Toată lumea a știut. Campania de pe Facebook, Instagram a fost o campanie anti extremism, cu sute de mesaje prin care micro influenceri au atras atenția asupra pericolului extremismului. Acum, ce s-a întâmplat, după faptul că #echilibrușiseriozitate a fost transformat în #echilibrușiverticalitate, repet, ori cei de la companie sau cei care au administrat de la Kensington sau Ciprian Ciucu, care a fost director executiv al campaniei, ei trebuie să afle.

– Mulți au spus că dumneavoastră v-ați întâlnit cu FameUp, cu Ionuț Pătrășcoiu.
– Au fost la noi la partid de zeci de ori, și eu, și Lucian, și Dan, toți i-am întâlnit, dar nu am administrat noi. Într-o campanie nu ne ocupăm noi de mesajele pe care le promovează ei. Luați legătura cu firma. Nu am dat noi OK-ul pe mesaje.

– Dar cine a monitorizat campania PNL de pe Tik Tok?
– Kensington.

Rareș Bogdan recunoaște că în primăvară a venit cu ideea de campanie online prin Fame Up
– Cine a ținut legătura cu FameUp sau cu Kensington?
– Cu Kensington a ținut-o secretarul general (Bode, n.r.), șeful de campanie (Motreanu, n.r.), candidatul (Ciucă, n.r.), toți din conducere am lucrat cu ei, tot staff-ul de campanie. Ei au lucrat ultimii trei ani cu noi.

– Și când s-a văzut că această campanie a PNL pe TikTok a fost deturnată?
– Eu am văzut la voi, când ați publicat pe Snoop.ro, că s-a deturnat, nu a fost treaba mea. Mă poți întreba de zona de televiziuni și de mesajele date la mitinguri. Părerea mea este că nu cineva a lucrat pentru ei, ci pur și simplu ei s-au trolat pe campania PNL, din ce am citit la voi și din ce am vorbit cu Cătălin (n.r. Cătălin Dumitru, fondator) de la Kensington.

– Dar nimeni nu a văzut în timp real că se întâmpla asta?
– În luna martie, eram la Strasbourg și m-a chemat Roberta Metsola la ea. M-a întrebat cum arată viitoarea listă de europarlamentari. Și Roberta îmi zice așa: „Există o îngrijorare, aveți în România 7,4 milioane de conturi de Tik Tok, procentul e cel mai mare din UE raportat la populație, cum a crescut…”. Noi nu conștientizam nimic. Am venit acasă și am întrebat și eu. Acum am ajuns la peste 9 milioane, spre 10 milioane de conturi. Ceva s-a întâmplat pentru că nu poți să duci un mesaj cu zeci de mii de share-uri. Există un val suveranist mare în România.

– De ce mai mulți oameni din PNL și inclusiv cei care au fost chemați la ANAF să dea explicații, toți v-au indicat pe dumneavoastră ca responsabil pe campania partidului pe TikTok?
– Simplu, pentru că eu am fost peste tot. Am fost întrebat de fiecare pentru că m-am implicat foarte tare în campania electorală. Acum, că nu eu am administrat, că a administrat Kensington relația cu ei, dar mie mi s-a părut interesant să lucrez cu companii super profi.

– Așa a sunat și răspunsul lor oficial, că ei au făcut o campanie pentru un singur candidat, nu l-au pronunțat… dar acum se știe pentru cine. Pentru candidatul Nicolae Ciucă.
– Da, că asta cred și eu, o spun sincer. Și acolo nu uita, acolo e UiPath.

– Acționar e Ionuț Pătrășcoiu, care e apropiat al PNL, din câte s-a observat.
– Eee, apropiat PNL… El a venit de șase luni din America, Pătrășcoiu stă în America, în Silicon Valley. Dar compania e tare, are acționari cotați la bursă, din ce-am înțeles eu. Iar băiatul ăsta Pătrășcoiu e un tip smart…

– Se spune că Pătrășcoiu l-a avut ca mentor pe Dineș? Că el i-a dus și în America.
– Păi asta spun și eu, Dineș e și acționar. Mie mi s-a părut profi băiatul ăsta, super profi.

– Când ați văzut prima dată documentele CSAT?
– După ce le-ați publicat voi.

– Și PNL-ul când a văzut că în documentele CSAT, după ce au fost desecretizate, sunt enumerate cele 3 campanii, cele trei hashtag-uri duse de PNL pe TikTok ca fiind cele care l-au promovat pe Călin Georgescu, de ce a tăcut?
– Habar n-am. Noi ne uitam de ce s-au pierdut alegerile și s-au câștigat cu o săptămână înainte județele. A fost diferența între turul I prezidențiale și parlamentare de 550.000 de voturi. Erau alte întrebări la ordinea zilei, nu ce face CSAT.

– Este adevărat că relația PNL cu FameUp a fost inițiată de dumneavoastră în primăvară? La europarlamentare?
– Nu pe TikTok, pe online. Am primit recomandări pentru ei, dar așa au fost mulți alții. Nu eu am inițiat-o, eu am recomandat partidului să lucreze cu profesioniști.

– Printre care și FameUp.
– Din punctul meu de vedere FameUp este o companie care a făcut o treabă – cel puțin pentru noi, pe campania dusă pentru europarlamentare și prezidențiale, cu micro influenceri – foarte bună. Acum cine s-a urcat…

– Fame Up nu a venit cu nicio explicație?
– Au explicat că s-a trolat campania. Asta a fost explicația lor și nu am niciun motiv să nu-i cred.

– Și Kensington nu trebuia să vă dea raportul?
– Cineva trebuia să ne spună, puteau să vină să-mi spună: Rareș, aveți grijă, că pe campanie dusă pe #echilibrușiseriozitate, pe anti-extremism s-a urcat altcineva…. Dar noi ne uitam la Simion, nu la Georgescu – nu era un potențial pericol pentru locurile din finală.

Citește tot articolul pe Snoop

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. e ultima data cand mai postez asa ceva: poate sa explice un europarlamentar cu pot fi reluate niste alegeri la care se pot forma aliante politice noi care e evident ca vor sa castige impotriva independentilor?

  2. Dacă cauți un prost , mergi la pnl si-l vei găsi cu siguranță.

  3. Rares Bogdan, unul din cele mai toxice personaje din politica romaneasca, asa ca nu ma mira sa aud ce potlogarii face acest individ.
    P.S. Bode a fost pe organizare sau Bode a fost cu organizarea? Ce aveti mai cu „pe-ul” asta?

    • Ráres are o stofâ asemănătoare cu george(ta), conjunctura a făcut să fie în penele… pe atunci nu era hAu.ru.

  4. De rasul cu.rcilor. adica metsola e ingrijorata si iohannis iese si zice ca nu e niciun motiv. Bravos baieti, cu gandul la pensiile alea speciale, ce sa va mai faceti treaba…

  5. P_r-o’stii partidului: RB, Bode, Motreanu, Ciucu!

  6. National liberalii se lupta cu ciuma si dusmanii

  7. Rareș minte în mod evident. Cum au plătit o campanie pe care nu a urmărit-o nimeni.

    Și prim-vicepreședintele zice “habar n-am”.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.