
A fost aprobat noul Cod deontologic al medicului stomatolog / Urmează să intre în vigoare pe 1 iulie / ”Sunt descurajate practicile agresive în publicitate şi se promovează informarea corectă şi responsabilă”
Colegiul Medicilor Stomatologi din România (CMSR) a aprobat noul Cod deontologic al profesioniştilor din domeniu, făcându-se o actualizare în concordanţă cu reglementările privind libera concurenţă, transmite Agerpres.
Potrivit unui comunicat al CMSR transmis, luni,bnoul cod a fost transmis Consiliului Concurenţei pentru analiză, urmând ca acesta să intre în vigoare la data de 1 iulie.
În perioada următoare, CMSR va elabora şi un ghid de implementare a reglementărilor Codului deontologic, pentru a facilita înţelegerea şi aplicarea corectă a noilor norme de către medicii stomatologi.
„Acest demers marchează un pas important în modernizarea şi adaptarea cadrului deontologic la cerinţele actuale din domeniul medical şi în concordanţă cu reglementările naţionale şi europene. Modificările aduse Codului deontologic reflectă un amplu proces de consultare şi dezbatere cu medicii stomatologi din întreaga ţară, precum şi cu reprezentanţii autorităţilor de reglementare, inclusiv Consiliul Concurenţei”, se arată în comunicat.
Noul cod introduce prevederi privind reglementarea publicităţii în domeniul stomatologic, transparenţa în relaţia medic-pacient şi consolidarea prestigiului profesiei.
„Publicitatea este permisă, însă în condiţiile respectării principiilor etice şi în spiritul protejării interesului pacientului. Astfel, sunt descurajate practicile agresive şi se promovează informarea corectă şi responsabilă. (…) Noul cod prevede clar obligaţia medicului de a oferi pacienţilor toate informaţiile necesare privind tratamentele şi costurile asociate. (…) Se întăresc principiile care subliniază că reputaţia medicului stomatolog trebuie să se bazeze exclusiv pe competenţă profesională, onestitate şi integritate”, menţionează sursa citată.
Preşedintele CMSR, Florin Lăzărescu, a susţinut că organizaţia „rămâne dedicată promovării unor standarde ridicate de profesionalism şi integritate, protejând, astfel, atât pacienţii, cât şi medicii stomatologi”.
„Ne-am dorit un Cod deontologic care să protejeze atât interesele pacienţilor, cât şi prestigiul profesiei de medic stomatolog. Noul Cod clarifică normele privind publicitatea în stomatologie, astfel încât pacienţii să primească informaţii corecte şi complete, fără mesaje exagerate sau care ar putea induce în eroare. În plus, am consolidat principiile transparenţei în relaţia medic-pacient, astfel încât pacienţii să fie corect informaţi despre tratamentele propuse şi costurile asociate. Aceste măsuri întăresc încrederea în profesie şi asigură o practică medicală bazată pe onestitate şi respectarea valorilor fundamentale ale sănătăţii publice”, a afirmat dr. Florin Lăzărescu, citat în comunicat.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.