
A fost aprobată metodologia pentru organizarea testării profesionale la Senat, în urma căreia se va reduce numărul de posturi bugetate din instituţie cu 24%
Biroul permanent al Senatului a aprobat, miercuri, metodologia de organizare a testării profesionale a angajaţilor Camerei superioare a Parlamentului, în urma căreia structura instituţiei va fi redusă, transmite Agerpres.
„Am amânat (n.r. – aprobarea metodologiei) de luni până vineri ca să fie timp pentru unele propuneri constructive. Nu îşi doreşte nimeni decât transparenţă şi echitate în acest proces de reorganizare ca să rămână în această instituţie profesioniştii, că sunt foarte mulţi profesionişti aici fără de care nu poate funcţiona Senatul. Deci, metodologia a fost aprobată, în următoarea şedinţă de Birou permanent sau în maximum două săptămâni vom aproba şi statul de funcţii, după care va curge acel termen de 60 de zile pentru organizarea concursurilor şi tuturor procedurilor aferente”, a afirmat preşedintele interimar al Senatului, Mircea Abrudean.
El a explicat că un amendament a vizat prelungirea timpului alocat parcurgerii bibliografiei.
„Erau cinci zile, s-a mărit la şapte zile bibliografia, după care se organizează aceste concursuri. Argumentul pentru un termen aşa de scurt este faptul că cei care vor da concurs vor da din legislaţia cu care lucrează zi de zi. Deci nu ar fi nevoie de un termen de 30 de zile ca să citeşti, să te pregăteşti din ceea ce tu faci în fiecare zi. (…) Vor fi mai multe comisii de concurs. Comisiile sunt formate din funcţionari din cadrul Senatului, conduse de directori, directori generali. (…) Vor fi mai multe tipuri de concursuri”, a explicat Abrudean.
Potrivit documentului adoptat, metodologia constituie „un îndrumar pentru aplicarea corectă şi unitară” a prevederilor legale la nivelul aparatului de specialitate al Senatului României, pentru: reîncadrarea în noile funcţii ca urmare a reorganizării aparatului de specialitate al Senatului; reîncadrarea până la concurenţa numărului de posturi aprobat în statul de funcţii, ca urmare a susţinerii examenului de testare profesională; departajarea funcţionarilor publici parlamentari/personal contractual de execuţie care în perioada de preaviz optează pentru aceeaşi funcţie publică din lista cuprinzând funcţiile publice parlamentare vacante/temporar vacante corespunzătoare, sau din lista cuprinzând funcţiile contractuale vacante/temporar vacante corespunzătoare, pusă la dispoziţia acestora, prin afişare pe site-ul instituţiei.
Proiectul de hotărâre privind structura serviciilor Senatului, prin care se va reduce numărul de posturi bugetate din instituţie cu 183 (24%), a fost adoptat, pe 3 februarie, în plenul Camerei superioare.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu